2025-09-22, 15:20
Medlem
Varför kan människan aldrig lämna eller hämta barnet själv nån gång? En enda gång vad vi vet har hon hämtat. Jag antar hon har social fobi, men man måste utsätta sig för obehagliga situationer för barnets skull, tycker jag. Kommer ju bara bli värre om K ska underhålla hennes handikapp.
Citera
2025-09-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Det kan även märkas på det enorma viftandet av händerna när hon spelar in. Tror det jag tänkte tidigare är rätt - hon har ingen naturlig fallenhet för influenserjobbet och i och med att hon tvivlar på sig själv blir hon enormt stressad och extremt oharmonisk.

Tänk ändå hur många faktiska tips hon får här inne (prata långsamt, snack vs bilder som bör matcha, tänka igenom innan, inte ta bort det hon får kritik på, gilla ALLA svar hon får på inlägg, inte blocka, inte kalla sitt barn för hysterisk och jobbig osv osv osv osv). Tänk vad bra hon hade mått om hon kunde höja sin egen yrkesstolthet.
Ja det märks på så vis hur dåligt självförtroende hon har. Precis, hon får ju faktiskt väldigt bra tips härifrån också. Det är inte bara hat som hon och hennes försvarare vill ha det till. Jag hade tyckt hon varit väldigt modig om hon kunnat erkänna för sig själv och alla andra att hon har dom här problemen och istället tagit emot tips. Tror inte den här tråden hade varit så negativt inställd till henne då. Men det blir pannkaka av alltihop när hon vägrar ta emot tips och alltid har taggarna utåt. Det är sån ocharmig egenskap.
Citera
2025-09-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Min tvååring kan redogöra för vad han ätit om jag kommer precis vid lunchen och hämtar men inte en chans att han skulle komma ihåg det sen. Han pratar ändå hela meningar, L kan ju inte uttala jordgubbe men hon kan säga om hon varit ute och gungat och vem hon lekte med? Alltså hon är så löjlig.
Uttal har ju inte med vad man kan berätta att göra. Finns ju vuxna som inte uttalar rätt heller.
Oftast är det ju just mor å far som förstår vad sitt eget barn säger även om uttalen är fel. Du förstod ju att hon sa jordgubbbe iallafall …
Citera
2025-09-22, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Nä jag förstår inte heller tiderna. De flesta förskolor jag vet brukar ha 9-12 för de har den pedagogiska verksamheten på förmiddagen. Men i vissa kommuner får inte 15-timmars barnen stanna på lunch.

Fast det är väl dom som har ”allmän förskola” från 3 år? Har du 15 timmar och arbetar så har du väl rätt att ha barnomsorg de tider du behöver? (upp till 15 timmar).
Citera
2025-09-22, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nessslie
Jag tror att en stor anledning till att tråden har fortsatt och blivit så stor är för att man inte får ha synpunkter till HT som inte är precis så som hon tycker. Antingen blir man uthängd på story, borttagen kommentar eller helt enkelt blockad.

Edit: svarar alltså generellt på varför folk inte skulle våga stå för det dem skriver. En gissning helt enkelt. Håller absolut med om att detaljnivån i det negativa kan gå till överdrift här i tråden ibland. Jag själv är väldigt upp och ner, ibland känner jag jättemycket för H och tycker att många är överdrivna och extrema i sina kommentarer men ibland kommer det perioder där jag tycker väldigt mycket hon gör är extremt dåligt och har svårt för hur hon många gånger tar till sig och reagerar när hon får negativ kritik.

