2025-09-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Du om någon borde förstå vad jag syftar på..
Två avdelningar har inte det för mig alls med alla skandaler som de senaste 10åren som har dragit ner övriga inom 81 sfären i skiten ordentligt...
Du vet vilka avdelningar jag antyder på..
Jävligt klantiga och verkar underbegåvade hela högen...
Håller med. Jävligt tyst från alla andra städer.
Citera
2025-09-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Håller med. Jävligt tyst från alla andra städer.

Underligt med branden också..
Verkar inte finnas någon information om vad som fanns inne i ladan efteråt..
Var allt tömt innan undrar jag...

Kan det vara ett spel för gallerian och avdelningen ska stängas ner, så folk ska tro att de lever under hot...
Dessutom har två personer adressen till villan som är rätt kända nu...

Att konstruera en termos bomb är väl inte något svårt..

Sen åklagaren verkar inte lagt in någon överklagan då det ska göras tre veckor efter domen i tingsrätten...
Jag undrar om åklagaren och polisen håller på med en ny djupare utredning, och ska häkta flera och väcka ett nytt åtal...
De synar nog alla plattformar med lupp nu och datatrafik...
Underligt alltihopa och snurrigt...
Citera
2025-09-25, 16:21
Medlem
Citat:

Kan det vara ett spel för gallerian och avdelningen ska stängas ner, så folk ska tro att de lever under hot...
Dessutom har två personer adressen till villan som är rätt kända nu...

Att konstruera en termos bomb är väl inte något svårt..

Sen åklagaren verkar inte lagt in någon överklagan då det ska göras tre veckor efter domen i tingsrätten...
Jag undrar om åklagaren och polisen håller på med en ny djupare utredning, och ska häkta flera och väcka ett nytt åtal...
De synar nog alla plattformar med lupp nu och datatrafik...
Underligt alltihopa och snurrigt...

Fler än två som har adressen till gården och flertalet av dem är kända namn i Gbg.

Att konstruera en termos bomb kan se ut som en lätt uppgift från YouTube men att få den att göra mer än bara låta och slippa få händer bortsprängda är lättare sagt än gjort. Det var ju trots allt inte längesen en unge sprängde sig själv i bitar när denna skulle placera ut en i Stockholm.

Åklagare överklagade domen men den är inte prioriterad som när de släpptes fria. Kan ta upp till ett år innan det tas upp.
Citera
2025-09-26, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Fler än två som har adressen till gården och flertalet av dem är kända namn i Gbg.

Att konstruera en termos bomb kan se ut som en lätt uppgift från YouTube men att få den att göra mer än bara låta och slippa få händer bortsprängda är lättare sagt än gjort. Det var ju trots allt inte längesen en unge sprängde sig själv i bitar när denna skulle placera ut en i Stockholm.

Åklagare överklagade domen men den är inte prioriterad som när de släpptes fria. Kan ta upp till ett år innan det tas upp.

När jag kollade på nätet igår morse så står det endast två på adressen..
Eller du menar att någon har sekretess adress dit..
Dessutom en köpt en sprillans ny HD Pan America på kredit...

Om man nu ska sätta ihop en bomb så gäller det att testa i mini format först och inte spränga sig själv i luften...
Sen multipliceras mängden av olika ämnen för att få en kraftig denotation...
Men man kan använda sig av andra säkrare alternativ och trycka ner i en termos som inte är så himla instabila..
Men tekniska roteln blir nog konfunderade om så vore fallet om den bomben inte är lika de övriga termos bomberna...

Jaså, det med överklagandet har jag inte hört innan, får kolla på det mera senare..
Citera
2025-09-26, 13:10
Medlem
Citat:
När jag kollade på nätet igår morse så står det endast två på adressen..
Eller du menar att någon har sekretess adress dit..
Dessutom en köpt en sprillans ny HD Pan America på kredit...

Om man nu ska sätta ihop en bomb så gäller det att testa i mini format först och inte spränga sig själv i luften...
Sen multipliceras mängden av olika ämnen för att få en kraftig denotation...
Men man kan använda sig av andra säkrare alternativ och trycka ner i en termos som inte är så himla instabila..
Men tekniska roteln blir nog konfunderade om så vore fallet om den bomben inte är lika de övriga termos bomberna...

Jaså, det med överklagandet har jag inte hört innan, får kolla på det mera senare..

