2025-09-23, 08:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ingen åtkomst till din tattarvideo. Du sitter väl inte och ljuger igen?
Funkar för mig, men asså, den är över 11 timmar. Wtf?? Kommer inte se.
Citera
2025-09-23, 08:50
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Finns inget att vinna på det hela då detta motarbetas uppifrån. Detta har dock inte hjälpt då rörelsen växer ändå. Skapar du en YT-kanal blir du avmonetiserad och censurerad. I andra länder kan du förlora jobbet. Witsit som jag länkade till dig tog en tour genom USA på ett år och ställde sig på offentliga platser och pratade om det. Han blev arresterad och fysiskt attackerad vid ett antal tillfällen.

Om det var upp till mig hade jag gett nobelpris till Dr Michael Heffron som ville få ett slut på Flat Earth med sitt Celestial Theodolite, det visade sig dock, som förväntat, att han bevisade platt jord.
Räcker att se tio min för att förstå hans fina test som nu repeterats många gånger:
https://www.youtube.com/watch?v=uuu8A1cCtko&ab_channel=TabooConspiracy

First they ignore you
2015 tog den moderna rörelsen fart ca

then they laugh at you
Denna fas varar typ 30 sekunder eftersom folk tappar hakan av faktumet att kurvan ej existrar.

then they fight you
Ser du t ex på de psykiskt sjuka spammare här med tusentals poster över i vissa fall upp till 8-9 år

then you win
Vi är nånstans mellan fight och win fasen men för varje dag droppar det ned mer folk i denna.

Haha! DU är så söt som tror dig befinna dig på någon annan plats än "blint får som bara lyssnar på andra med noll källkritik"
Citera
2025-09-23, 08:57
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Men är det alltså PÅ RIKTIGT folk som tror att Jorden inte är rund?

Nja, de flesta här är bara troll, inte folk som på riktigt tror det. Det är enkelt att avgöra då på 4000+ sidor i den här tråden har det lagts fram exakt noll underlag för att jorden inte är rund, så vi har bara en massa får som repeterar det dom hör från foliehattar på internet.

Vi hade nyss någon som sade att han "trodde" på en rund jord tills dess han såg en bild på jorden med repeterande molnmönster utan att ha gjort någon som helst källkritik och länkade till en photoshoppad bild av Blue Marble. Hela galet.
Senast redigerad av BradS 2025-09-23 kl. 09:01.
Citera
2025-09-23, 09:46
Medlem
Citat:
Tillägg till min tillrättavisning av den konspirationshatande moderatorn kommer i form av ett ytterst relevant och underhållande del från fe24/7 livestream.

https://www.youtube.com/live/5hoZ-mqMaHw?si=_Wkhbyl20IgXsOyv

4h 37m blir globien roastad

Bland det som diskuterades:
Stelarium har ej med glob att göra
Finns ingen modell
Google Earth
Kartor
Att koordinater ej bevisar något som helst.
Icke-experimentet Cavendish
....

Nu verkar ju du inte läsa inlägg som argumenterar emot dina inlägg så då är det ju svårt att ha en diskussion. Men om du är seriöst intresserad av ämnet (vilket du inte är) så måste du bli bättre på att argumentera. Att bara länka till en aslång YT-video duger inte.

Jo det finns massor med modeller på en sfärisk jord. Det handlar bara om att du har en väldigt snäv och felaktig definition av modell.

Google Earth? Vad menar du? För mig är det en fungerande modell över jorden vars avstånd och riktningar överensstämmer med verkligheten.

Kartor?? Vad menar du? Du måste väl ändå förstå att det faktum att vi hittar på jorden rimmar väldigt illa med att det inte finns någon fungerande karta över FE?

Och nej, koordinater per se bevisar inget. Däremot så är avstånden mellan koordinaterna ett bevis. Ta bara en enkel sak som att latituden S30 är kortare än S0.

Cavendish? Vad menar du? Det är ett experiment som har utförts miljoner gånger och som tydligt visar att massa attraherar massa.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-23 kl. 10:08.
Citera
2025-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
.... Lögnaren Barbro har nu blivit informerad och fått lära sig att det inte finns någon "globmodell" vilket han trodde ...

