2025-09-02, 06:14
Medlem
Pungsvings avatar
När man insett hur fettbildande chips är är det lätt att aldrig handla det igen. Hjärtat får ångest när du stoppar in skräpet i munnen.
Citera
2025-09-04, 11:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
När man insett hur fettbildande chips är är det lätt att aldrig handla det igen. Hjärtat får ångest när du stoppar in skräpet i munnen.

Så det kom som en nyhet för dig att chips är fetbildande?
Citera
2025-09-22, 16:59
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Gårdschips hallon vinäger begränsad upplaga lol var faktiskt goda!

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Haha håller med. Trodde det skulle vara det värsta någonsin men det var en rolig smak.

Något jag ALDRIG kommer testa är Gårdschips Gin och Tonic. Fy fan
Nä! Jag köpte två påsar och jag tyckte inte om dom. Jag gillar vanliga vinägerchips men inte hallon vinäger. Surt!
Citera
2025-09-22, 19:09
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vitlök och gräddfil var tjatig i smaken tycker jag. Påminner en del om pesto och gräddfil som fanns på hyllorna för nåt år sen. God till en början men sen tjatig.

Köpt den tre gånger nu, den är väldigt bra till dipp tycker jag.
Citera
2025-09-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

sant. det finns inget värre tror jag. och sen de färdiga dipparna (kryddmixpåsar från olw/estrella består även av 90% maltodextrin vilket är utfyllnadsmedel (majsstärkelse, maizena) och sen ynka 5-10% kryddextrakt. kryddor du förövrigt kan handla själv och göra egen dipp av utan majsstärkelse.

du tror att du får en nyttig dipp till dina "ej nyttiga chips" men maltodextrinet har högre GI index än rörsocker och spikar insulin och blodsocker. inte för att nämna att potatischips redan har kryddcoating i form av sockerarter, maltodextrin och endast en liten del procent kryddextrakt. så chips är inte bara feta utan även laddade med socker och kemkalier som bidrar till inflammation, fettinlagring, diabetes 2 och tarmflorestörningar.

numera behöver företagen bara skriva "modiferad stärkelse" i ingredienserna på chips och kryddor men var så säkra på att det bara är ett annat sätt att dölja att det är majsstärkelse(maltodextrin):

tipps: gör egna chips med egna kryddor och egen dipp. svårare än så är det inte. känns nyttigare
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-09-22 kl. 19:57.
Citera
2025-09-23, 13:44
Medlem
OLW cheddar och lök var inget speciellt, hade nån dålig bismak
Citera
2025-09-23, 13:45
Medlem
Men gissar alla chips har det nu för tiden
Citera
2025-09-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nä! Jag köpte två påsar och jag tyckte inte om dom. Jag gillar vanliga vinägerchips men inte hallon vinäger. Surt!

Du kanske är för gammal för att uppskatta hallon och vinäger.
Citera
2025-09-24, 15:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Du kanske är för gammal för att uppskatta hallon och vinäger.
Vad är "för gammal"? Nä, jag är inte gammal. Jag är ung i sinnet och i kroppen! Jag tycker bara det var för surt och att smakerna skar sig!
Citera
2025-09-24, 15:35
Medlem
Citat:
Vad är "för gammal"? Nä, jag är inte gammal. Jag är ung i sinnet och i kroppen! Jag tycker bara det var för surt och att smakerna skar sig!

Du är över trettio år om du följt Flashbacks regler.

Jag tyckte dem var goda. Kanske krävs surhet tidigare för att uppskatta hallon och vinäger chips.
Citera
2025-09-24, 15:40
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Du är över trettio år om du följt Flashbacks regler.

Jag tyckte dem var goda. Kanske krävs surhet tidigare för att uppskatta hallon och vinäger chips.
Det är 18+ för att få vara medlem på Flashback! Jag tycker vanliga salt och vinäger kan vara goda!

Nu har det kommit något nytt. Vitlök och gräddfil från OLW!
Citera
2025-09-24, 22:56
Medlem
Citat:
Det är 18+ för att få vara medlem på Flashback! Jag tycker vanliga salt och vinäger kan vara goda!

Nu har det kommit något nytt. Vitlök och gräddfil från OLW!

Inte direkt en "nyhet" med vitlök och gräddfil.

Hallon och vinäger var det... saknar den redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in