Citat:
Ursprungligen postat av
Duracellkanin25
Jag betalade precis utan escrow och vendorn markerade mitt paket som finalized typ 3-4 timmar efter beställningen, vilket var kl 9 på morgonen, vilket kändes lite sus.. tror ni jag blivit scamad??
Har du skrivit fel eller missförstår jag någonting? Om man beställer
utan escrow, oftast benämnt som "finalize early" eller "FE" så går pengarna direkt till vendorn innan varan har packats och skickats och beställer man
med escrow så sitter pengarna i limbo på marknaden och ger möjlighet för kunden att förlänga escrowen ifall varan inte kommit fram än och om varan aldrig verkar komma eller om kunden är missnöjd med varan så kan kunden inleda en dispyt för att förhoppningsvis komma fram till en lösning som funkar för båda parter, t ex en re-ship vilket många bara erbjuder vid spårbara ordrar eftersom vendorn då kan försäkra sig om att kunden inte drar en rövare och försöker få en re-ship trots att varan kommit fram. Står det dock i vendorns policy/Terms Of Agreement att alla beställningar sker på egen risk utan möjlighet till kompensation förmodar jag att det är kört, kanske med undantaget att man är en känd stammis och vendorn är på gott humör och litar på kundens ord.