2025-09-20, 20:34
Medlem
"Det är så branschen är, den är så otroligt resultatstyrd. Jag kan inte ändra på det," säger Henrik Rydström, efter att ha skrapat ihop 6 poäng på de senaste fem matcherna och det med Allsvenskans i särklass dyraste trupp. Nu ligger MFF snart 20 poäng bakom Mjällby. Hur kan ett lag med så mycket resurser gång på gång fastna i samma svacka? Det har väl knappast med Henke själv att göra? 😅
Citera
2025-09-20, 21:15
Medlem
Jag tycker Mjällby spelade bra idag men om man bara får in ett mål trots massivt spelövertag då dyker det förr eller senare upp perioder när motståndarlaget dominerar och kommer i anfall. Våra problem består i att målskyttet hackar och det har det gjort ett tag nu.

Sedan undrar jag om det går att köra Stroud i 90 minuter varje match. Han är helt slut nu och tillför inte mycket.
Citera
2025-09-20, 21:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik ”den eviga tvåan”, har ni förträngt det nu när ni inte ens kommer 2:a?

Nä för jag tycker ditt påstående är befängt. Du är så butthurt just nu för att ni hade en gyllene chans både 2019 och 2025 och sedär vad som hände.
Citera
2025-09-20, 22:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia
"Det är så branschen är, den är så otroligt resultatstyrd. Jag kan inte ändra på det," säger Henrik Rydström, efter att ha skrapat ihop 6 poäng på de senaste fem matcherna och det med Allsvenskans i särklass dyraste trupp. Nu ligger MFF snart 20 poäng bakom Mjällby. Hur kan ett lag med så mycket resurser gång på gång fastna i samma svacka? Det har väl knappast med Henke själv att göra? 😅

SidledsDanne har så klart stor skuld i det hela, men han verkar untouchable. Tre nya i fönstret som bidragit med ganska lite. I Olsens fall insläppta mål.
Citera
2025-09-20, 22:48
Medlem
Lundbondens avatar
Jaha. Blir inget Europa spel för oss nästa säsong verkar det som. Lite skönt endå eftersom vi alltid har det. Kan vara bra att ha en hel säsong där vi bara fokuserar på Allsvenskan. Grattis till guldet Mjällby, välförtjänt.
Citera
2025-09-20, 22:51
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallefornia

Många felköp. Ha mycket pengar men lägga stålarna på skit håller inte.
Citera
2025-09-20, 22:53
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Hur stort tålamod har MFF fansen med fckaren i målet? Kvalar in på topp 3 sämsta värvningar i år. Urusel men ändå bofast i landslaget och klubben.

Han är usel. Men duglig väl som rutinerad backup till nästa säsong. Vi behöver en ny yngre första målvakt som är klass. Vet inte vilka realistiska alternativ det finns.
Citera
2025-09-20, 23:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Han är usel. Men duglig väl som rutinerad backup till nästa säsong. Vi behöver en ny yngre första målvakt som är klass. Vet inte vilka realistiska alternativ det finns.

Diawara?

Nej men seriöst borde ni gå efter Hahn i Bajen.
Citera
2025-09-20, 23:11
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Diawara?

Nej tack till båda. Viktor Johansson kanske?
Citera
2025-09-20, 23:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Nej tack till båda. Viktor Johansson kanske?

Frågan är hur sugen han är på att vända hem som 27 åring? Han har minst 5 år kvar utomlands.
Citera
2025-09-20, 23:54
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det hoppas jag verkligen inte att de gör.

Skulle MFF gå efter Hahn får Hjelmberg se till att sätta ett riktigt överpris.
Citera
2025-09-21, 00:37
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det hoppas jag verkligen inte att de gör.

Skulle MFF gå efter Hahn får Hjelmberg se till att sätta ett riktigt överpris.

MFF hade chans att få honom gratis utan visa intresse. Finns inte ens på kartan att man går för någon annan på 1-2 år pga Olsen. Det var ingen billig investering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in