2025-09-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Vad ska det betraktas som då? Ett självmord?
självskadebeteende med fara för andra?
Citera
2025-09-19, 22:28
Medlem
Citat:
Vad ska det betraktas som då? Ett självmord?

Grov vårdslöshet i trafik. Han dog av egen grov vårdslöshet i trafik, inget annat.
Citera
2025-09-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedro3k
Förväntar mig inte sympatier eller medkänsla för min bortgångna broder. Speciellt inte på en plats som Flashback. Men för att minimera allt onödigt spekulerande, kan ni få några fakta korrekt.

1. Min mor och bonusfar visste inte att min bror spärrat av epan. Som inträffade strax innan helgen som var. Men ni tycker väl givetvis att föräldrar ska kolla epan varje dag, innan ungen far iväg. Infon fick vi idag av en sörjande kompis, med dåligt samvete.

2. Vi har icke fått informationen om detaljerna kring denna hemska sak ännu. Mer än att han for ut ur glastaket och klämdes ihjäl av bilen. Och som era spekulationer lyder, obältad.

Hoppas ni alla mår bättre av att sitta och spekulera här i en familjs tragedi. Får anta att väldigt få av er sympatilösa typer, har anhöriga som bryr sig om er eller har anhöriga att bry sig om.

Jag känner väldigt mycket med dig och din familj som behöver gå igenom den här tragedin. All kärlek och omtanke till er!
Citera
2025-09-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
självskadebeteende med fara för andra?

Självskadebeteende är medvetet. Här handlade det om att tänja på gränser, inte att dö.
Citera
2025-09-19, 22:47
Medlem
Citat:
Kan återkomma när sorgen tonat ner sig. Det tragiska är att detta är en ögonöppnare för alla runt honom. Alla hans vänner jag talat med idag. Alla som besökt platsen.

Personligen, spontant, tycker jag att man skulle förbjuda åtminstone a-traktorer. Jag var inte mogen då. Många är inte mogna nu. Alla andra åtgärder är enligt mig för orimliga eller kostsamma. Vi har ett polisväsende som går på knäna som det är. Ska dom avsätta resurser på mer kontroller eller elektroniska ting. Kommer annan grov kriminalitet eskalera ännu mer. Men det är min åsikt, färgad av att förlora min ända bror. Halvbror specifikt. Men bror för mig.

Tänker mig att de borde vara bra att förbjudet att med A-traktorer och så fall fixa med mopedbilar. Jag vet många säger att de bara är plast och skräp men samtidigt de är gjorde för att kunna gå i 45 km/h och inte fortare.

Jag beklagar sorgen och de jag menade med mitt första svar till dig var att de är ofta så lätt att man säger de du säger att ungdomar inte har förståndet och väljer att göra fel för att de inte är färdig utvecklande i tänkandet när de gäller att trimma A-traktorer och mopeder och försöks förskönas genom att många gjorde ju så i sin ungdom.

Medan man åt andra hållet vill straffa hela släkten när barn hamnar i fel umgängen när de gäller gängkriminella eller sån typ. För även där är ju inte ungdomarna fullt utvecklade och jag ser ingen skillnad för ungdomar vill känna sig som en i umgänget väldigt ofta och inte sticka ut, alltså att man tex väljer trimma A-traktorn eller att man hamnar i gängmiljö för att man där blir med i en gemenskap.
Citera
2025-09-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisiaMaris
Grov vårdslöshet i trafik. Han dog av egen grov vårdslöshet i trafik, inget annat.

Grov vårdslöshet i trafik beskriver handlingen. Olycka beskriver konsekvensen.
Han dog av en olycka som orsakades av grov vårdslöshet. Två olika saker.
Citera
2025-09-19, 23:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Förväntar mig inte sympatier eller medkänsla för min bortgångna broder. Speciellt inte på en plats som Flashback. Men för att minimera allt onödigt spekulerande, kan ni få några fakta korrekt.

1. Min mor och bonusfar visste inte att min bror spärrat av epan. Som inträffade strax innan helgen som var. Men ni tycker väl givetvis att föräldrar ska kolla epan varje dag, innan ungen far iväg. Infon fick vi idag av en sörjande kompis, med dåligt samvete.

2. Vi har icke fått informationen om detaljerna kring denna hemska sak ännu. Mer än att han for ut ur glastaket och klämdes ihjäl av bilen. Och som era spekulationer lyder, obältad.

Hoppas ni alla mår bättre av att sitta och spekulera här i en familjs tragedi. Får anta att väldigt få av er sympatilösa typer, har anhöriga som bryr sig om er eller har anhöriga att bry sig om.
Beklagar sorgen. Mycket tråkigt att det gick som det gick, med bälte hade det slutat relativt lindrigt. Hoppas att de som läser tråden i alla fall tar till sig hur viktigt det är med bälte.
Citera
2025-09-19, 23:48
Medlem
Angeliqas avatar
Var pojken född i Sverige? Annars, när kom han hit från Thailand? Trafiken skiljer sig verkligen åt i länderna. Bältesanvändning mm.
Citera
2025-09-20, 00:04
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Grov vårdslöshet i trafik beskriver handlingen. Olycka beskriver konsekvensen.
Han dog av en olycka som orsakades av grov vårdslöshet. Två olika saker.

Steg 1 är väl en olaglig manipulering av fordonet.
Steg 2 är att olagligt köra ett fordon som man inte har rätt till (en ospärrad bil).
Steg 3 är grov vårdslöshet i trafik.

Och olyckan är konsekvensen av tre lagöverträdelser...
Citera
2025-09-20, 00:09
Medlem
Flashbackatmes avatar
Jävla amatör,,hur lyckas man med ett såpass segt fordon.
Påminner om den gången jag såg en ungdom som kört av vägen på en slät raksträcka med mopedbil...
Citera
2025-09-20, 01:55
Medlem
Conams avatar
Citat:
Och är det någon ni ska spy galla över, som verkligen ska betonas! Så är det i så fall jag. Jag erkänner att jag blev varse om förbipasserandet av spärren i helgen. Och skulle tagit till åtgärder och kontaktat min mor. Och inte velat i frågan.

Tack för mig. Fortsätt gona er i andras sorg! Inte alla här. Men en del av er.
Vet inte om det är nån tröst men vi kan förbjuda vad vi vill när vi vill osv osv! Detta kommer aldrig ta slut! Aldrig! Det kommer att finnas dumskallar i rad på rad för att upprepa situationer som denna, både med a-traktor, bil, motorcykel, klättra på tågvagnar, osv i all oändlighet.
Tro mig jag vet, har sett en nära anhörig som förlorat ett barn pga dumheter.
Citera
2025-09-20, 07:57
Medlem
Få stopp på dessa jävla skitfordon och det nu! Stoppklossar och bara i vägen där dom än är..
Hoppas på riktigt föräldrarna blir åtalade i all dessa fall när olyckor är inblandade!
Mitt ansvar som förälder är att hålla koll på mina minderåriga barn!
Tänk om han hade kört ihjäl någon annan eller ett barn?
Det här är kontentan av konsekvenser, är man beredd att gå över lagen så får man ta konsekvenser, punkt slut!
Och då får man ta straffet, skittråkigt men sant och tråkigt att han själv fick sätta livet till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in