2025-09-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jag föreslår att du anmäler Jenny för snatteri för att hon tog av chipsen som du hällde upp i skålen på bordet.

Så om en tjej går lättklädd på stan så ska det vara ok att våldta henne?
Citera
2025-09-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Är du så här dum på riktigt eller låtsas du bara?
Och du vill fortfarande inte förklara vad som styrker att i 90-95% har anmälaren inte så mycket som knystat till varken partner, kompis, syskon, förälder, arbetskamrat, vårdpersonal, inte tagit med sig någon stödperson till polisstationen och inte ens skickat ett ynka SMS till någon om att något hemskt har hänt?

Vill du kanske delge din uppfattning om fallet med Bea och Adam som gjort Inspiritus så upprörd - våldtäkt eller inte våldtäkt?
Citera
2025-09-24, 23:15
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Källa?
Lite lustigt du kräver en källa på något, när du inte ens uppgett en enda källa själv i tråden någonsin trots vi efterfrågat det.
Citera
2025-09-24, 23:18
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad tycker du om fallet med Bea och Adam som gjort Inspiritus så upprörd?

Enligt nuvarande lagstiftning är det en våldtäkt trots att varken, våld hot eller utsatt situation föreligger, men borde det vara en våldtäkt enligt dig?

”Adam och Bea har penil-vaginalsex som båda har samtyckt till. Mitt under akten tycker Bea att det är en rolig idé att sticka upp några fingrar i Adams anus, och gör det utan förvarning. Det tar ett tag innan Adam reagerar på vad som hänt, men han säger sen att han inte uppskattar hennes tilltag och säger åt henne att ta bort dem. Bea säger då: "Du kommer att gilla det" och gör ingen ansats att ta bort dem. Adam tar då tag i Beas hand och drar ut dem. Sedan fortsätter resten av sexakten utan andra incidenter.”
sluta ljug så mycket jag var bara tött på och är fortfarande trött på du tror det här var lagligt pilla någon i röven,

Föra upp något i vagina elle anus på någon går jämställa med våldtäkt, och faller det inte under det bevisen inte räcker dvs, så är det sexuellt utnyttjande eller kanske ofredande. Men lagligt som du påstår är ju bara tröttsamt och du förstår fortfarande inte det.

men vad får du ut av ljuga om mig här?
Citera
2025-09-24, 23:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nä jag försökte förklara det för Guzman att om han skulle bli åtalad för våldtäkt så är det inte ultimat att förklara för rätten att han visste att hon samtyckte genom att hon var helt passiv.
Hur många kvinnor har du haft sex med?
Citera
2025-09-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du kan leta efter mitt svar på det scenariot i tråden och återge det.
Nja, du sa att hon nog skulle dömas för våldtäkt men jag undrar om du tycker att lagen som säger att Bea begått en våldtäkt är bra?
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tror du skulle bli förvånad över hur stor andel som faktiskt varit väldigt passiva och vill att mannen ska vara den som "tar befälet" och flyttar runt på henne och "tar för sig".

Men då är det uttalat så eller hur. Sånt här pratar man ju om innan, speciellt om man inte känner varandra så väl. Du drar inte hem någon och tar för givet att hon är med på att bli dominerad, analsex och lite allt möjligt annat "för så fungerar kvinnor".

Citat:
Jag kan också tala om för dig att speciellt vid oralsex så är det ofta en hyfsat lång startsträcka innan man börjar märka effekt därnere så att säga och därmed inte alls så ovanligt att tjejen leget tämligen still och tyst ett tag och bara tagit emot.
Det finns undantag som jag själv stött på men majoriteten av de jag varit med är det så som jag beskrev ovan med.

Yep, och jag har stött på män som legat relativt tysta, som om de hållit andan, när jag gått ner på dem. De gångerna det beteendet gjort mig osäker så har jag helt enkelt frågat om han tycker det är skönt och om han velat att jag skulle göra nåt annorlunda.

I övrigt hade jag inte legat med dem som legat helt passiva och orörliga. Avtändande, tråkigt och det hade gjort mig mycket osäker. Hade satt på en jävligt bra film istället. OM det nu inte var uttalat att det var så vi skulle ha sex/han tände på att vara passiv och bli dominerad.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-24 kl. 23:21.
Citera
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Nä jag försökte förklara det för Guzman att om han skulle bli åtalad för våldtäkt så är det inte ultimat att förklara för rätten att han visste att hon samtyckte genom att hon var helt passiv.
Men du tycker ju Adam var för passiv i exemplet du hade förut var han verkligen så passiv?
Citera
2025-09-24, 23:20
Medlem
Citat:
Hur många kvinnor har du haft sex med?
Det ska du inte fråga domaren om. Din försvarare kommer att slita sitt hår.
Citera
2025-09-24, 23:22
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Är du så här dum på riktigt eller låtsas du bara?
Jag är ledsen att säga det men den här personen har varit med om något hemskt och har någon form av störning, jag försökte förklara två väldigt enkla saker för den här i säkert 50 inlägg.

Precis inget gick in jag är verkligen orolig över den här personens människosyn och leverne.
Citera
2025-09-24, 23:23
Medlem
Citat:
Så det måste vara alla som agerar på ett visst sätt?

Jag tror du skulle bli förvånad över hur stor andel som faktiskt varit väldigt passiva och vill att mannen ska vara den som "tar befälet" och flyttar runt på henne och "tar för sig".

Jag kan också tala om för dig att speciellt vid oralsex så är det ofta en hyfsat lång startsträcka innan man börjar märka effekt därnere så att säga och därmed inte alls så ovanligt att tjejen leget tämligen still och tyst ett tag och bara tagit emot.
Det finns undantag som jag själv stött på men majoriteten av de jag varit med är det så som jag beskrev ovan med.

Så är det. Alla människor behöver inte göra en massa läten och rörelser bara för att de njuter. Men Jenny9 tror ju förstås att alla människor är som hon.
Citera
2025-09-24, 23:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kan du visa en källa som visar att jag har fel?

Att "120" män sitter dömda för våldtäkt "bara för att någon sa något" är det du som ska uppvisa källor och bevis för. Ditt påstående, din bevisbörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in