• 1
  • 2
2025-09-21, 18:30
Jag skickade tillbaka en laptop på ångerrätt / öppet köp.
Fick tillbaka värdeminskning att betala som dom skrev uppgår till varans hela pris pga jag spillt vin i den.
Så jag betalade 6900 kronorna som laptopen kostade.
Fick sedan mail om jag ville ha tillbaka den eller om dom skulle kassera.
Tänkte att kassera innebar att jag får en ny. Men dom kastade den.
Och jag hade ju redan betalat den.
Så jag fick betala 6900 kr * 2 , och har ingen dator. Dubbla priset men ingen dator.
Ska det vara så? Jag känner mig lurad.
Citera
2025-09-21, 18:36
Medlem
Ichwills avatar
Om du köpt en dator för 6900 och har förstört den med vin, ja då får du knappast tillbaka pengarna för att du inte vill ha den, om du nu beställt en ny så får du självklart betala även för den.
Citera
2025-09-21, 18:38
Avstängd
Klandalfs avatar
Vad Fan yrar du om?

Har du betalat för din skitlaptop en gång så betalar du självklart inte mer när du skickar tillbaka den för att du sabbat den på fyllan. Eller menar du att du betalade för laptopen, skickade in den på ångerrätt, och betalade fullpris ytterligare en gång när de sa att du inte får pengar tillbaka?

Är du utvecklingsstörd? Vad säger din Gode Man?
Citera
2025-09-21, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Vad Fan yrar du om?

Har du betalat för din skitlaptop en gång så betalar du självklart inte mer när du skickar tillbaka den för att du sabbat den på fyllan. Eller menar du att du betalade för laptopen, skickade in den på ångerrätt, och betalade fullpris ytterligare en gång när de sa att du inte får pengar tillbaka?

Är du utvecklingsstörd? Vad säger din Gode Man?

Ursäkta? jag menar att dom ju skulle ersatte Laptop nr 1 med en NY.

Lyssna, jag hade betalt för Laptop nr 1.

Jag skickar in den på Öppet köp, Dom skriver ett mail att retur är nekad då nåt är spillit.
Jag hade spillt vin i den efter att jag registrerat returen som dom GODKÄNT
Får sen frågan om den ska kasseras..
Svarar JA.
Då svarar dom att verkstaden kommer att kassera den. Kasta den tydligen.
Ett nytt paket kommer som jag inte hämtar ut då jag ju fått betala två gånger.

VAD ÄR DET DU INTE FATTAR!?
Citera
2025-09-21, 18:53
Avstängd
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
Du fattar inte.

Jag regisstrerar Öppet köp - får då direkt ett mail om "Din retur är godkänd".
Ska skicka datorn dagen efter. En olycka e framme och jag spiller på den.
Torkar så gott jag kan med disktrasa och låter datorn torka. Skickar den.
OBS : Redan GODKÄND retur.

Så jo. Jag fick betala dubbelt. Läs på.

Nej, du har inte betalat dubbelt, hur full är du?

Du har betalat för en dator. Du sabbar datorn. Du returnerar dator. Du får inte pengar tillbaka eftersom du sabbat datorn.

En betalning.
Citera
2025-09-21, 18:56
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Nej, du har inte betalat dubbelt, hur full är du?

Du har betalat för en dator. Du sabbar datorn. Du returnerar dator. Du får inte pengar tillbaka eftersom du sabbat datorn.

En betalning.

Ok. Men är det då inte fel att skicka ett mail och skriva ett returen är "Godkänd".
Det tolkar jag som att jag redan ska få pengarna itllbaka inte ett maila att nåt är spillt.
Då skulle dom aldrig godkänt returen ju.
Citera
2025-09-21, 19:01
Avstängd
Klandalfs avatar
Citat:
Ok. Men är det då inte fel att skicka ett mail och skriva ett returen är "Godkänd".
Det tolkar jag som att jag redan ska få pengarna itllbaka inte ett maila att nåt är spillt.

Nej. Du har sabbat datorn, att returen är "godkänd" betyder inget. Du hade kunnat slå sönder datorn med en hammare och skickat in bitarna i en påse, returen är godkänd men innan företagets tekniker har tittat på datorn du skickar tillbaka kan självklart inga pengar betalas tillbaka.

Du kunde lika gärna bajsat i en kartong och skickat in, självklart får du inte pengarna tillbaka hux flux.
Citera
2025-09-21, 19:06
Medlem
Citat:
Hur hade du önskat att kommunikationen skulle sett ut istället menar du, när du registrerade retur för öppet köp?
Citera
2025-09-21, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Hur hade du önskat att kommunikationen skulle sett ut istället menar du, när du registrerade retur för öppet köp?

dom kan skriva att den inte är godkänd.
ordet godkänd får en att tro saker,
och behöver man pengarna är det klart att man blir glad och kanske firar med vin.....
Citera
2025-09-21, 19:09
Medlem
Citat:
Jag skickade tillbaka en laptop på ångerrätt / öppet köp.
Fick tillbaka värdeminskning att betala som dom skrev uppgår till varans hela pris pga jag spillt vin i den.
Så jag betalade 6900 kronorna som laptopen kostade.
Fick sedan mail om jag ville ha tillbaka den eller om dom skulle kassera.
Tänkte att kassera innebar att jag får en ny. Men dom kastade den.
Och jag hade ju redan betalat den.
Så jag fick betala 6900 kr * 2 , och har ingen dator. Dubbla priset men ingen dator.
Ska det vara så? Jag känner mig lurad.

Hoppas du trollar. Nivån av idioti är rejält hög här

Tror du verkligen ångerrätten täcker skador du orsakat? Du skulle kontaktat ditt försäkringsbolag men ja antar att du troligen inte har någon drulleförsäkring om du ens har en hemförsäkring?
Och du vet inte vad kassera betyder? Vad trodde du egentligen skulle hända om det gick som du hade tänkt dig?

Ångrar du köpet får du ju såklart ingen ny dator är ju hela grejen med att ångra köpet. Och ångrar du köpet måste du lämna tillbaka varan i samma skick som du fick den. Ångerrätt/Öppet köp äringen garanti eller liknande om du fått för dig det?

Att dom accepterar retur betyder bara att du får lämna in den, sen om det är skador osv får du självklart stå för det och det är rätt dyrt plus frakt till "verkstaden" osv.

Du är inte lurad men du är troligtvis gravt förståndshandikappad och bör ha en god man och inte hantera din ekonomi själv. Om du läser alla villkoren du godkänt i samband med köpet och returen så kommer de stå svart på vitt vad sin gäller.
Citera
2025-09-21, 19:13
Medlem
Citat:
dom kan skriva att den inte är godkänd.
ordet godkänd får en att tro saker,
och behöver man pengarna är det klart att man blir glad och kanske firar med vin.....

Returen är ju godkänd vad skulle dom skrivit? Allt står i det finstilta om du hade orkat läsa.

Att returen är godkänd betyder ju att du får lämna in den. Betyder inte på något sätt att du får några pengar tillbaka.

Om du bokar en tid hos läkaren och får en tid tror du då att det betyder att du nu är frisk?
Citera
2025-09-21, 19:51
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Tack. Jag behövde skratta lite ikväll.

Dom kan ju inte godkänna returen utan att ha sett din dator. Att du pajat den får stå för dig, och du skulle självklart insett detta innan.

Du kunde ju tagit detta med ditt försäkringsbolag istället.

Men låt oss säga att du faktiskt spillt vin efter att de godkänner din dator. Då har du ju förstört deras egendom. Du måste således ersätta dem för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in