Men din yrande höna - att du har fått för dig att det inte finns en modell betyder inte att det är sant eller ens att det finns något samförstånd. Jag anser att det finns många olika typer av globmodeller där WGS84 är ett exempel.

Citat:
... Jag ser inte behovet av att läsa reaktionerna på min totala förintelse av detta icke-argument. ...

Vilket är skälet till att du inte begriper att vi mest garvar åt din "totala förintelse" av refraktion.

Citat:
... Snells lag inom refraktion kräver två medier av distikta skillnader alltså t ex från glas till luft eller vatten till luft. ...

Men du, till och med du borde begripa att du inte kan "förinta refraktion" när du inte ens har koll på Snells lag.

Varm luft har ett lägre brytningsindex än kall luft vilket betyder att det finns skillnader även i ett (1) medium som luft.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-23 kl. 18:05.
Citera
2025-09-24, 01:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du missade att svara på någon fråga, t.ex.
1. hur ser en FE-karta med Japan och Sverige ut enligt dig? Det måste väl finnas kartor över din platta jord så att Ståhls flyg kan hitta hem?

Jag frågar inte efter ”kurvat vatten” utan hur du tror att världen ser ut och var olika platser ligger i förhållande till varandra. Du måste väl ha någon idé om det?

2. hur kan det vara dag här och kväll (mörkt) i Japan? Vad är det som lyser på oss och hur?
(med en sfärisk jord är det uppenbart, men vad är din förklaring?)

5. Du säger att solförmörkelsen 12/8 2025 kommer att inträffa. Gott så. Hur kan astronomer som använder den enligt dig felaktiga ”glob-modellen”, alternativt ingen modell alls (!), förutsäga denna solförmörkelse till plats och tid ner på minuten?
Citat:
Tillägg till min tillrättavisning av den konspirationshatande moderatorn kommer i form av ett ytterst relevant och underhållande del från fe24/7 livestream.

https://www.youtube.com/live/5hoZ-mqMaHw?si=_Wkhbyl20IgXsOyv

4h 37m blir globien roastad

Bland det som diskuterades:
Stelarium har ej med glob att göra
Finns ingen modell
Google Earth
Kartor
Att koordinater ej bevisar något som helst.
Icke-experimentet Cavendish

Vid ca 5h 17m tappar den stackars globskallen det helt! NI GÖR DETTA PGA RELIGION!

Går fint att gå med själv. Undrar om de blir imponerande av det bästa beviset någon annan har: att någon annan hittar!
Eftersom du refererar till mig men inte svarar på någon enda fråga gör vi ett nytt försök att få dig att förklara hur din alternativa värld ser ut.

Jag ställde frågan hur en karta över världen med t.ex. Sverige och Japan ser ut, men du lämnade inget svar öht. Låt oss prova en annan vinkel. Om jag befinner mig i Portugal och vill flyga till New York så kan jag titta på en jordglob och se att om jag håller västlig kurs, dvs 270 grader på en magnetkompass, så kommer jag att komma rätt. Du hävdar att sagda glob-modell är felaktig, dvs jorden ser inte ut så. Mina frågor till dig är då:

1a) var ligger New York i förhållande till Portugal? Hur ser kartan ut enligt dig?

1b) hur gör en pilot som skall flyga från Portugal till New York enligt dig för att hitta fram? De flyger bevisligen fram och tillbaka varje dag, så någon metod måste de ha.

Vidare, jag ställde frågan om den förutspådda solförmörkelsen över Reykjavik 12/8 2026. Du höll med om att den kommer att inträffa. Mina frågor till dig är då:

4a) varför tror du att det kommer att inträffa en solförmörkelse i Reykjavik då? Jag tror det eftersom otaliga astronomer räknat ut det från en modell med jorden, månen och solen i (huvudsakligen) elliptiska banor runt varandra. Men du tror inte på denna modell, så varför tror du att det kommer ske en solförmörkelse just precis då, och just precis över Reykjavik?

4b) Som jag skrev ovan förutspår astronomer solförmörkelser i framtiden, och det inte bara ett år framåt utan 100 år eller mer. Det gör att turismen kring solförmörkelser är ett globalt fenomen där entusiaster planerar resor till sådana flera år i förväg. Hur är det möjligt när "glob-modellen" enligt dig är en komplett bluff? Vad är din förklaring?

