2025-09-23, 12:55
Medlem
Enydrions avatar
När kostar frakten? De vill pracka på mig Prime, men det vill jag undvika för tillfället. Prisjakt påstår att frakten inte ska tillkomma?
Citera
2025-09-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
När kostar frakten? De vill pracka på mig Prime, men det vill jag undvika för tillfället. Prisjakt påstår att frakten inte ska tillkomma?
Du hittar all info här
Men för att sammanfatta lite snabbt:
” Utan Prime-medlemskap får du fri frakt till ett valt ombud när du beställer för 229kr eller mer, och fri frakt till din hemadress när du beställer för 349kr eller mer.”

”Leverans till ombud: 29 kr, 19 kr för böcker (Fri frakt för kvalificerade beställningar när du beställer för 229 kr eller mer)
Prioriterad leverans till ombud:
49 kr, 29 kr för böcker”

”Standard hemleverans: 49 kr, 39 kr för Böcker (Fri frakt för kvalificerade beställningar när du beställer för 349 kr eller mer)
Prioriterad hemleverans: 65 kr, 49 kr för böcker”
Citera
2025-09-23, 13:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Du hittar all info här
Men för att sammanfatta lite snabbt:
” Utan Prime-medlemskap får du fri frakt till ett valt ombud när du beställer för 229kr eller mer, och fri frakt till din hemadress när du beställer för 349kr eller mer.”

”Leverans till ombud: 29 kr, 19 kr för böcker (Fri frakt för kvalificerade beställningar när du beställer för 229 kr eller mer)
Prioriterad leverans till ombud:
49 kr, 29 kr för böcker”

”Standard hemleverans: 49 kr, 39 kr för Böcker (Fri frakt för kvalificerade beställningar när du beställer för 349 kr eller mer)
Prioriterad hemleverans: 65 kr, 49 kr för böcker”
Det kostar mycket mer än 229kr och det är inte böcker, fastnar nu på ange giltigt telefonnummer, har mobiltelefon, hur ska giltigt telefonnummer anges?
Citera
2025-09-23, 13:51
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Det kostar mycket mer än 229kr och det är inte böcker, fastnar nu på ange giltigt telefonnummer, har mobiltelefon, hur ska giltigt telefonnummer anges?
Jag brukar skriva med landsnummer när jag beställer saker för att vara på den säkra sidan ifall den skrivs ut på en etikett eller något
(073-... -> +4673-...)

Frakten brukar dras direkt och står inräknad i summan. Det är väl bara tullavgift som kan vara en "dold" avgift om man inte har koll på var varan skickas via
Citera
2025-09-23, 14:22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Jag brukar skriva med landsnummer när jag beställer saker för att vara på den säkra sidan ifall den skrivs ut på en etikett eller något
(073-... -> +4673-...)

Frakten brukar dras direkt och står inräknad i summan. Det är väl bara tullavgift som kan vara en "dold" avgift om man inte har koll på var varan skickas via
Det står att det skickas gratis, kostar ändå 49kr extra,
står på sista sidan.. jag struntar i att beställa...
Citera
2025-09-23, 16:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Det står att det skickas gratis, kostar ändå 49kr extra,
står på sista sidan.. jag struntar i att beställa...

Över en viss summa är det gratis, brukar stå på produktsidan uppe till höger,

angående mobilnr så skriver jag bara: 070-xxxxxxx

Citat:
FREE pickup Monday, 29 September on orders dispatched by Amazon over kr229. Order within 21 hrs 4 mins
Citera
2025-09-23, 16:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Man lär kolla vem som säljer, är det en säljare som både säljer och skickar kan det bli väldigt dyrt med frakt, även om man har prime.
Citera
2025-09-23, 18:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Man lär kolla vem som säljer, är det en säljare som både säljer och skickar kan det bli väldigt dyrt med frakt, även om man har prime.
Det är en hårddisk står den är bästsäljare 2,5 tum 5gig tror den både fraktas och säljs av amazon
Citera
2025-09-24, 11:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Stämmer inte, amazon är oftast betydligt billigare med frakt än många andra handlare.
Citera
2025-09-24, 12:00
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Stämmer inte, amazon är oftast betydligt billigare med frakt än många andra handlare.
Vad är det som inte stämmer? Det finns massor med säljare som skickar och då kan man få betala frakt, ibland dyr frakt.

Jag har prime och dessa exempel får jag betala frakt för;
https://www.amazon.se/Under-Armour-V...dp/B076SRKVG5/
Leverans 210,34 kr

https://www.amazon.se/vandringsk%C3%...dp/B0DGCV6YWJ/
Leverans 139,99 kr

https://www.amazon.se/Under-Armour-l.../dp/B0BZXQWGPL
Leverans 205.01 kr
Citera
2025-09-24, 12:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Det är en hårddisk står den är bästsäljare 2,5 tum 5gig tror den både fraktas och säljs av amazon
Skickas och säljs av Amazon står det, berättigad till gratis leverans står det... Jag köper inget mer och det kostar över 1000kr...kostar ändå frakt..på sista sidan är inte första gången, men den här gången lyckas jag inte få bort frakten, men Amazon är inte längre billigast, ens utan frakten ...
Citera
2025-09-24, 12:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Skickas och säljs av Amazon står det, berättigad till gratis leverans står det... Jag köper inget mer och det kostar över 1000kr...kostar ändå frakt..på sista sidan är inte första gången, men den här gången lyckas jag inte få bort frakten, men Amazon är inte längre billigast, ens utan frakten ...
Vad har du valt för fraktalternativ? Jag har alltid hemleverans som är gratis med prime men tar en dag längre mot leverans till utlämningsställe. Prova byt typ av leverans och se om frakten står kvar eller försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in