2025-09-19, 14:34
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
"don't believe your lying eyes" -du

Det är ställt bortom all rimlig tvivel att uppgörelsen om att betala Trump $16M var en muta, man ville få igenom sin merger.
Kan du länka något som backar upp ditt uttalande, jag litar inte på ditt "trust me bro"?
CBS sände presidentintervjun i typ oktober och Trump twittrade direkt att han skulle stämma skiten ur dem för det var uppenbart att det klippt i Harris svar.
Citera
2025-09-19, 14:36
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ja, det beror på att högersympatisörer sprider hat och hot som inte faller inom ramen för yttrandefrihet.

Den egna sidan har alltid rätt och dom andra har alltid fel med andra ord. Då vet jag var du står. Vidare diskussion blir ju genast onödig. Tack för din åsikt.
Citera
2025-09-19, 14:42
Medlem
AdamSmiths avatar
Nu vet jag inte vad du definierar som höger. Allt annat än nordiska motståndsrörelsen?

Jag har varit moderat i hela mitt vuxna liv, och jag är starkt emot cancelkulturen, oavsett vilken ideologi som ligger bakom.

Det är däremot en viss skillnad om de som initierar ett drev är blåhåriga batikhäxor och journalister på twitter eller när en president för ett land med hans hangarounds gör det. Det senare får mig snarare att tänka på Ryssland, Kina och Nordkorea än en demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hm, hur höger är du egentligen? Något mer än ETC/ Flamman? Din analys är inte direkt knivskarp om du först nu känner oro över utvecklingen i USA och inte har noterat det verbala inbördeskrig (och den cancelleringsmodell) i US vilket pågått samt eskalerat alltsedan Obama fick makten. Hur sådana som är höger kallats "deplorable" och korkade rasister. Hur "högerprofiler" förlorat sina jobb p g a att de är "MAGA". Hur Trump förföljts politiskt och åtalats för allt mellan himmel och jord (medan vänstern nöjt och leende sett på.....) Kanske inte så konstigt att pendeln tillslut slog tillbaka och vänstern själva drabbades av sin älskade cancellering. Med det sagt är jag emot cancellering och det slitsamma verbala inbördeskriget i USA. Det är "un-American" och "unbecoming". De måste skärpa sig och båda sidor måste ta ansvar för vägen tillbaka till hyfsad normalitet.

Av Kimmels uttalanden, vilka ledde till att hans show stoppades av Tv-bolaget, var några plumpa och åtminstone ett farligt. Att hånfullt påstå att mördaren var "MAGA" när det uppenbarligen inte stämde är att sprida grov osanning samt det skapar än mer bitterhet och upprördhet i en redan spänd situation. Varför gjorde han så? Än värre är att det synes ha varit hans plan att fortsätta på samma linje och "double down" (d v s ännu värre "skämt"). Något sådant ville så klart inte TV-kanalen stå bakom. De är en affärsdrivande verksamhet som inte vill att en anställd ska krossa deras verksamhet och ge dem dålig PR/ dåliga ratings. TV-kanalen hade inget val:

https://nypost.com/2025/09/18/media/...-kirk-outrage/
Citera
2025-09-19, 14:53
Medlem
EnSomKans avatar
Snowflake är officiellt en högergrej.
Citera
2025-09-19, 14:56
Medlem
EnSomKans avatar
Man måste vara klinisk retarderad för att gå trumpeten till försvar i detta. Antingen det eller så står man för sitt demokratiförakt. Finns inget mellanläge.

Det som är mest fascinerande är att det finns såpass retarderade lågutbildade svenskar i detta land som samtyckesrunkar till allt trumpeten och hans fascistoida styre gör. Större cucks får man leta efter.
Citera
2025-09-19, 14:58
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Nu vet jag inte vad du definierar som höger. Allt annat än nordiska motståndsrörelsen?

Jag har varit moderat i hela mitt vuxna liv, och jag är starkt emot cancelkulturen, oavsett vilken ideologi som ligger bakom.

Det är däremot en viss skillnad om de som initierar ett drev är blåhåriga batikhäxor och journalister på twitter eller när en president för ett land med hans hangarounds gör det. Det senare får mig snarare att tänka på Ryssland, Kina och Nordkorea än en demokrati.

Men vänsterns makt är decentraliserad och informell inom institutioner. Domstolar, universitet, media och andra myndigheter. Att den inte verkar genom order från högsta nivå utan mer pga informella incitament gör den inte mer moralisk riktig. Det enda högern har att sätta emot är ett centraliserat svar. Om högerns folk inte kan verka politisk pga poltiskt aktiva domare, informellt samarbete mellan myndigheter och sociala plattformar, m.m, så återstår ju endast att svara på något sätt eller att lägga sig ner och ge upp.

