2025-09-21, 20:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Tack. Jag behövde skratta lite ikväll.

Dom kan ju inte godkänna returen utan att ha sett din dator. Att du pajat den får stå för dig, och du skulle självklart insett detta innan.

Du kunde ju tagit detta med ditt försäkringsbolag istället.

Men låt oss säga att du faktiskt spillt vin efter att de godkänner din dator. Då har du ju förstört deras egendom. Du måste således ersätta dem för det.
Blev en dyr fylla
Citera
2025-09-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
dom kan skriva att den inte är godkänd.
Jag frågar inte om vad de inte ska skriva, jag frågar om vad du tycker de borde ha skrivit för att du skulle fattat att returen av den oskadda vara redo att skickas in?
Citat:
och behöver man pengarna är det klart att man blir glad och kanske firar med vin.....
Firar en varuretur? Med vin?
Citera
2025-09-21, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Jag frågar inte om vad de inte ska skriva, jag frågar om vad du tycker de borde ha skrivit för att du skulle fattat att returen av den oskadda vara redo att skickas in?

Firar en varuretur? Med vin?

ja, man kan bli glad av att tro att man ska få 6900 kr tillbaka? nåt fel?
Citera
2025-09-21, 21:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
dom kan skriva att den inte är godkänd.
ordet godkänd får en att tro saker,
och behöver man pengarna är det klart att man blir glad och kanske firar med vin.....

Ska du returnera den ska du inte använda den
Citera
2025-09-21, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ska du returnera den ska du inte använda den

en sista kväll innan avskedet nästa dag tänkte jag
Citera
2025-09-21, 21:40
Medlem
Citat:
ja, man kan bli glad av att tro att man ska få 6900 kr tillbaka? nåt fel?
Tillbaka till huvudfrågan:
Jag frågar inte om vad de inte ska skriva, jag frågar om vad du tycker de borde ha skrivit istället för att du skulle fattat att returen av den oskadda vara redo att skickas in?
Citera
2025-09-21, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Tillbaka till huvudfrågan:
Jag frågar inte om vad de inte ska skriva, jag frågar om vad du tycker de borde ha skrivit istället för att du skulle fattat att returen av den oskadda vara redo att skickas in?

Så :
Du kan nu skicka in din dator. Räkna inte med att få nåt tillbaka bara!

Med vänlig hälsning
Datamongo AB
Citera
2025-09-21, 22:09
Medlem
Haha lol, ibland undra man hur tröga folk de finns 😆. Förstöra en dator och skicka in på "öppet köp"... Det är ju ditt ansvar till och med den är i deras händer, finns tom fall där dålig packning vid returer let tilll nekad ångerrätt
Citera
2025-09-21, 22:13
Medlem
Konkebanans avatar
Helt vilsen i detta ärende, du har alltså tagit sönder en dator och skickat in den och hoppats att företaget skulle ta smällen?
Förstår att det är trist, men tyvärr är alla händelser i denna historia väldigt rimliga.
Citera
2025-09-21, 22:16
Medlem
Citat:
en sista kväll innan avskedet nästa dag tänkte jag

Du tänkte fel. Trodde du verklgen att de skulle acceptera att du skickar tillbaka en skadad vara?

Öppet köp gäller alltid bara oskadade varor. Du är fortfarande ansvarig för varan fram tills den är framme hos säljaren eller tills du lämnar in den till transportfirman beroende på vem som ordnar med frakten.

Till.och med barn inser detta
Citera
2025-09-21, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym3s
Haha lol, ibland undra man hur tröga folk de finns 😆. Förstöra en dator och skicka in på "öppet köp"... Det är ju ditt ansvar till och med den är i deras händer, finns tom fall där dålig packning vid returer let tilll nekad ångerrätt

erbjuder dom öppet köp får dom skylla sig själva borde det ju vara
Annars erbjud det inte bara
och 6900 är inget för dom men mycket för mig
Dom borde gett mig en gratis dator eller pengarna tilbaka eller båda två
Citera
2025-09-21, 22:20
Medlem
Att en retur är godkänd innebär bara att kommunikationen är verifierad och att dom väntar på objektet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in