Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Fast det handlar ju inte om vad jag tycker. Hävdar du något måste du ju kunna styrka detta, och besvara de frågor som sår tvivel om det du hävdar. Du påstår att Kimmels uttalande är ett grovt övertramp. Men om det vore ett grov övertramp måste det väl ha snappats upp av den amerikanska näthögern tidigare, eller hur?
Och huruvida Kimmel har gjort fel eller inte är inte riktigt frågan här, utan frågan är ju om hans eventuella fel har varit ett så grovt övertramp att han borde stängas av, och att FCCs chef ska blanda sig i. Det verkar ju inte vara fallet - inte enligt mig och inte enligt den näthöger som satt på händerna fram till att man fick vittring på att man kanske kan få Kimmel straffad om man låtsas bli kränkta av det han sagt.
Det enda andra fallet när någon har stängts av som jag kan komma på är Bil Maher som skämtade om 11 september precis efter attacken.
Det här är alltså inget som händer i vanliga fall utan snarare något som knappt har hänt.
För att många människor tycker att det var så grovt, till och med ABC som endast tog tillbaka honom på grund av girighet och emot det som de själva tycker var anständigt annars skulle de inte ha stängt av honom till att börja med.
Att du inte tycker att det var grovt är just poängen d.v.s. det som man har velat få fram gällande er i tråden. Först ljög ni ju om "censur" tills den ballongen sprack.
Att du inte tycker att det var grovt eller olämpligt har jag full tilltro till alltså, det är en subjektiv grej. Om du säger att du gillar havrekuddar så litar jag på det också vilket också är en personlig preferens.