2025-09-21, 18:50
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jag skulle kunna säga något riktigt kul nu...

Hmm

Okej vi kör

Sa du husdjur och barn ?

Ja nu var det ju ett extremt exempel, menar inte att likställa en puckad människa med en hamster. Poängen är att lika barn inte alltid leker bäst, olika barn kan ha roligt med.
Citera
2025-09-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ja nu var det ju ett extremt exempel, menar inte att likställa en puckad människa med en hamster. Poängen är att lika barn inte alltid leker bäst, olika barn kan ha roligt med.

Jag fattade ..

Drev bara lite

Jo jag förstår vad du menar men om jag får dra ett exempel på annat sätt då...

En sexig kvinna ligger sällan med fula killar om han inte har pengar

Varför då ...jo för att det stimulerar inte henne att offra tid på en ful kille då det inte tänder henne...

Kan det inte vara liknade på smarta människor...Att dom också vill bli " tända" av andra IQ eller EQ ?
Citera
2025-09-21, 18:58
Medlem
Citat:
Lite Backstory..

Är 40+ och har ett IQ på 125 ( test från Mensa)

När jag var barn så kunde jag märka att jag var lite smartare och mer analytisk än övriga barn , inte att jag reflekterade på det speciellt mkt men det var ofta jag som fick hitta på kluriga lekar och sätta regler för att lekarna skulle bli roliga!

Mellan 15- 30 så blev det tydligare att jag kunde lätt hamna i diskussioner på förfester efter ett tag för att det intresserade mig mer än bara ytligt kallprat . På krogen drogs jag åt äldre kvinnor då jag tänkte att dom var mer attraktiva men det handlade nog mer om att jag älskade deras erfarenhet och kunskap !

Mellan 30-40 så kunde jag se att jag började tröttna rejält på vänner som jag uppfattade inte var tillräckligt smarta och roliga att prata med !
När det kom till relationer så kunde jag såklart dras till snygga och sexiga kvinnor men efter några år så tröttnade jag om jag inte fick mitt intellekt stimulerat !
Jag började här också tacka nej till After work odyl lite då och då för jag började känna att det inte var så kul längre !

Efter 40

Nu har jag tyvärr börjat distanserat mig mer och mer från sociala sammanhang även om jag såklart kan kallprata och skoja på jobb så är det ju på arbetstid !

När jag dejtar kvinnor så känner jag väldigt snabbt att vi inte är på samma nivå och orkar knappt ens gå på dejter längre !

Har läst att personer på 125 i IQ tillhör ca 5-6% av människor och det är faktiskt mer än en förbannelse än välsignelse

Nu tänker folk säkert att man är arrogant med sådana tankar men det är inte min intention alls !

För att förklara det för "normala" människor på ett bra sätt som har ca 100 i IQ så blir det enklast såhär :

Prova att umgås ständigt med människor med 70-80 i IQ så hade ni snabbt tänkt exakt som jag....ni hade tröttnat fort !

Finns det fler som känner som jag ?

Har ingen koll på min IQ, den är nog rätt normal Men känner igen mig i att känna att jag inte blir intellektuellt stimulerad eller får ut nått av ett umgänge.

Du behöver hitta människor du klickar med. Till det finns inga genvägar, det är bara att söka vidare tills du hittar rätt. Försök hitta någon typ av community eller hobby/aktivitet med ett community kring där du kan känna att du är på samma våglängd som de andra.

Att socialt isolera sig är ett jättedåligt alternativ och kommer få dig att må dåligt på sikt.

Sen tycker jag att olika typer av umgänge kan uppfylla olika behov. Det är också charmen med vänner att de inte behöver matcha en på lika många sätt som en partner för att det ska funka.
Citera
2025-09-21, 19:00
Medlem
IQ tester går väl mest ut på matematik eller?
Citera
2025-09-21, 19:03
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag fattade ..

Drev bara lite

Jo jag förstår vad du menar men om jag får dra ett exempel på annat sätt då...

En sexig kvinna ligger sällan med fula killar om han inte har pengar

Varför då ...jo för att det stimulerar inte henne att offra tid på en ful kille då det inte tänder henne...

Kan det inte vara liknade på smarta människor...Att dom också vill bli " tända" av andra IQ eller EQ ?

Tror det är förhållandevis få kvinnor som ligger för pengarnas skull så vet inte om just det är ett bra exempel. Och de som gör det blir nog inte tända på pengarna utan kan tänka mig att de snarare är ute efter pengarna för att de kommer från fattigdom eller tuff bakgrund.

Just gällande sex tror jag att olika barn leker bäst verkligen gäller, man dras nog till någon som är olik en själv för det känns mer spännande.

Men köper det du säger också, gillar man verkligen att spela schack så vill man kanske inte kolla på Paradise Hotel varje kväll.
Citera
2025-09-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
IQ tester går väl mest ut på matematik eller?

