Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-30, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Ett annat exempel på hur CJ spelar offret...hennes beteende sedan mars kan studeras i psykologiska studier som ett klassiskt exempel: Jag är ett offer, ni måste alla hjälpa mig och skydda mig.....Dessutom, kommer hon att ge en procentandel av försäljningen av sina målningar till MZ-ledningen för att de arrangerade en utställning för henne? Och vem kommer att organisera hennes utställningar i Sverige nu, om det finns några alls? Naturligtvis vet ingen här svaret, men jag tänker bara högt.

En kvinna som blivit notoriskt bedragen och lurad utomlands med falska löften för att sen få sina barn kidnappade med en man som börjar kriga mot henne istället för att böna och be om förlåtelse spelar inte offer.
Citera
2025-08-30, 20:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Men du vet logik måste man lära sig. Det är som matematik. Om man sköter barn 60 timmar/ v så är det inte många timmar kvar. Hon hinner inte träna, gå ut med kompisar eller resa. Vet inte om du är mamma men vi andra vet att städning får stå tillbaka. Att hon är självuppoffrande är självklart om man ger andras familj 60 tim/ vecka. Då värderar man inte annat eller framför allt sig själv så mycket och en människa som är så oerhört självuppoffrande är en jättefin människa. Inte många andra är på det sättet.. De räknar timmar tills de har sin lediga tid. Kommer bli svårt om inte omöjligt att hitta densamma igen.
I de ev. 60 tim ingår nattjänstgöring då och då. Hon bodde ju och levde med familjen 24/7.
Dessutom ser hon inte ut att vara typen som tränar.
Vänner hade hon ju i princip inga, så det är väl därför hon varit så tajt på familjen. Hon har frivilligt valt bort det. Fanns ingen som tvingade henne att jobba hos familjen. Med tanke på att hon är så utbildad enligt några i tråden, och så söt och rar enligt dig hade det väl knappast varit svårt att hitta ett annat jobb.
Citera
2025-08-30, 20:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ett annat exempel på hur CJ spelar offret...hennes beteende sedan mars kan studeras i psykologiska studier som ett klassiskt exempel: Jag är ett offer, ni måste alla hjälpa mig och skydda mig.....Dessutom, kommer hon att ge en procentandel av försäljningen av sina målningar till MZ-ledningen för att de arrangerade en utställning för henne? Och vem kommer att organisera hennes utställningar i Sverige nu, om det finns några alls? Naturligtvis vet ingen här svaret, men jag tänker bara högt.
" studeras i psykologiska studier" sicken rappakalja
Citera
2025-08-30, 20:53
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Blev han av med diverse jury-gig på tv4, kommer han kunna banka laddet eller blir det helt enkelt att dra till Eslöv och sälja röv?
Citera
2025-08-30, 21:08
Citat:
Ett annat exempel på hur CJ spelar offret...hennes beteende sedan mars kan studeras i psykologiska studier som ett klassiskt exempel: Jag är ett offer, ni måste alla hjälpa mig och skydda mig.....
Undrar lite vad du har för grund för dina tvärsäkra påstående om hennes - enligt dig ganska bristfälliga - karaktär. Känner du C?

Är det verkligen ett slags offer-uttryck - att riva sönder en brudslöja? Tveksamt. Mitt intryck är att det kan handla om både sorg och vrede. Och det finns kanske också ett stänk av någon slags svart humor? Oavsett: bra att skapa med känslorna som grund.
Citat:
Dessutom, kommer hon att ge en procentandel av försäljningen av sina målningar till MZ-ledningen för att de arrangerade en utställning för henne?
Om det nu skulle finnas ett vinst-andels-avtal (kanske något du känner till?) så är det väl i så fall toppen för det svenska PR-bolaget som hjälpte till att fixa utställningen, att hon har sålt så bra i sommar?
Citat:
Och vem kommer att organisera hennes utställningar i Sverige nu, om det finns några alls? Naturligtvis vet ingen här svaret, men jag tänker bara högt.
Ja jag vet inte. MZ:s PR-byrå (och MZ själv) är kanske enastående i sitt slag. För det låter nästan som att du misstror övriga PR-byråer, alla andra potentiella arrangörer samt C själv.

