2025-08-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Japp, Titanic kan eventuellt vara en annan båt dock men är ej påläst. Blir dock OT detta

Det är ot men ändå intressant. Varför tror du på dessa saker som du inte kan kontrollera?
Citera
2025-08-06, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det är ot men ändå intressant. Varför tror du på dessa saker som du inte kan kontrollera?
Jag kan ju kontrollera den påstådda kurvan på bilderna från rymden genom att se om den finns här nere på jorden och det gör den ej.

Jag är inte engagerad i Titanic/Estonia men jag vet det finns en del märkliga ting kring bägge dessa händelser. Jag tror två båtar sjönk precis som man kan tro på vad man vill. Vad man tror på är inte särskilt intressant tycker jag det är vad vi kan bevisa som är intressant och vi har bevisat att jorden är platt!
Citera
2025-08-06, 20:05
Medlem
Citat:
Jag kan ju kontrollera den påstådda kurvan på bilderna från rymden genom att se om den finns här nere på jorden och det gör den ej.

Jag är inte engagerad i Titanic/Estonia men jag vet det finns en del märkliga ting kring bägge dessa händelser. Jag tror två båtar sjönk precis som man kan tro på vad man vill. Vad man tror på är inte särskilt intressant tycker jag det är vad vi kan bevisa som är intressant och vi har bevisat att jorden är platt!

"och vi har bevisat att jorden är platt"

Bra, när du får mer genomslag bör du kunna tjäna en rejäl hacka. Och kanske få ett Nobelpris. Kör hårt .
Citera
2025-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Hur fungerar satelliter i din accelerationteori?

Väntar nyfiket på din förklaring, lägg gärna till det här med dag och natt också.

Men om satelliterna är påhittade, så finns ju inget att förklara...
Citera
2025-08-06, 21:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Menar du att hela parabolmarknaden är påhitt för att lura människor att jorden är rund?
Citera
2025-08-06, 21:55
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Hur fungerar satelliter i din accelerationteori?

Väntar nyfiket på din förklaring, lägg gärna till det här med dag och natt också.

Citat:
Hur är det med solen, månen och övriga planeter då. Är de också påhittade?
Citera
2025-08-06, 22:13
Medlem
Citat:

Men de är uppenbart inte påhittade. De syns från Jorden under vissa omständigheter och man kan triangulera fram deras positioner. Och våra GPS fungerar vilket de inte skulle göra utan satelliter.
Citera
2025-08-06, 23:23
Medlem
Citat:

Nä, så kan man ju också resonera...

Fan vad blåsta ni är...
Citera
2025-08-06, 23:45
Medlem
Citat:
Precis det går ej att bevisa att dessa bilder från rymden är äkta även om det var det enda man jobbade för hela sitt liv så det är ej ett bevis alltså, bara nåt man tror på om man vill.

Går fint att kontrollera nere på marken med exempelvis laser, från 2 meter till 2 meter, mål 40 km bort är rekordet tror jag, helt och hållet platt.

Kul att du tog upp laserexperiment, då några plattnissar gjorde ett rätt seriöst experiment med laser över en sjö och kom då givetvis fram till att vattenytan var högre på mitten, och blev mycket förbryllade när deras mätning motbevisade deras trams. Precis som när de köpte ett ringlasergyro för att bevisa att jorden inte roterade, men fick trots många lager aluminiumfolie konstant fram en rörelse på 15 grader i timmen, som förklarades med en okänd himmelsk kraft som påverkade deras instrument...

Några 40 km ifrån 2 meters höjd kan säkert vara möjligt under vissa förhållanden, då ljus både böjs och studsar i olika temperaturskikt i atmosfären, men vartenda sånt här "bevis" jag sett ifrån FE så antingen tittar de på fel bergstop, glömmer bort sin egen höjd över havet, missar att halva ön inte syns osv (alltid den nedre delen som inte syns, märkligt...)

Tittade mycket på FE-videos tidigare då det är mycket roande att titta på idioterna och den ena teorin fjantigare än den andra, men samtidigt lite skrämmande vilken otroligt låg utbildningsnivå dessa människor har, kombinerat med en närmast religiös tro på sina egna fantasier.

