2025-09-04, 20:33
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Det hjälper ju mot timing attacks att sprida ut det. Jag hade kört med Obscura om mitt liv hängde på det, men knappast annars.

Just nu provar jag Integrity som det görs reklam för här på Flashback och den fungerar OK.

Jag förstår. Multihop generellt gör det svårare med timing attacks, även om det är olika servrar hos samma VPN-leverantör. Jag kör alltid Multihop, Quantum Resistance och Lockdown Mode. Det gäller även att se upp med läckor från DNS, WebRTC och IPv6. DNS över HTTPS (DoH) eller DNS över TLS (DoT) bör vara avaktiverade i browsern när man använder VPN. Inte många som känner till det. WebRTC avaktiveras ju i browsern, och IPv6 kan avaktiveras i systemet. Med Mullvad känns det som om jag får mycket för pengarna.
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2025-09-04 kl. 20:36.
Citera
2025-09-08, 01:43
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Finns det andra vettiga gratis vpn-tjänster?
Svar på mig själv här då, men ja.

Proton fungerar lika bra som för 10 år sedan, men är äntligen gratis. Freakn nice. Ska säga upp det betalda direkt.
Senast redigerad av avc 2025-09-08 kl. 02:33.
Citera
2025-09-08, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Svar på mig själv här då, men ja.

Proton fungerar lika bra som för 10 år sedan, men är äntligen gratis. Freakn nice. Ska säga upp det betalda direkt.

Proton VPN lanserades 2017, så om du använde det för “10 år sedan” måste du ha haft extremt exklusiv beta-access. 😉

Gratisversionen är helt okej för vad den är. Bara avbryt inte det betalade abonnemanget innan du märker att obegränsade servrar och hastigheter inte följer med på köpet. Den är dessutom betydligt långsammare, har färre servrar att välja på och saknar de mer avancerade funktionerna som streaming och P2P.

Så ja, “freakn nice” … tills man faktiskt behöver använda det på riktigt. 😏
Citera
2025-09-09, 14:52
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av era5e82
Proton VPN lanserades 2017, så om du använde det för “10 år sedan” måste du ha haft extremt exklusiv beta-access. 😉

Gratisversionen är helt okej för vad den är. Bara avbryt inte det betalade abonnemanget innan du märker att obegränsade servrar och hastigheter inte följer med på köpet. Den är dessutom betydligt långsammare, har färre servrar att välja på och saknar de mer avancerade funktionerna som streaming och P2P.

Så ja, “freakn nice” … tills man faktiskt behöver använda det på riktigt. 😏
Före min tid

Troligen minnet som sviker, var nog Mullvad eller nåt. Stort interface, man kunde regga sig för en gratisversion i några dagar och sen var det dags för en ny e-postadress.

Hade glömt det där med P2P, tack för påminnelsen. Testar Hotspot shield för tillfället, det fungerar inte heller.
Citera
2025-09-23, 19:39
Medlem
Extremeflys avatar
Vilken är den bästa av gratis alternativ idag? Finns urban vpn kvar?
Citera
2025-09-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vilken är den bästa av gratis alternativ idag? Finns urban vpn kvar?

https://protonvpn.com/pricing
Citera
2025-09-23, 21:17
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
https://protonvpn.com/pricing

Tack ska testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera