2025-09-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Antagligen planerat hela tiden. Nu kan de hålla det sjunkande skeppet flytande något eller ett par år till. Bra pr-kampanj må jag säga.

Demokraterna har många karaktärer som slåss om att vara mest "radikala" för att få uppmärksamhet och ryggdunkningar från den egna delen av sekten och struntar i de andra.

Finns mycket pengar att tjäna men alla andra får man emot sig.
Citera
2025-09-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Grundproblemet är att ni saknar all anständighet. Annars skulle ni ha lämnat Demokraterna för länge sedan och den här händelsen kommer inte ändra på det.

Reglerna som gäller för andra gäller inte för er. När någon från den egna sidan gör fel så kommer lögnerna igång för full maskin.

Det går inte att ändra på med argument.

Sjukt kul när Trump-fans säger att någon annan "saknar anständighet"

"I Grab them by the pussy, I don't even wait"

“I’ve known Jeff(Epstein) for fifteen years. Terrific guy,” Trump booms from a speakerphone. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it — Jeffrey enjoys his social life.”

On Megyn Kelly: “You could see there was bloody coming out of her eyes. Blood coming out of her wherever.”
Citera
2025-09-23, 14:00
Medlem
Charlie Kirk var en vanvettig fundamentalist som lika lite som någon annan förtjänade att mördas.
Kimmels show skulle aldrig ha ställts in och nu är den snart tillbaka.

Så..slutord på detta ämne för nu.Det är inte alls svårt för förnuftiga individer.
Citera
2025-09-23, 14:00
Medlem
otellos avatar
Nu är han alltså tillbaka, MAGA-högerns spinndoktorer påstod ju att han fick gå p.g.a. låga tittarsiffror, och att det inte hade någonting att göra med hoten från FCC. Kan någon idiot från MAGA-sekten kommentera detta, eller ännu bättre, be om ursäkt?
Citera
2025-09-23, 14:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Precis. Dom flesta normala människor tycker det är fullt logiskt att hans arbetsgivare avgör om dom vill ha kvar honom eller inte. Oavsett om det är för att han drar ner siffrorna på grund av sin brist på humor eller pga sin propaganda eller det troligaste, en kombination av båda.

Varken arbetsgivaren eller tittarna vill ha kvar honom men ändå är det Trumps fel att han blir pausad från sin tjänst. Ja, så hjärndöda är vänstern.

Även dom flesta vänsterpatrask inser det men det är deras plikt att argumentera för sitt lag, oavsett hur dumma dom framställer sig själva i trådar som dessa.
Nu är han tillbaka, du och resterande MAGA-hjon ljög alltså. Dags att ni ber om ursäkt.
Citera
2025-09-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast det handlar ju inte om vad jag tycker. Hävdar du något måste du ju kunna styrka detta, och besvara de frågor som sår tvivel om det du hävdar. Du påstår att Kimmels uttalande är ett grovt övertramp. Men om det vore ett grov övertramp måste det väl ha snappats upp av den amerikanska näthögern tidigare, eller hur?

Och huruvida Kimmel har gjort fel eller inte är inte riktigt frågan här, utan frågan är ju om hans eventuella fel har varit ett så grovt övertramp att han borde stängas av, och att FCCs chef ska blanda sig i. Det verkar ju inte vara fallet - inte enligt mig och inte enligt den näthöger som satt på händerna fram till att man fick vittring på att man kanske kan få Kimmel straffad om man låtsas bli kränkta av det han sagt.

Det enda andra fallet när någon har stängts av som jag kan komma på är Bil Maher som skämtade om 11 september precis efter attacken.

Det här är alltså inget som händer i vanliga fall utan snarare något som knappt har hänt.

För att många människor tycker att det var så grovt, till och med ABC som endast tog tillbaka honom på grund av girighet och emot det som de själva tycker var anständigt annars skulle de inte ha stängt av honom till att börja med.

Att du inte tycker att det var grovt är just poängen d.v.s. det som man har velat få fram gällande er i tråden. Först ljög ni ju om "censur" tills den ballongen sprack.