Tänker du att all lagföring mot Trump och hans associerade bara var en slump (eller ett tecken på hur korrupta de var) eller var det en politisk drivkraft bakom? För mig blir det svårt att förstå hur någon kan tro att det inte finns någon politisk motivation bakom alla dessa åtal mot politiska personer. Julian Assange fallet är ett exempel från Sverige. Åklagaren vägrade ge upp åtalet på mycket tunt underlag. Varför? Därför att det fanns en politisk dimension i åtalet.
Citera
2025-09-19, 15:00
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Man måste vara klinisk retarderad för att gå trumpeten till försvar i detta. Antingen det eller så står man för sitt demokratiförakt. Finns inget mellanläge.

Som högerperson håller jag helt med dig. Bra gjort av Trump och låt oss hoppas på en mindre demokratisk högerframtid för USA.
Citera
2025-09-19, 15:02
Medlem
Citat:
Nej det gjorde han inte. Men det spelar egentligen ingen roll, det står han fritt att spekulera.
Nja, om hans arbetsgivare inte vill bli förknippad med mannens spekulationer så är det tack & hej.

Det är ingen mänsklig rättighet att använda andras plattformar för att sprida sin personliga övertygelse.
Citera
2025-09-19, 15:10
Medlem
sonicguides avatar
I enlighet med detta får man väl ställa in den nyhetskanal som sände hans frus hot mot hela världen dagen efter mordet eller var det helt OK och var det lika OK som att Kirk själv kallade Simone Biles för "disgrace for the nation" under OS i Tokyo?
Trump blandar och ger...
Citera
2025-09-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men vänsterns makt är decentraliserad och informell inom institutioner. Domstolar, universitet, media och andra myndigheter. Att den inte verkar genom order från högsta nivå utan mer pga informella incitament gör den inte mer moralisk riktig. Det enda högern har att sätta emot är ett centraliserat svar. Om högerns folk inte kan verka politisk pga poltiskt aktiva domare, informellt samarbete mellan myndigheter och sociala plattformar, m.m, så återstår ju endast att svara på något sätt eller att lägga sig ner och ge upp.

Tänker du att all lagföring mot Trump och hans associerade bara var en slump (eller ett tecken på hur korrupta de var) eller var det en politisk drivkraft bakom? För mig blir det svårt att förstå hur någon kan tro att det inte finns någon politisk motivation bakom alla dessa åtal mot politiska personer. Julian Assange fallet är ett exempel från Sverige. Åklagaren vägrade ge upp åtalet på mycket tunt underlag. Varför? Därför att det fanns en politisk dimension i åtalet.

Tycker du att alla som dömdes för att ha stormat Kapitolium 6 jan 2021 var oskyldiga? Var det enbart politiska domar utförda av "vänsterdomare"?

Om inte, varför benådade Trump allihop?
Citera
2025-09-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Sansnlöst var är vi påväg
Fullt logiskt och lika förutsägbart som ett brev på posten, när man ser till vem och hur Trump är., och den politiska historik som föregått.

Många andra mediakanaler och mediapersonligheter kommer drabbas av Trumps godtyckliga censur. Han hotar med det öppet: https://www.bbc.com/news/articles/cr4qe0rz2zvo

Fullt logiskt, men likafullt sorgligt.
Det kommer ta tid för USA att återgå till det normala efter det här.
Citera
2025-09-19, 15:47
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

Det som är mest fascinerande är att det finns såpass retarderade lågutbildade svenskar i detta land som samtyckesrunkar till allt trumpeten och hans fascistoida styre gör. Större cucks får man leta efter.
Broadcasters har som uppgift att tjäna allmänhetens intressen. Att stå och ljuga om en känsla fråga faller inte innanför den ramen utan det bryter mot Fcc´s regler.

Kimmel, andra tv-shower, Hollywood, tv, media och radio används som demokraternas bullhorn för att svartmåla Trump, konservativa och kristna på ett oärligt och fientligt sätt. Det är den egentliga anledningen till att polariseringen ökat och bidragit hatet som motiverat mördaren av Kirk och attentatsmännen till mordförsöken på Trump.
Se bara på dig, du tror Trump är en farcist... Upprepar man samma lögner tillräckligt många gånger så blir det sanning. Mediaslav!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in