Citat:
Ursprungligen postat av
12.Steg
Angående vad som är tvistigt och vad som inte är tvistigt om kokainfynd:
I domstolen nekade han inte till att kokainfyndet på hotellet var hans. Däremot nekade han till fyndet som omskrevs den 7 jan.
Detta väcker en fråga hos mig: Hur lång tid i förväg, om ens någon, har de tillfrågade möjlighet att se och analysera de framlagda ”bevisen”? Hela situationen kring skilsmässan är nervpåfrestande, och en sådan situation i domstol är inte heller vanlig. Det är tveksamt om han, med tanke på den spända situationen, är fullständigt medveten om denna fråga och har alla bakgrundsfakta i minnet.
För enligt vad man hör bekräftar han den 26 februari. Och han utgår tydligen från att den kokain som hittades den 27:e är den från kvällen innan:
”Vi har haft en utekväll efter det, och jag har tyvärr eh haft kokain, och haft ett intag av kokain den kvällen. C eller C:s vän som snokar igenom vårt hotellrum, dan efter, hittar det här.”
Med utekväll förstår jag en kväll utan barn, borta från hemmet. Det var den kvällen på det hotellet. Det är alltså fullt möjligt att han tog det på hotellrummet.
Och om inte, förklara då hur kokainet hamnade på nattduksbordet och golvet nästa morgon? Hur som helst, hur kan varken Måns eller Ciara ha lagt märke till det när de vaknade? Som redan nämnts var Måns på hotellets gym på morgonen och hade uppenbarligen redan lämnat rummet när kokainet hittades. Det är först vännen som ser det när han går igenom rummet mycket senare.