Att du inte tycker att det var grovt eller olämpligt har jag full tilltro till alltså, det är en subjektiv grej. Om du säger att du gillar havrekuddar så litar jag på det också vilket också är en personlig preferens.
Citera
2025-09-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det enda andra fallet när någon har stängts av som jag kan komma på är Bil Maher som skämtade om 11 september precis efter attacken.

Det här är alltså inget som händer i vanliga fall utan snarare något som knappt har hänt.

För att många människor tycker att det var så grovt, till och med ABC som endast tog tillbaka honom på grund av girighet och emot det som de själva tycker var anständigt annars skulle de inte ha stängt av honom till att börja med.

Att du inte tycker att det var grovt är just poängen d.v.s. det som man har velat få fram gällande er i tråden. Först ljög ni ju om "censur" tills den ballongen sprack.

Att du inte tycker att det var grovt eller olämpligt har jag full tilltro till alltså, det är en subjektiv grej. Om du säger att du gillar havrekuddar så litar jag på det också vilket också är en personlig preferens.

-Som du själv vet så drogs Kimmels show in först efter Brendan Carrs uttalande i en podcast. Hade ABC haft så stora problem med uttalandet hade man väl inte sänt hans andra program dagen efter, eller väntat till just innan inspelningen av ett onsdagens program skulle börja, eller hur?

-Som jag redan skrivit, åsikten att det inte var grovt eller olämpligt verkar ju ha delats även av näthögern, annars hade man ju hoppat på Kimmel direkt.
Citera
2025-09-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
-Som du själv vet så drogs Kimmels show in först efter Brendan Carrs uttalande i en podcast. Hade ABC haft så stora problem med uttalandet hade man väl inte sänt hans andra program dagen efter, eller väntat till just innan inspelningen av ett onsdagens program skulle börja, eller hur?

-Som jag redan skrivit, åsikten att det inte var grovt eller olämpligt verkar ju ha delats även av näthögern, annars hade man ju hoppat på Kimmel direkt.

Att bli avstängd har alltså inte skett tidigare efter ett mord.

Det är ingen normal händelse.

Alltså inget som sker vid vanliga uttalanden som inte är kontroversiella.

Att många demokrater stödjer Kimmel är det som jag menar också.

Jag stödjer dig alltså fullt ut i den bedömningen. Vi är överrens.

I ärlighetens namn så vill jag dock erkänna att det också finns väldigt många Demokrater som tycker att Kimmel är horribel och stödjer Kirks änka.
Citera
2025-09-23, 14:17
Medlem
Wyrdkins avatar
Blir ju intressant. Gissar att det blir en kort och koncis ursäkt.
Citera
2025-09-23, 14:20
Medlem
Välkommen tillbaka! =) Bara att gratulera. Nu faller högern!!!
Citera
2025-09-23, 14:25
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Tja, han är tillbaka imorgon kväll så tydligen blev han jävligt lönsam igen. Konstigt att lönsamhetssiffror kan ändras så snabbt.
Tittarsiffrorna har varit på stadig nedgång länge, och tittarsiffror i denna kontext är lika med ekonomisk lönsamhet.

https://www.ratingraph.com/tv-shows/...ratings-14640/
https://postimg.cc/wys4nmrD

Därav kan vi antagligen utesluta ekonomisk lönsamhet som orsak, men också utesluta orsak utav republikanskt maktmissbruk, med tanke på att han fick komma tillbaka.

Vad för alternativ finns kvar?

Att han är en för värdefull propagandist för det demokratiska partiet, i syftet att influera och forma amerikanska väljare till demokraterna?
Citera
2025-09-23, 14:26
Medlem
Bbobis avatar
Ingen brydde sig om Jimmy innan han blev cancelled lol.

Kan förstå Disney på ett sätt. Bättre att kicka honom inom kort pga de dåliga tittarsiffrorna istället för att splittra kundbasen pga politik.

Nu har han fått en chans iaf och när han blir kickad igen men utan att blanda in politik kommer ingen bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in