Tja samband och förståelse , se mönster och räkna ut samband i nästa mönster osv...finns lite olika

Men man sorterar ut lite felaktigt kanske så bästa är IQ och EQ ihop...
Citera
2025-09-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Tror det är förhållandevis få kvinnor som ligger för pengarnas skull så vet inte om just det är ett bra exempel. Och de som gör det blir nog inte tända på pengarna utan kan tänka mig att de snarare är ute efter pengarna för att de kommer från fattigdom eller tuff bakgrund.

Just gällande sex tror jag att olika barn leker bäst verkligen gäller, man dras nog till någon som är olik en själv för det känns mer spännande.

Men köper det du säger också, gillar man verkligen att spela schack så vill man kanske inte kolla på Paradise Hotel varje kväll.

Pengar var ju bara ett litet tillägg..

Jag menade att snygga människor ofta inte ligger med fula när dom kan få snyggare ..

Alltså att man blir mer selektiv ju snyggare man är....Kanske var jag otydlig
Citera
2025-09-21, 19:10
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Lite Backstory..

Är 40+ och har ett IQ på 125 ( test från Mensa)

När jag var barn så kunde jag märka att jag var lite smartare och mer analytisk än övriga barn , inte att jag reflekterade på det speciellt mkt men det var ofta jag som fick hitta på kluriga lekar och sätta regler för att lekarna skulle bli roliga!

Mellan 15- 30 så blev det tydligare att jag kunde lätt hamna i diskussioner på förfester efter ett tag för att det intresserade mig mer än bara ytligt kallprat . På krogen drogs jag åt äldre kvinnor då jag tänkte att dom var mer attraktiva men det handlade nog mer om att jag älskade deras erfarenhet och kunskap !

Mellan 30-40 så kunde jag se att jag började tröttna rejält på vänner som jag uppfattade inte var tillräckligt smarta och roliga att prata med !
När det kom till relationer så kunde jag såklart dras till snygga och sexiga kvinnor men efter några år så tröttnade jag om jag inte fick mitt intellekt stimulerat !
Jag började här också tacka nej till After work odyl lite då och då för jag började känna att det inte var så kul längre !

Efter 40

Nu har jag tyvärr börjat distanserat mig mer och mer från sociala sammanhang även om jag såklart kan kallprata och skoja på jobb så är det ju på arbetstid !

När jag dejtar kvinnor så känner jag väldigt snabbt att vi inte är på samma nivå och orkar knappt ens gå på dejter längre !

Har läst att personer på 125 i IQ tillhör ca 5-6% av människor och det är faktiskt mer än en förbannelse än välsignelse

Nu tänker folk säkert att man är arrogant med sådana tankar men det är inte min intention alls !

För att förklara det för "normala" människor på ett bra sätt som har ca 100 i IQ så blir det enklast såhär :

Prova att umgås ständigt med människor med 70-80 i IQ så hade ni snabbt tänkt exakt som jag....ni hade tröttnat fort !

Finns det fler som känner som jag ?

Det ligger ju i kallpratets natur att det inte går djupt och inte är angeläget. Men ibland kommer man vidare och då är det kul och stimulerande. Men ju äldre man blir, desto mindre tålamod har man med att vänta på att den där stunden av fördjupning ska komma.

Min gissning är att du (mfl med samma upplevelse) behöver söka dig till sammanhang där man går direkt på ett riktigt ämne. Någon förening eller sällskap för något specialstudium. Det är iofs inte säkert att folk har hög iq bara för att de vet allt om skalbaggar eller Bellmans visor, men det lär ju iallafall bli intressantare än kollegornas Spanien-semester eller kompisarnas jämförande av gasolgrillar.
Citera
2025-09-21, 19:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Att du hela tiden måste nämna din IQ, säger att du inte är så socialt smart.
Citera
2025-09-21, 19:15
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du får väl typ köra med dubbla bekantskapskretsar då, dels någon kärring du tänder på som kan stimulera det köttsliga, men inte det intellektuella. Och sen någon som du kan sitta och ha djupa diskussioner med och lösa en massa komplicerade problem.
Det där låter som en alldeles utmärkt lösning för TS!
En äldre knullkompis och en tänkkompis.
Citera
2025-09-21, 19:17
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Pengar var ju bara ett litet tillägg..

Jag menade att snygga människor ofta inte ligger med fula när dom kan få snyggare ..

Alltså att man blir mer selektiv ju snyggare man är....Kanske var jag otydlig

Jo man dras väl till folk som liknar en, det är liksom den naturliga vägen. Trygghet och igenkänning. Men jag tror att det kan vara som ett litet äventyr att umgås med andra som man inte naturligt dras till, och att det kan vara givande på många fler sätt än man kanske ser från början.

Sen ska man nog passa sig för att bli för asocial och dra sig undan. Det är mänskligt och gynnsamt att vara på god fot med gruppen. Har man otur och är väldigt smart kan det annars kanske råka slå över i att man blir en arg kuf. Lite Unabombervibb.
Citera
2025-09-21, 19:18
Medlem
styckets avatar
ja slutade umgås socialt i gemene mans umgänge i dryga 20 års ålder och svenska kvinnor är nästan omöjligt att hitta (även om det finns enstaka guldkorn) då sverige är så feministiskt hjärntvättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in