2025-04-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är det som är min poäng. Bort med kastandet, sluta försvara idioterna som kastar saker och får matcher avbrutna. Jag blev otroligt glad när idioterna i vår klack blev gruppspöade bakom läktaren och sen överlämnade till ordningsmakten i höstas. Så ska det skötas.
Att misshandla någon tycker jag är ett betydligt värre övertramp. Att du dessutom tycker att man ska göra det i grupp är enligt mig otroligt fegt ich ännu värre beteende.

Så jag håller inte alls med dig.

Däremot tror jag att läktarna behöver ta ett kollektivt ansvar för att slippa kollektiva sanktioner som stängda läktare, ingen ståplats, inga motståndarfans etc.
Citera
2025-04-07, 19:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Kan vi tala om att Häckens akademimålvakt som stod för oss på försäsongen är skadad nu också? Just nu har vi alltså bara Oscar Jansson tillgänglig när Abrahamsson, Linde och Marinkovic är skadade.
Ni får väl göra som Solnalaget, de kastade ju in Stamapoppolos, ni har ju Källqvist som är rena ungdomen i jämförelse.
Citera
2025-04-07, 19:49
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ni får väl göra som Solnalaget, de kastade ju in Stamapoppolos, ni har ju Källqvist som är rena ungdomen i jämförelse.
Har du sett Källqvist?
Citera
2025-04-07, 20:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att misshandla någon tycker jag är ett betydligt värre övertramp. Att du dessutom tycker att man ska göra det i grupp är enligt mig otroligt fegt ich ännu värre beteende.
Du försöker alltså berätta för någon som åker runt i bilar och letar ensamma julgranar att slå ner att inte slå ner folk i grupp? Lycka till.
Citera
2025-04-07, 21:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Omgångens spelare enligt mig var tveklöst David Seger i Öster. Hade ingen koll på killen alls, men framför allt hans första kvart i andra halvlek mot världslaget Häcken var magnifik. Låg bakom det mesta i anfallsväg och gjorde också 1-0-målet i första halvlek och låg bakom 2-0 i andra med en läcker genomskärare. Kollade på fotbollstransfers och ser att han spelat i Örebro i flera år och dessförinnan i ett par mindre Stockholmsklubbar. Killen fyller 26 i sommar, men det behöver ju inte innebära att han inte kan ta ett par kliv till. Smålands svar på Luka Modric
Citera
2025-04-07, 21:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Omgångens spelare enligt mig var tveklöst David Seger i Öster. Hade ingen koll på killen alls, men framför allt hans första kvart i andra halvlek mot världslaget Häcken var magnifik. Låg bakom det mesta i anfallsväg och gjorde också 1-0-målet i första halvlek och låg bakom 2-0 i andra med en läcker genomskärare. Kollade på fotbollstransfers och ser att han spelat i Örebro i flera år och dessförinnan i ett par mindre Stockholmsklubbar. Killen fyller 26 i sommar, men det behöver ju inte innebära att han inte kan ta ett par kliv till. Smålands svar på Luka Modric
Dom mötte Häcken, en trött dammsugarrobot hade slagit dom.
Citera
2025-04-07, 21:13
Medlem
MrSkargards avatar
Elfsborg var riktigt dåliga ikväll. Långbollstaktiken i första halvlek var pinsam att se. Något SM-guld lär det inte bIi men det är ju å andra sidan inte något som den klubben strävar efter heller.
Citera
2025-04-07, 21:27
Avslutad
Bra match idag. Elfsborg sjunker för lågt och kör på chansbollar där man hoppas på att bollen ska studsa rätt. Skönt att Sigurdsson fick avgöra efter sin helt jävla huvudlösa pass. Att han inte spelar säkert och passar till en helt fri Jansson (som i sin tur fortsätter vara helt fantastisk).

Hult är förövrigt helt slut som spelare. Riktigt sopig är han.
Citera
2025-04-07, 21:38
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Så jag håller inte alls med dig.

Däremot tror jag att läktarna behöver ta ett kollektivt ansvar för att slippa kollektiva sanktioner som stängda läktare, ingen ståplats, inga motståndarfans etc.
Lite kamratuppfostran på läktaren kan göra gott ibland. Det handlar inte om att slå ihjäl någon men om framtiden inte ska innebära att snut och OV tar sig in på läktaren så måste det skötas internt. Så länge ingen kastar in saker existerar inget problem.
Citera
2025-04-07, 21:39
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du försöker alltså berätta för någon som åker runt i bilar och letar ensamma julgranar att slå ner att inte slå ner folk i grupp? Lycka till.
Citera
2025-04-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast nu är han våran ENDA målvakt!

Katastrof, han håller knappt superettan klass längre.

Blir Linde borta länge?

Btw what's up with Hristic?
Citera
2025-04-07, 21:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Om du fattar vad jag menar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera