Citat:
Ursprungligen postat av
Pedro3k
Kan återkomma när sorgen tonat ner sig. Det tragiska är att detta är en ögonöppnare för alla runt honom. Alla hans vänner jag talat med idag. Alla som besökt platsen.
Personligen, spontant, tycker jag att man skulle förbjuda åtminstone a-traktorer. Jag var inte mogen då. Många är inte mogna nu. Alla andra åtgärder är enligt mig för orimliga eller kostsamma. Vi har ett polisväsende som går på knäna som det är. Ska dom avsätta resurser på mer kontroller eller elektroniska ting. Kommer annan grov kriminalitet eskalera ännu mer. Men det är min åsikt, färgad av att förlora min ända bror. Halvbror specifikt. Men bror för mig.
Tänker mig att de borde vara bra att förbjudet att med A-traktorer och så fall fixa med mopedbilar. Jag vet många säger att de bara är plast och skräp men samtidigt de är gjorde för att kunna gå i 45 km/h och inte fortare.
Jag beklagar sorgen och de jag menade med mitt första svar till dig var att de är ofta så lätt att man säger de du säger att ungdomar inte har förståndet och väljer att göra fel för att de inte är färdig utvecklande i tänkandet när de gäller att trimma A-traktorer och mopeder och försöks förskönas genom att många gjorde ju så i sin ungdom.
Medan man åt andra hållet vill straffa hela släkten när barn hamnar i fel umgängen när de gäller gängkriminella eller sån typ. För även där är ju inte ungdomarna fullt utvecklade och jag ser ingen skillnad för ungdomar vill känna sig som en i umgänget väldigt ofta och inte sticka ut, alltså att man tex väljer trimma A-traktorn eller att man hamnar i gängmiljö för att man där blir med i en gemenskap.