2025-09-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Man tolkar ju inte det som att hon säger fullständiga meningar när hon säger "obube" eller vad det nu var. Då hade hon kanske sagt "där är en jordgubbe" eller " jag vill ha en jordgubbe" vilket är vad mitt barn skulle sagt. Att jag förstod vad hon sa är för att Hanna översatte.

Du får nog ge upp att förklara till någon som vrider det till något konstigt ändå och inte vill förstå.

Jag förstår vad du menar och är säker på att fler gör det.
Obegripligt att HT skriver som hon gör om L:s berättande efter förskolan.
Hon får vänta ett tag till innan hon får höra om hennes dagar på FS såvida inte L är ett språkgeni såklart!
Citera
2025-09-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Jag menar att man kan ju välja att ha 15 timmar bara fast man jobbar, sen kan man ha 15 timmar allmän förskola från 3 år, är man då arbetslös eller hemma med syskon ex så fastställer förskolan vilka tider du får ha barn där i den ”allmänna förskolan” från 3 år. Har man 15 timmar max trots att du arbetar (men kanske får ihop vardagen ändå på något sätt) så har du en reducerad avgift, men är inte styrd av fasta tider för dina 15 timmar, utan du använder dom när du jobbar, vilket kan innebära oregelbundet, olika tider olika dagar, olika veckor. Så funkar det i min kommun.

Ja men precis, oavsett om hon har 15 eller 25 eller 50 timmar så väljer hon tider själv till förskolan utefter hur hon behöver jobba. Det folk diskuterar är varför L är på förskolan när K uppenbarligen var hemma. Vad vi diskuterar är jag inte säker på längre. Det som gäller är ju då att man lämnar in sina tider i god tid så pedagogerna och chefen kan planera personalen som behövs på plats.
Citera
2025-09-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Trodde jag förstod men om du säger att jag inte gjorde det så ber jag om ett förtydligande då om du vill förklara. Tack !!

Jag menar att Hanna är löjlig som berättar det som att L kommer hem och säger att hon varit ute och lekt och med vem osv osv och jag påstår att det stämmer inte. För hade barnet pratat i fullständiga meningar hade hon inte sagt "obube" utan då hade hon sagt vill ha jordgubbe eller där är en jordgubbe. Barn som inte pratar säger ofta ett ord också får man gissa utifrån vad barnet har för sig just då vad barnet vill. Vill det visa Hanna en jordgubbe eller vill hon äta en jordgubbe? Så vad jag säger är att jag inte tror på att L kommer hem och berättar saker. Hon är för liten för att ha den kognitiva förmågan plus att hon inte har språket. Det hon kanske menar är att hon frågar ut barnet och då säger hon kanske ja eller nej och Hanna får reda på saker så sett. Men det kan ju tvååringar också svara ja och nej helt randomiserat på vad som helst.
Citera
2025-09-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Du får nog ge upp att förklara till någon som vrider det till något konstigt ändå och inte vill förstå.

Jag förstår vad du menar och är säker på att fler gör det.
Obegripligt att HT skriver som hon gör om L:s berättande efter förskolan.
Hon får vänta ett tag till innan hon får höra om hennes dagar på FS såvida inte L är ett språkgeni såklart!
Håller med, mata inte det där trollet. Ignorera människan när hon håller på sådär.
Citera
2025-09-22, 20:53
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brasken87
Varför är hon så dålig på sitt jobb?
Tror hon att jobba är att lägga upp reklamlänkar? Jag skrev till henne och frågade om tallrikarna, om de var från Chilli..inget svar? Kan hon inte ens svara sin följare?
Det är tyvärr ett av hennes signum, att inte möta/bemöta sina "följare". Det som är det lättaste i hennes arbetsbeskrivning.
Citera
2025-09-22, 21:06
Medlem
Det ska bli kul att se när de tar sig an att måla med kalkfärg 😄
Det är inget man bara gör!! Det är rätt många steg för att få till den fina effekten.
Och den går absolut inte att köpa på rusta!
Tror ni det sker innan jul?
Citera
2025-09-22, 21:23
Medlem
Men vänta nu. Har de inte två sovrum uppe varav det ena rummet är L:s rum? Ska de måla om det rummet som hon på riktigt var mest nöjd med? Hon älskade ju den färgen och rummet.
Citera
2025-09-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Det är tyvärr ett av hennes signum, att inte möta/bemöta sina "följare". Det som är det lättaste i hennes arbetsbeskrivning.
Tänk om Hanna hade orkat göra den lilla uppgiften i sitt jobb att svara sina följare och ta till sig tips och konstruktiv kritik. Vips så hade hon sluppit denna tråd 😅
Citera
2025-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Men vänta nu. Har de inte två sovrum uppe varav det ena rummet är L:s rum? Ska de måla om det rummet som hon på riktigt var mest nöjd med? Hon älskade ju den färgen och rummet.

Var väl därför hon mätte med tumstocken under Lars säng….
Citera
2025-09-22, 21:31
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Tänk om Hanna hade orkat göra den lilla uppgiften i sitt jobb att svara sina följare och ta till sig tips och konstruktiv kritik. Vips så hade hon sluppit denna tråd 😅
Ja helt ofattbart 🫣
Citera
2025-09-22, 21:42
Medlem
Såg en annan influenser som blivit sponsrad av rusta nu, det är väl hennes dröm.
Citera
2025-09-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Såg en annan influenser som blivit sponsrad av rusta nu, det är väl hennes dröm.
Verkar vara en dröm för många av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in