Tack för det mest sakliga givande svaret hittills i den här tråden.
Citera
2025-09-22, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag menade att ingen av de som tycker negativt attackerar mig när jag tycker något positivt.
Så som man blir attackerad av de som tycker positivt när man tycker något negativt.
Jag var tvungen att förtydliga vad jag menade. Det är det som är skillnaden

Tack, då är det en skillnad för dig, som jag inte upplever. Blir ramaskri oftast om man råkar säga något positivt och inte håller med om allt negativt som skrivs. Då är man anhängare/ försvarare osv.
Men förstår att du upplever att det är skillnaden då, så tack för bra svar.
Citera
2025-09-22, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det finns dynor som tål en del regn och man kan ha en dynbox att förvara dom i. Jag hade aldrig velat sitta på hennes hårda stolar utan dyna!

Nej det menade jag inte heller, stolar som det finns dynor till är väl oftast menade att använda dynor på och lite väl hårda utan. Jag brukar undvika stolar som kräver dynor om dom ska stå utan tak för jag tycker det är tröttsamt med detta ”in och ut” i den svenska sommaren. Menade endast det.
Citera
2025-09-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Helt ofattbart. HT har nog väldigt jobbigt att rota sig, bestämma sig, landa och allt det där man behöver för att känna sig harmonisk. Är det 3:e gången på 9 månader de byter sovrum och målar om?

Tredje gången de byter sovrum, men har de verkligen målat om innan? Har för mig att de målade i första sovrummet, men bara två väggar och dessutom väldigt slarvigt med färgfläckar på väggen de inte målat. Och väldigt flammig färg.

Sen bytte de rum till ett som redan hade fin färg vill jag minnas
Citera
2025-09-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Uttal har ju inte med vad man kan berätta att göra. Finns ju vuxna som inte uttalar rätt heller.
Oftast är det ju just mor å far som förstår vad sitt eget barn säger även om uttalen är fel. Du förstod ju att hon sa jordgubbbe iallafall …

Man tolkar ju inte det som att hon säger fullständiga meningar när hon säger "obube" eller vad det nu var. Då hade hon kanske sagt "där är en jordgubbe" eller " jag vill ha en jordgubbe" vilket är vad mitt barn skulle sagt. Att jag förstod vad hon sa är för att Hanna översatte.
Citera
2025-09-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Fast det är väl dom som har ”allmän förskola” från 3 år? Har du 15 timmar och arbetar så har du väl rätt att ha barnomsorg de tider du behöver? (upp till 15 timmar).

Hur menar du nu? Alla förskolor som är seriösa har ju pedagogisk verksamhet, ofta med ett tema under terminen. Sen ska ju alla , åtminstone kommunala förskolor erbjuda allmän förskola och ja den är från tre år. Om du arbetar så har du ju rätt till att ha barnet de tider du arbetar plus restid. Men det är ju om andra vårdnadshavaren också arbetar. Allmän förskola från tre års ålder har du rätt till även om du inte arbetar, då gör du själv vad du vill med din tid. Jag vet inte om jag förstod dig rätt men.
Hade det varit så att K jobbade eftermiddag och Hanna hade behövt jobba på eftermiddagen så får hon givetvis ha L på förskolan den tiden.
Citera
2025-09-22, 18:24
Medlem
Varför är hon så dålig på sitt jobb?
Tror hon att jobba är att lägga upp reklamlänkar? Jag skrev till henne och frågade om tallrikarna, om de var från Chilli..inget svar? Kan hon inte ens svara sin följare?
Citera
2025-09-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Jag menar att man kan ju välja att ha 15 timmar bara fast man jobbar, sen kan man ha 15 timmar allmän förskola från 3 år, är man då arbetslös eller hemma med syskon ex så fastställer förskolan vilka tider du får ha barn där i den ”allmänna förskolan” från 3 år. Har man 15 timmar max trots att du arbetar (men kanske får ihop vardagen ändå på något sätt) så har du en reducerad avgift, men är inte styrd av fasta tider för dina 15 timmar, utan du använder dom när du jobbar, vilket kan innebära oregelbundet, olika tider olika dagar, olika veckor. Så funkar det i min kommun.
Helt riktigt, så är det. Och H har ju 15 timmar på schema när hon jobbar. Men då får hon inte vara där när K är ledig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in