Nej, jag menar inte att någon har en sekretess, då hade denna inte synts, eller?

Jag menar exakt det jag skrev!
Att är fler än två som står skriva på Gunseredsgård 1,
men du kanske inte kollade att det är olika läg nr på adressen.

När det kommer till att sätta ihop en bomd har vi olika erfarenhet och kännedom om och vi tycker olika om hur lätt/svårt det är och inget vi att behöva snurra vidare om!
Citera
2025-09-26, 15:41
Medlem
Softails avatar
Citat:

Efter branden fanns det väl inte så mycket kvar. Innan branden var det deras festlokal med bar, scen, etc.
Bostadshuset, där några är skrivna, är en separat byggnad en bit från ladan.
Citera
2025-09-26, 19:03
Medlem
Försäkringbedrägeri?
Citera
2025-09-26, 20:57
Medlem
Citat:
Nej, jag menar inte att någon har en sekretess, då hade denna inte synts, eller?

Jag menar exakt det jag skrev!
Att är fler än två som står skriva på Gunseredsgård 1,
men du kanske inte kollade att det är olika läg nr på adressen.

När det kommer till att sätta ihop en bomd har vi olika erfarenhet och kännedom om och vi tycker olika om hur lätt/svårt det är och inget vi att behöva snurra vidare om!

Du har rätt vännen 🙂 då jag slog på den vanliga vägen innan om vilka som står där på samma adress som en viss person och en till där 🥵

Drog nyss på en annan sida för att kolla ditt påstående 😥
Ber om ursäkt för att jag inte kollade det bättre 🥵
Hoppas ursäkten Godtas 💝

En bomb är inte så svårt att göra..
Med tanke på bilderna på branden på taket är inte så svårt om man legat i militära...
Citera
2025-09-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Efter branden fanns det väl inte så mycket kvar. Innan branden var det deras festlokal med bar, scen, etc.
Bostadshuset, där några är skrivna, är en separat byggnad en bit från ladan.

När jag kollar filmsnuttar så ser brandmännen arbeta obehindrat...
Hade det funnits sprit, gastuber till svetsarbeten, motorcyklar, sprayburkar och gasol så hade jag fan inte gått i närheten överhuvudtaget..

Det verkar helt tomt under branden..
Tycker det verkar underligt..

Jag tror att det är en anledning att Göteborgs avdelningen ska stängas ner helt efter allt skit som hänt de senaste åren....
Citera
2025-09-26, 21:30
Medlem
Undrar om denna typ av klubbar kommer överleva med det underlaget som finns…..tveksamt vilket har visat sig i Göteborg
Citera
2025-09-26, 23:49
Medlem
Citat:
Du har rätt vännen 🙂 då jag slog på den vanliga vägen innan om vilka som står där på samma adress som en viss person och en till där 🥵

Drog nyss på en annan sida för att kolla ditt påstående 😥
Ber om ursäkt för att jag inte kollade det bättre 🥵
Hoppas ursäkten Godtas 💝

En bomb är inte så svårt att göra..
Med tanke på bilderna på branden på taket är inte så svårt om man legat i militära...

En bomb får det ”oftast” inte att brinna utan det är tryck vågen och splitterskador som gör den stora skadan.

Med tanke på bilderna så var det knappast en bomb som smällt i ladan, ladan var för hel för det!

Så om den är antänd av någon hade jag gissat på en
Molotovcocktail, enklare och mindre risker för att skada sig själv!

Det är ju trots allt en gammal trä lada med diverse lättantändliga föremål och vätskor som bensin och alkohol och det gör mer skada än en bomb oavsett om det är militär eller amatör som fixar till den!
Citera
Igår, 00:46
Medlem
Citat:
En bomb får det ”oftast” inte att brinna utan det är tryck vågen och splitterskador som gör den stora skadan.

Med tanke på bilderna så var det knappast en bomb som smällt i ladan, ladan var för hel för det!

Så om den är antänd av någon hade jag gissat på en
Molotovcocktail, enklare och mindre risker för att skada sig själv!

Det är ju trots allt en gammal trä lada med diverse lättantändliga föremål och vätskor som bensin och alkohol och det gör mer skada än en bomb oavsett om det är militär eller amatör som fixar till den!

Jag skickar via pm angående branden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in