Du vet, utbildning är en rätt bra grej, så slipper man göra bort sig på internet.
Citera
2025-08-07, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"och vi har bevisat att jorden är platt"

Bra, när du får mer genomslag bör du kunna tjäna en rejäl hacka. Och kanske få ett Nobelpris. Kör hårt .
Finns inget att vinna på det hela då detta motarbetas uppifrån. Detta har dock inte hjälpt då rörelsen växer ändå. Skapar du en YT-kanal blir du avmonetiserad och censurerad. I andra länder kan du förlora jobbet. Witsit som jag länkade till dig tog en tour genom USA på ett år och ställde sig på offentliga platser och pratade om det. Han blev arresterad och fysiskt attackerad vid ett antal tillfällen.

Om det var upp till mig hade jag gett nobelpris till Dr Michael Heffron som ville få ett slut på Flat Earth med sitt Celestial Theodolite, det visade sig dock, som förväntat, att han bevisade platt jord.
Räcker att se tio min för att förstå hans fina test som nu repeterats många gånger:
https://www.youtube.com/watch?v=uuu8A1cCtko&ab_channel=TabooConspiracy

First they ignore you
2015 tog den moderna rörelsen fart ca

then they laugh at you
Denna fas varar typ 30 sekunder eftersom folk tappar hakan av faktumet att kurvan ej existrar.

then they fight you
Ser du t ex på de psykiskt sjuka spammare här med tusentals poster över i vissa fall upp till 8-9 år

then you win
Vi är nånstans mellan fight och win fasen men för varje dag droppar det ned mer folk i denna.
Citera
2025-08-07, 10:42
Medlem
Citat:
Finns inget att vinna på det hela då detta motarbetas uppifrån. Detta har dock inte hjälpt då rörelsen växer ändå. Skapar du en YT-kanal blir du avmonetiserad och censurerad. I andra länder kan du förlora jobbet. Witsit som jag länkade till dig tog en tour genom USA på ett år och ställde sig på offentliga platser och pratade om det. Han blev arresterad och fysiskt attackerad vid ett antal tillfällen.

Om det var upp till mig hade jag gett nobelpris till Dr Michael Heffron som ville få ett slut på Flat Earth med sitt Celestial Theodolite, det visade sig dock, som förväntat, att han bevisade platt jord.
Räcker att se tio min för att förstå hans fina test som nu repeterats många gånger:
https://www.youtube.com/watch?v=uuu8A1cCtko&ab_channel=TabooConspiracy

First they ignore you
2015 tog den moderna rörelsen fart ca

then they laugh at you
Denna fas varar typ 30 sekunder eftersom folk tappar hakan av faktumet att kurvan ej existrar.

then they fight you
Ser du t ex på de psykiskt sjuka spammare här med tusentals poster över i vissa fall upp till 8-9 år

then you win
Vi är nånstans mellan fight och win fasen men för varje dag droppar det ned mer folk i denna.

Eller till dina plattjordskollegor som åkte till Antarktis och dokumenterade att solen var upp i 24h i sträck, och insåg att de haft fel.

Ingen hindrade heller dem ifrån att åka dit som ni brukar påstå....
Citera
2025-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
En gång i tiden trodde jag på globen som alla andra, sen insåg jag att detta var fel. En av de enklaste poängerna att förstå är att det saknas kurva. Här är Guinness världsrekordfoto, så ordentligt kontrollerat att allt är som det skall, hela bergskedjan ska vara bakom kurvan om vi levde på en glob, det gör vi ej.
https://postimg.cc/mzsn873f
Detta är ett typiskt exempel på plattjordstaktik. Kontrollera aldrig sanningshalten i information du håller med om. Här har de använt en primitiv kurvkalkylator som inte tar hänsyn till refraktion. Om du använder en korrekt kalkylator som inkluderar refraktion, är bara 3740 meter dolda, och då syns de relevanta bergen. Det finns andra saker med den här bilden som också visar att jorden är rund, men det kan vi ta med nästa gång.

Citat:
Söker du på youtube kommer du främst finna trams då ämnet är censurerat .En bra introduktion till det hela är Witsits True Earth serie på totalt 40 min
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoeKBeKeoPx5sEWIgXALO4IdTCAbOiD84

Lycka till! Du kommer åtminstone märka att det inte är lika dumt som det låter.
Austin Witsit ja. Han var med på TFE, expeditionen till Antarktis, och var tvungen att erkänna att det verkligen finns en midnattssol där. Efteråt har han blivit utskälld av FE-gemenskapen för att han talade sanning. Nu letar han desperat efter en FE-förklaring som passar med vad han själv såg.

Förresten, var det inte så att all FE-information är censurerad? Då är det väl ingen idé att googla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in