Man får väl se vad som sker. Verkar ju finnas ett köpintresse för hennes verk.
Citera
2025-08-30, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Fullt förståeligt med tanke på Måns upprepade otroheter i relationer.

Ja så är det nog och även pga CJ dåliga självförtroende. Hon har ju själv uppgett i intervjuer att hon lider av bluff syndromet att hon ska bli upptäckt som en bluff.
Citera
2025-08-30, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vad får dig att tro att hon inte skattar för sina försäljningsinkomster?
Om hon inte ens nämnde sin inkomst för sin man, vem vet vem mer hon har undanhållit den från?
Citera
2025-08-30, 22:46
Avstängd
Citat:
Jag tror att du lever i ett parallellt universum där allt är tvärtom, ingen kan tolka allt så bakvänt. Det är M som ringer tidningar. Artiklar som kommer där C interbjuas är i det närmaste obefintliga
Det beror nog på att hon är ganska ointressant i Sverige. Men när möjligheten har dykt upp har hon utnyttjat intresset för Måns för att själv ge intervjuer. Till exempel när det handlade om hennes missfall, då finns det flera intervjuer och även poddar. Och även nu i samband med skilsmässan. Då har hon utnyttjat allmänhetens intresse för att avslöja detaljer om skilsmässan och samtidigt promota sin konstutställning. Och i England fick hon nog intervjun tack vare kontakterna genom sin mamma, som regelbundet medverkar i programmet.
Citera
2025-08-30, 22:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Det har du antagligen rätt i att CJ inte ville ha en pangbrudsnanny .

Det har ju framgått i tråden att CJ är svartsjuk och hade hjärnspöken kring MZ alla kvinnliga kollegor.
Ja, hon nämnde själv att hon hade stora problem med att låta Måns arbeta i Sverige överhuvudtaget, eftersom hon hade svårt att lita på honom i det avseendet. Och det redan i början av deras relation. Det tyder väl också på stark svartsjuka.
Och innan ni andra säger något, om han hade varit otrogen mot henne redan i början, då hade hon väl inte gift sig med honom, eller hur?
Citera
2025-08-30, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Baby Reindeer har ju definitivt inte några moderskänslor för barnen, det vet vi med 100% säkerhet eftersom hon valde att vara nån slags personlig assistent åt deras knarkande pappa i Sverige framför att följa med dem till England som deras barnflicka.
Hon hade antagligen inte heller möjlighet att återvända till England som nanny för barnen. Ciara har själv sagt under rättegången att hon inte skulle anställa henne igen.
Citera
2025-08-30, 22:50
Avstängd
Citat:
I de ev. 60 tim ingår nattjänstgöring då och då. Hon bodde ju och levde med familjen 24/7.
Dessutom ser hon inte ut att vara typen som tränar.
Vänner hade hon ju i princip inga, så det är väl därför hon varit så tajt på familjen. Hon har frivilligt valt bort det. Fanns ingen som tvingade henne att jobba hos familjen. Med tanke på att hon är så utbildad enligt några i tråden, och så söt och rar enligt dig hade det väl knappast varit svårt att hitta ett annat jobb.
Ja, det innebar bland annat nattarbete, eftersom hennes mamma uppenbarligen inte ville ta hand om detta och andra självklara saker som sömnträning eller potträning själv...
Citera
2025-08-30, 22:51
Medlem
Citat:
Mao hon jobbar, det är hennes jobb. När föräldrar jobbar är barn i skolan, på fritids/dagis eller hos någon närståemende. Vafan är ditt problem???

Så du håller med om att hon inte är en "närvarande mamma" och att karriären är mycket viktigare för henne än barn som tas om hand av avlönad personal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in