2025-09-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
[/b]

Sluta hålla på nu, du vet mycket väl alla här förutom möjligtvis fyra st i tråden, inte tycker den lagen är bra inte ens rättsexperter tycker det, men regeringen gick emot alla rekomendationer och godkände den ändå.
Hur ska du ha det? Ska det vara lagligt för Bea att trycka upp sina fingrar i Adams röv eller inte?
Citera
2025-09-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag kan inte alla fall men är det krogfallet där Elsa säger att hon inte upplevde sig ha blivit våldtagen medans hennes kompis övertygade henne om det?
Exakt, där Sebastian tryckte upp sina fingrar i Elsa på samma sätt som Bea tryckte upp sina fingrar i Adam.
Citera
2025-09-24, 23:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag pratar inte om ”hur kvinnor brukar agera i sängen”, jag pratar om att om din förklaring när du blir anklagad för våldtäkt är ”jag visste att hon ville för att hon var passiv” inte är ett särskilt bra försvar. Att du följer upp det med ”Hur många kvinnor har du legat med” gör inte försvaret särskilt mycket bättre.
Kan du visa var jag skrivit att jag vet att någon vill enbart på grund av att denne varit passiv?
Citera
2025-09-24, 23:51
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så är det. Alla människor behöver inte göra en massa läten och rörelser bara för att de njuter. Men Jenny9 tror ju förstås att alla människor är som hon.
Nej det är märkligt vissa personer bara har förståelsen jämföra med sig själva, och inte ha en tanke på alla är annorlunda,min väg eller ingen väg liksom.

Det är inget synsätt som tyder på man strider för jämstäldhet direkt, man strider bara för sina egna känslor och åsikter, fakta och verklighet är helt ovidkommande.
Citera
2025-09-24, 23:52
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den artikeln har jag redan läst och kommenterat tidigare i tråden. Jag läste även på mer om båda fallen och har kommenterat dessa tidigare i tråden.
Nej det har du inte för då skulle du inte svara som du gör, eller i vilket inlägg gör du det?
Citera
2025-09-24, 23:52
Medlem
Citat:
Kan du visa var jag skrivit att jag vet att någon vill enbart på grund av att denne varit passiv?
Hur vet du annars att någon vill?
Citera
2025-09-24, 23:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Hur ska du ha det? Ska det vara lagligt för Bea att trycka upp sina fingrar i Adams röv eller inte?
Har jag redan svarat på måste jag skriva 50 inlägg om det idag med? Det har aldrig varit lagligt och kommer inte bli det heller inte i Sverige iaf.
Citera
2025-09-24, 23:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Exakt, där Sebastian tryckte upp sina fingrar i Elsa på samma sätt som Bea tryckte upp sina fingrar i Adam.
Skillnaden var ju att Adam sade nej och sedan fysiskt tog bort Beas hand och fingrar. Det gjorde väl inte Elsa?
Då var det alltså fallet där Elsa vittnar om att hon inte upplevde situationen som våldtäkt utan det var hennes kompis som övertygade henne om att det var våldtäkt och därav anmälan.
Citera
2025-09-24, 23:55
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
kan ju bara svara för mig jag frågar aldrig min tjej om samtycke tex, skulle jag behöva göra det så hade jag isf bytt tjej för längesedan.
Citera
2025-09-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För andra gången, sluta tramsa.

Du är den sista som ska säga åt någon annan att sluta tramsa.

Förnekar du att det finns män som dömts för våldtäkt eller oaktsam våldtäkt i Sverige enbart på ord?
Citera
2025-09-24, 23:56
Medlem
Citat:
Skillnaden var ju att Adam sade nej och sedan fysiskt tog bort Beas hand och fingrar. Det gjorde väl inte Elsa?
Då var det alltså fallet där Elsa vittnar om att hon inte upplevde situationen som våldtäkt utan det var hennes kompis som övertygade henne om att det var våldtäkt och därav anmälan.
Ok, så om Elsa tog bort Sebastians hand så var det våldtäkt?
Citera
2025-09-24, 23:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om vi ska vända och vrida på det så skulle jag vilja att du talar om ifall man kan vara 100% säker i något fall?

Jag förstår faktiskt inte var du vill komma med dina frågor?

Du påstår att jag har sagt/skrivit att jag vet att någon vill ha sex med mig enbart grundat på att denne varit passiv vid sexet. Kan du visa mig var jag har skrivit det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in