Citat:

Ursprungligen postat av 
Blodsessa

Jag skickade tillbaka en laptop på ångerrätt / öppet köp.
Fick tillbaka värdeminskning att betala som dom skrev uppgår till varans hela pris pga jag spillt vin i den.
Så jag betalade 6900 kronorna som laptopen kostade.
Fick sedan mail om jag ville ha tillbaka den eller om dom skulle kassera.
Tänkte att kassera innebar att jag får en ny. Men dom kastade den.
Och jag hade ju redan betalat den.
Så jag fick betala 6900 kr *  2 , och har ingen dator. Dubbla priset men ingen dator.
Ska det vara så? Jag känner mig lurad.

Hoppas du trollar. Nivån av idioti är rejält hög här 

Tror du verkligen ångerrätten täcker skador du orsakat? Du skulle kontaktat ditt försäkringsbolag men ja antar att du troligen inte har någon drulleförsäkring om du ens har en hemförsäkring? 
Och du vet inte vad kassera betyder? Vad trodde du egentligen skulle hända om det gick som du hade tänkt dig? 
Ångrar du köpet får du ju såklart ingen ny dator är ju hela grejen med att ångra köpet. Och ångrar du köpet måste du lämna tillbaka varan i samma skick som du fick den. Ångerrätt/Öppet köp äringen garanti eller liknande om du fått för dig det? 
Att dom accepterar retur betyder bara att du får lämna in den, sen om det är skador osv får du självklart stå för det och det är rätt dyrt plus frakt till "verkstaden" osv. 
Du är inte lurad men du är troligtvis gravt förståndshandikappad och bör ha en god man och inte hantera din ekonomi själv.  Om du läser alla villkoren du godkänt i samband med köpet och returen så kommer de stå svart på vitt vad sin gäller.