2025-09-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Grundproblemet är att ni saknar all anständighet. Annars skulle ni ha lämnat Demokraterna för länge sedan och den här händelsen kommer inte ändra på det.

Reglerna som gäller för andra gäller inte för er. När någon från den egna sidan gör fel så kommer lögnerna igång för full maskin.

Det går inte att ändra på med argument.

Fast du ger ju inga argument. Du svamlar om pensionärer och anklagar andra för att sakna anständighet. Du har fortfarande inte förklarat varför högern själva inte brydde sig nämnvärt om kommentaren under det första dygnet efter sändning.
Citera
2025-09-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Fast du ger ju inga argument. Du svamlar om pensionärer och anklagar andra för att sakna anständighet. Du har fortfarande inte förklarat varför högern själva inte brydde sig nämnvärt om kommentaren under det första dygnet efter sändning.

Man ljuger inte om en människas död. Man visar den döde respekt och hävdar inte mot all sans och förnuft att han har blivit döda av "sina egna".

Exempelvis att hävda att Breivik utfärdade sin massaker då han var sosse vore lika bissart givetvis. För att skydda kräk dessutom och av egna egoistiska motiv.
Citera
2025-09-23, 13:15
Medlem
Citat:
Man ljuger inte om en människas död. Man visar den döde respekt och hävdar inte mot all sans och förnuft att han har blivit döda av "sina egna".

Exempelvis att hävda att Breivik utfärdade sin massaker då han var sosse vore lika bissart givetvis. För att skydda kräk dessutom och av egna egoistiska motiv.

Du misslyckas fortfarande med att svara på min fråga, som ju måste besvaras för att styrka ditt påstående om att Kimmel sade något respektlöst.
Citera
2025-09-23, 13:28
Medlem
Citat:
Du misslyckas fortfarande med att svara på min fråga, som ju måste besvaras för att styrka ditt påstående om att Kimmel sade något respektlöst.

Du har ingen fråga eller argument.

ABC stängde av Kimmel för att han betedde sig olämpligt (eufemism).

Man tog tillbaka honom av girighet i dess renaste form. Av ren ondska.

Ingen censur alltså.
Citera
2025-09-23, 13:31
Medlem
Citat:
Du har ingen fråga eller argument.

ABC stängde av Kimmel för att han betedde sig olämpligt (eufemism).

Man tog tillbaka honom av girighet i dess renaste form. Av ren ondska.

Ingen censur alltså.

Jag har ställt frågan flera gånger: Om Kimmel betedde sig så olämpligt, varför dröjde det 24 timmar innan näthögern startade drevet på allvar? Om en kommentar är så allvarlig och olämplig är den ju rimligen uppenbart olämplig vid första anblick, eller hur?
Citera
2025-09-23, 13:37
Medlem
kibokos avatar
Måste vara jävligt frustrerande för Trump att Kimmel är tillbaka efter alla försök att smutskasta honom.

Men han kontrollerar inte allt. Än. Men han gör sina försök.
Citera
2025-09-23, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har ställt frågan flera gånger: Om Kimmel betedde sig så olämpligt, varför dröjde det 24 timmar innan näthögern startade drevet på allvar? Om en kommentar är så allvarlig och olämplig är den ju rimligen uppenbart olämplig vid första anblick, eller hur?

Vad du har letat upp på Internet tror jag bara intresserar dig.

Många tycker ju det här är perfekt och tar emot det positivt då det visar vilka hjärtlösa hycklare och svin demokraterna är på ett perfekt vis. Man har inte större krav eller förhoppningar helt enkelt.

Jag tror dock att det här är så grovt att till och med väldigt många Demokrater tar avstånd. Därför givetvis som ABC stängde av honom trots att det gick emot deras enorma girighet och pengabehov, men till slut så tog girigheten över helt.

Tror till och med ABC underskattade vilka svin och psykopater ni är.
Citera
2025-09-23, 13:41
Medlem
Citat:
Vad du har letat upp på Internet tror jag bara intresserar dig.

Många tycker ju det här är perfekt och tar emot det positivt då det visar vilka hjärtlösa hycklare och svin demokraterna är på ett perfekt vis. Man har inte större krav eller förhoppningar helt enkelt.

Jag tror dock att det här är så grovt att till och med väldigt många Demokrater tar avstånd. Därför givetvis som ABC stängde av honom trots att det gick emot deras enorma girighet och pengabehov, men till slut så tog girigheten över helt.

Tror till och med ABC underskattade vilka svin och psykopater ni är.

Du har fortfarande inte klarat av att svara på frågan. Fail.
Citera
2025-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte klarat av att svara på frågan. Fail.

Det får du tycka.

Själva poängen är ju att ni inte tycker att Kimmel har gjort fel eller att man aldrig kan erkänna att det egna "sidan" gör fel.

Först ljög ni att det var "censur" som var problemet, det mesta genomskinliga och hycklande som någonsin har uttalats.

Nu när "censuren" är borta så återgår man till ruta 1.

Poängen vilken du bekräftar är att ni tycker att han inte har gjort fel. Det är en moralisk brist som inte är rationell eller logisk och som inte svarar på argument. Det går alltså per definition inte att säga något som kan ändra på det då det inte har någon logisk grund.
Citera
2025-09-23, 13:47
Medlem
Giant Squids avatar
Hoppas han drar något vågat grovt skämt om hela den här fascism cirkusen som rått sedan man skickade Kirk till sin himmel.
Citera
2025-09-23, 13:50
Medlem
Antagligen planerat hela tiden. Nu kan de hålla det sjunkande skeppet flytande något eller ett par år till. Bra pr-kampanj må jag säga.
Citera
2025-09-23, 13:53
Medlem
Citat:
Det får du tycka.

Själva poängen är ju att ni inte tycker att Kimmel har gjort fel eller att man aldrig kan erkänna att det egna "sidan" gör fel.

Först ljög ni att det var "censur" som var problemet, det mesta genomskinliga och hycklande som någonsin har uttalats.

Nu när "censuren" är borta så återgår man till ruta 1.

Poängen vilken du bekräftar är att ni tycker att han inte har gjort fel. Det är en moralisk brist som inte är rationell eller logisk och som inte svarar på argument. Det går alltså per definition inte att säga något som kan ändra på det då det inte har någon logisk grund.

Fast det handlar ju inte om vad jag tycker. Hävdar du något måste du ju kunna styrka detta, och besvara de frågor som sår tvivel om det du hävdar. Du påstår att Kimmels uttalande är ett grovt övertramp. Men om det vore ett grov övertramp måste det väl ha snappats upp av den amerikanska näthögern tidigare, eller hur?

Och huruvida Kimmel har gjort fel eller inte är inte riktigt frågan här, utan frågan är ju om hans eventuella fel har varit ett så grovt övertramp att han borde stängas av, och att FCCs chef ska blanda sig i. Det verkar ju inte vara fallet - inte enligt mig och inte enligt den näthöger som satt på händerna fram till att man fick vittring på att man kanske kan få Kimmel straffad om man låtsas bli kränkta av det han sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in