2025-09-20, 09:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad menar du med det?
Aik ”den eviga tvåan”, har ni förträngt det nu när ni inte ens kommer 2:a?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-09-20 kl. 09:21.
Citera
2025-09-20, 10:21
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi vann i Malmö efter att Glenn Nyberg gav bort en felaktig straff till dem. Bajen slog målrekordet om jag inte minns fel.

Det är det mest äkta guldet på flera decennier.
Göteborg borta fick de ett felaktigt bortdömt mål och sen får ni ett felaktigt godkänt mål som avgör. Er guldhjälte 2019 hette Kristoffer Karlsson.
Citera
2025-09-20, 10:26
Medlem
Tonyos avatar
För övrigt kukräv.. Dif drar in ungdomar i kriminalitet via ungdomslagen?

Citat:
I våras började en ny kille i ett av Djurgårdens breddlag. Pojken, som vi kan kalla Adam, hade nyss flyttat och ville testa att spela i en ny förening. Men närvaron på träningarna var låg och snart slutade han att dyka upp helt. I somras skrevs han ut ur klubben.

I slutet av augusti sprängdes Adam till döds vid en bil i Östberga i södra Stockholm.

Två jämnåriga har gripits, misstänkta för inblandning i detonationen. Aftonbladet kan nu berätta att de tre pojkarna tillhört samma fotbollslag.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wgaGkn/pojkarna-som-gripits-efter-sprangningen-i-ostberga-dar-en-15-arig-pojke-dog-spelade-i-djurgarden
Citera
2025-09-20, 10:44
Medlem
eternussermos avatar
Idag kan diffens gulddröm krasas i bitar, om inte diffen slår malmö och Öster slår Mjällby så är saken klar.
Citera
2025-09-20, 10:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
För övrigt kukräv.. Dif drar in ungdomar i kriminalitet via ungdomslagen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wgaGkn/pojkarna-som-gripits-efter-sprangningen-i-ostberga-dar-en-15-arig-pojke-dog-spelade-i-djurgarden
Har inte sett en enda djurgårdare ta avstånd heller. Vad är det för fel på dem?
Citera
2025-09-20, 11:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Det är väl främst tragiskt att en unge dött och inte läge för gotcha-inlägg? Fridens liljor
Citera
2025-09-20, 11:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik ”den eviga tvåan”, har ni förträngt det nu när ni inte ens kommer 2:a?
Kalifatet ska egentligen vinna ligan per default sett till vilka enorma systematiska fördelar dom har. Jag skulle knappast kalla det att vaska ett guld när man kommer tvåa bakom ett lag som skattesubventioneras genom markhyra, arenabygge, fotbollsgymnasium, m.m. när man själv tvingas betala snuten för att utföra det jobb man redan betalar för genom skattesedeln.

Vi ska kanske inte vara bittra över att vissa lag får lov att hyra flera hektar centralt i rikets tredje största för en tusenlapp, men om sanningen ska fram borde dom egentligen uteslutas ur ligan och deras lokalpolitiker sättas i fängelse. Det kommunala självstyret fungerar uppenbart inte i Sverige. All skit vi tillåter dessa jävla småpåvar att komma undan är fan befängt. Inte undra på att samhällsutvecklingen går åt fel håll när vi blundar åt uppenbar idioti.
Citera
2025-09-20, 11:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är väl främst tragiskt att en unge dött och inte läge för gotcha-inlägg? Fridens liljor
Svårt att inte förtränga och/eller skratta åt situationen. Svåra tider föder svart humor.
Citera
2025-09-20, 11:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kalifatet ska egentligen vinna ligan per default sett till vilka enorma systematiska fördelar dom har. Jag skulle knappast kalla det att vaska ett guld när man kommer tvåa bakom ett lag som skattesubventioneras genom markhyra, arenabygge, fotbollsgymnasium, m.m. när man själv tvingas betala snuten för att utföra det jobb man redan betalar för genom skattesedeln.

Vi ska kanske inte vara bittra över att vissa lag får lov att hyra flera hektar centralt i rikets tredje största för en tusenlapp, men om sanningen ska fram borde dom egentligen uteslutas ur ligan och deras lokalpolitiker sättas i fängelse. Det kommunala självstyret fungerar uppenbart inte i Sverige. All skit vi tillåter dessa jävla småpåvar att komma undan är fan befängt. Inte undra på att samhällsutvecklingen går åt fel håll när vi blundar åt uppenbar idioti.
Verkar som vi är eniga Teu.
Mitt inlägg var således inte riktat till dig utan till Skarprattaren, Hyenan och de andra mupparna som försöker skapa narrativet att Bajen är det lag som förlorar guldet.

Jag kommer liksom hellre 2:a än 3:a eller harvar runt i mitten som hyenans sjukt överskattade lag. Ok?
Citera
2025-09-20, 11:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Och det är tragisk när någon blir misshandlad, men det stoppar inte folk för gotcha inlägg.
Citera
2025-09-20, 11:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Och det är tragisk när någon blir misshandlad, men det stoppar inte folk för gotcha inlägg.
Skalor, Watson. men absolut ingen ur DIF har tagit avstånd. Den sortens retorik avkräver ansvar från dig när någon i våra led gör bort sig. Jag är en del av problematiken men när någon dött passeras en gräns.
Citera
2025-09-20, 13:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Skalor, Watson. men absolut ingen ur DIF har tagit avstånd. Den sortens retorik avkräver ansvar från dig när någon i våra led gör bort sig. Jag är en del av problematiken men när någon dött passeras en gräns.
Peaken var svår, men har man varit med ett tag så känner man till alla gånger gårdare grinat om att Bajare inte tar avstånd så fort någon (uppkäftig?) gårdare fått stryk.
Då har dom lika snabba att bunta ihop alla Bajare på samma patetiska sätt som jag nu ironiserade om.

Så du kan slappna av

Pancev brukar kalla det småaktigt när jag gör denna ironiserar kring problem som även drabbar dem. Men ibland kan det vara bra att vara ödmjuk att pendeln svänger åt båda hållen. Speciellt på ett öppet forum som flashback.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-09-20 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in