4c) Till sist upprepar jag frågan om du har en alternativ modell: kan du ge ett enda exempel på en FE-modell som kunnat förutsäga en solförmörkelse, vid något enda tillfälle?
Senast redigerad av farbror_barbro 2025-09-24 kl. 12:06.
Citera
2025-09-24, 02:19
Medlem
Citat:
Haha arg som ett bi!
Svarade på exakt allt och identifierade felslut samt antaganden vilket är det enda innehåll som finns i samtliga poster från de emotionellt sårade globskallarna.

Lögnaren Barbro har nu blivit informerad och fått lära sig att det inte finns någon "globmodell" vilket han trodde. Det kommer han såklart skita i och posta om hur "fungerande" denna "modell" är ändå.

Det är gott om lögnare här dock, det kan du enkelt se efter min 9 logiska punkter långa demolering av nödlögnen refraktion. Refraktion är ett lögnaktigt ad-hoc argument som ingen egentligen tror på men det är en förutsättning för att ge konstgjord andning åt den döende globen. Jag ser inte behovet av att läsa reaktionerna på min totala förintelse av detta icke-argument. Svaren borde ha blivit: "detta har du rätt i", bra poänger refraktion var visst ej en giltig ursäkt" osv... Ingen av dårarna här har dock sagt detta det vet jag utan att ha läst. Den hederligheten finns inte då tråden är full av lögnare och jag ser ingen anledning att ha en konversation med Barbro och de andra lögnarna!

Jag har ca 100 poster och över 200 citeringar, ska jag sitta här hela dagen och rätta till antaganden och logiska felslut?

Det fina med det hela är att om man ej är vettig nog för att interagera med mig så kan man fortfarande läsa och lära!
Du är ju så jävla korkad! Jag har frågat dej nu ca 15gånger om natt och dag på jorden med du kan inte svara!!!
Citera
2025-09-25, 15:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Du är ju så jävla korkad! Jag har frågat dej nu ca 15gånger om natt och dag på jorden med du kan inte svara!!!
Vad du gör här är inte ett argument och fortsatt falskartad förutsägelse som antar att jorden är rund. Även om han svarar på frågan så kommer du inte godta svaret ändå och fortsätta med gaslightande retorik som även det inte säger ett skit om jordens faktiska form. Du har inget dessvärre för jorden är som den är, dvs platt vilket är en slutsats EFTER observationer och tester och ingen som är intellektuellt hederlig och ser observerbara verkligheten för vad den är kommer tro på globlögnen.
Citera
2025-09-25, 16:39
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad du gör här är inte ett argument och fortsatt falskartad förutsägelse som antar att jorden är rund. Även om han svarar på frågan så kommer du inte godta svaret ändå och fortsätta med gaslightande retorik som även det inte säger ett skit om jordens faktiska form. Du har inget dessvärre för jorden är som den är, dvs platt vilket är en slutsats EFTER observationer och tester och ingen som är intellektuellt hederlig och ser observerbara verkligheten för vad den är kommer tro på globlögnen.
Kanske du har kunskapen och viljan att berätta hur det är möjligt att det är dag på en del av den platta jorden samtidigt som det är natt på en annan del?
Citera
2025-09-25, 16:57
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Så hur kan du förklara med observationer det faktum att vår och höstdagjämning finns???

Detta med vår och höstdagjämning som är fysiskt omöjligt på en platt yta där ljuskällan roterar över denna platta yta ett varv under 24 timmar.

Så berätta…
Citera
2025-09-25, 17:58
Medlem
Västkustskts avatar
Jag har gjort en liten illustration av en platt jord som jag hoppas plattjordarna kan förklara för mig.

https://imgur.com/a/PpYHZpS

Hur kommer det sig att man kan se stjärnan A1, men inte solen, om man befinner sig i Sverige?
Citera
2025-09-25, 18:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Var i inlägget du citerar ser du ett antagande?

Och, om svaret (som aldrig kommer att komma) innehåller något felaktigt eller orimligt måste det väl vara ok att inte godta svaret? Eller?

Kan du berätta hur det kan vara dag och natt samtidigt på jorden? Hur högt över din platta jord befinner sig solen egentligen?

Vet du ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in