2025-10-05, 22:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag var på plats. Hahn vräker/brottar omkull en Blåvitspelare (såg inte vem det var, satt 100 meter bort typ) på mållinjen då bollen är långt borta, solklar straff. Matchen hade kanske sett annorlunda ut där. Skit samma, gör man inte fler mål än motståndaren är det svårt oavsett.
Finns det på länk någonstans så man kan kolla?
Citera
2025-10-05, 23:04
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag var på plats. Hahn vräker/brottar omkull en Blåvitspelare (såg inte vem det var, satt 100 meter bort typ) på mållinjen då bollen är långt borta, solklar straff. Matchen hade kanske sett annorlunda ut där. Skit samma, gör man inte fler mål än motståndaren är det svårt oavsett.
Okej, inte sett den situationen så kan inte uttala mig.
Citera
2025-10-05, 23:12
Medlem
cokehyenas avatar
Trångt i fredrik29's källare när både Solna och Malmö torskar!

Teu och Skarparattarn snackar en massa igår men ikväll är de helt tysta!
Citera
2025-10-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Finns det på länk någonstans så man kan kolla?
Jag såg bara slutet då Hahn "slängde" motståndaren åt sidan, såg inte hur det började. Domaren skippade flera ganska grova situationer där han tyckte båda gjorde mycket fel.
Han t o m svarade det då någon klagade. (komentatorns tolkning och det såg så ut.)
Citera
2025-10-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror inte han går för under 30 iaf. Men vad vet jag? Något säger mig också att Sirius aldrig säljer inom Allsvenskan. Inte efter att Walta varit så bra så länge.

Dålig försäljning av oss om vi inte får Salech-nivåer på Walta. Men vi kommer behöva släppa i vinter eftersom vi höll honom kvar i somras lite grann mot hans vilja. Han har tagit det som en kung(eller bara en tillbakadragen finne) och varit ännu bättre sen dess dock, så det kan bli en win-win i slutändan.

Nu saknas bara att han får chansen i VM-kvalet och gör nån bra match där också, det är helt otroligt vilket skräp som Finland stundtals spelar med istället.
Citera
2025-10-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dålig försäljning av oss om vi inte får Salech-nivåer på Walta. Men vi kommer behöva släppa i vinter eftersom vi höll honom kvar i somras lite grann mot hans vilja. Han har tagit det som en kung(eller bara en tillbakadragen finne) och varit ännu bättre sen dess dock, så det kan bli en win-win i slutändan.

Nu saknas bara att han får chansen i VM-kvalet och gör nån bra match där också, det är helt otroligt vilket skräp som Finland stundtals spelar med istället.
Han är ju värd betydligt mer än 30 miljoner i alla fall. 22 år gammal. Betalade ni något när han gick från Mjällby eller hur gick det där till? Varför sålde vi i så fall? Kommer inte ihåg det där alls. Sökt lite på nätet men inte hittat något. Kanske hans kontrakt gick ut.

Edit Ok, nu hittade jag att han var på lån från Nordsjælland. Tack och lov har vi slutat med dessa låneaffärer. Göteborgs bästa spelare Max Fenger och Sirius bästa spelare Leo Walta är båda spelare som varit hos oss på lån från Danmark och som vi inte fått en krona för.
Senast redigerad av Svenshult 2025-10-06 kl. 01:25.
Citera
2025-10-06, 08:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Jag såg bara slutet då Hahn "slängde" motståndaren åt sidan, såg inte hur det började. Domaren skippade flera ganska grova situationer där han tyckte båda gjorde mycket fel.
Han t o m svarade det då någon klagade. (komentatorns tolkning och det såg så ut.)
Om det var ur situation så är det ju försåtligt om domaren inte ser det.

1-9 i skott och överlägsen xG för Bajen vittnar om att det inte är så mycket att snacka om ändå så.
Citera
2025-10-06, 08:32
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Om det var ur situation så är det ju försåtligt om domaren inte ser det.

1-9 i skott och överlägsen xG för Bajen vittnar om att det inte är så mycket att snacka om ändå så.

Man måste vara hjärndöd om man anser att Bajen hade tur. Välförtjänt vinst.
Citera
2025-10-06, 09:11
Medlem
För jävla gött att Mjällby vinner Guld.

Det ger framtidshopp till alla mindre klubbar i Allsvenskan,och det bevisar att det fortfarande går att vinna Guld för klubbar utanför de tre storstäderna.

Som Österfan så tar det naturligtvis emot lite att gratulera Sillastrybarna,men MAIF är det blueprint som jag hoppas Öster kan efterfölja framgent..vi måste bara klara kontraktet nu först..:-)
Senast redigerad av Lookalike 2025-10-06 kl. 09:13.
Citera
2025-10-06, 09:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
tråkigt att det bär frukt för bajen men bra av tränaren att inte kasta in handduken när det gäller abraham.
Såg precis. Paulos är uppe på 9 mål (5+4) och 3 assist i tävlingsmatcher så här långt. Näst bäst efter Besara i Bajen poängmässigt.

Bra att hans kvaliteter speglar sig i statistiken också.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-10-06 kl. 09:23.
Citera
2025-10-06, 10:33
Medlem
Citat:
Såg precis. Paulos är uppe på 9 mål (5+4) och 3 assist i tävlingsmatcher så här långt. Näst bäst efter Besara i Bajen poängmässigt.

Bra att hans kvaliteter speglar sig i statistiken också.
Abraham sa själv att han INTE passar att spela VID vänster
men bäst från vänster men mer centralt, som han spelade igår och som då han spelade för Göteborg.
Citera
2025-10-06, 10:45
Medlem
bananjuices avatar
Paulos och Lahdo absolut största behållningarna igår även om flera spelare visade att man inte var nöjda med insatsen mot Halmstad. Fy fan vad nervös jag var innan, det är alltid värre när man inte kan vara på plats också, skönt att Hellberg lyckades klä av fiskrens.

Derbyt blir jävligt intressant, hoppas att ajk fortsatt kommer vara så jävla skadeskjutet utöver avstängningarna på Celina (som varit viktigaste spelaren utöver Saletros?), Isherwood och Becirovic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in