2025-09-18, 04:06
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Kimmel hade 1.8 miljoner tittare om jag minns rätt. Colbert 2.3 ( något sånt). Colbert hade fler i alla fall
Ja det ska nog inte underskattas. Som sagt så har tittarsiffrorna dalat sjukt mycket bara på ett år och om inte Conan vill lajva för en vanlig arbetslön så är det nog bara att säga tack och hej tyvärr.
Citera
2025-09-18, 04:07
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Han är helt rökt nu. Ingen kommer vilja ha med honom att göra längre. Ingen vill se honom. Det är mer illviljan bakom orden som känns skrämmande.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du menar alltså att det var Trumps administration som fick Kimmel sparkad och inte ABC:s egen ledning, alltså det bolag som äger Jimmy Kimmel Live, eller möjligen aktieägarna i bolaget?

Om du själv hade ägt ABC, eller kanske Jimmy Kimmel Live, och märkt att Jimmy Kimmel dragit inte bara osmakliga och inte roliga utan rentav moraliskt tveksamma skämt som upprört mer än hälften av de röstberättigade amerikanerna och därmed riskerat deras tittarengagemang, skulle du då inte avslutat programmet?

För att göra det tydligare: om du hade en pizza på menyn där mer än hälften av dina kunder tyckte att den smakade skit och gjorde dem sjuka, skulle du då behållt den på menyn?

Kort sagt, Jimmy Kimmel Live är "bad for business".

Förutom att den politiska ensidigheten gör att många tittare repelleras, så är kombinationen allt högre löner för gammaldags stjärnor och höga produktionskostnader å ena sidan, samt sjunkande tittarskaror på grund av gammelmediadöden å andra sidan, en omöjlig ekvation. Många youtubers har lika många eller fler tittare, men har i jämförelse små produktionskostnader.

Många menade att Colberts show försvann på grund av någon slags underbordet-deal mellan CBS och Trump, men showen gick ju med allt större förlust. Det är värt att notera att de just lade ned hela showen, de bytte inte ut Colbert. Jag har för mig att CBS hävdade att showen gick 40 miljoner dollar back per år. Personligen tror jag dagarna är räknade för gammaldags talk shows med höga produktionskostnader med stjärnprogramledare som har arvoden för ett par hundra miljoner kronor per år.
Senast redigerad av Europe 2025-09-18 kl. 04:10.
Citera
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Davit Letterman var snubben jag tänkte på men Jag Leno var en annan också. Letterman körde ju från New York och jag gillade alltid den sidan bättre (var lite av en fight mellan new York och Kalifornien haha). Men nog om det. Hela det mediumet är snudd på dött. Samtidiga amerikanska nyhetsmedier utöver möjligen fox News har droppat över 50% sedan valet, ofta mer. De har i princip sparkat alla de kunnat och Conan är den sista i raden. Det lär bli fler för ingen kollar längre, ingen tror på det de rapporterar.
Haha jag var west coast i den fighten.
Citera
2025-09-18, 04:08
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ja, vad ska man säga...

Föräldrar: Han är vänster
Vänner: Han är vänster
"Pojkvän/flickvän": Han är vänster
FBI: Han är vänster

Vänstern (i detta fall Jimmy Kimmel): Han är höger

("Han", alltså Tyler Robinson, alltså mördaren av Charlie Kirk.)

Ska en amerikansk president som under sin valkampanj vurmade för att avskaffa censuren, bli så förolämpad av en talk show host på ett privat bolag, att han skickar sin lakej i FCC att hota moderbolaget Disney med att dra in sändningstillståndet?

Kanske, om man inte tål kritik och är emot yttrandefrihet.
Citera
2025-09-18, 04:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Kimmel hade 1.8 miljoner tittare om jag minns rätt. Colbert 2.3 ( något sånt). Colbert hade fler i alla fall

Samtidigt angav CBS att Colberts show gick ändå över 40 miljoner dollar back om året. Jag har för mig att Kimmel får ett ännu större arvode än Colbert.
Senast redigerad av Europe 2025-09-18 kl. 04:14.
Citera
2025-09-18, 04:10
Medlem
stenkastmedungarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om de vill behålla sändningstillståndet så är det ju bara att ersätta Jimmy Kimmel med den jätteroliga Tim Allen som kan prata om verktyg och hur kvinnor ska vara.

Har Tim Allen hållt på med det nyligen? Förvånande referens.
Citera
2025-09-18, 04:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ja, och må vad man vill tycka om amerikanerna, så är det kapitalism, vinst och "business" som gäller.

Nu råkar det dessutom vara så att republikanerna är i majoritet i landet och varje upprörd republikan, särskilt i kontexten av mordet på Charlie Kirk, utgör en potentiellt förlorad kund. I en kapitalistisk marknad styrd av den enkla principen om tillgång och efterfrågan kan man inte, om målet är att maximera kundbasen och vinsten specifikt för aktieägarna, riskera att alienera denna grupp, eftersom det direkt skulle sänka bolagets vinst och därmed aktieägarnas avkastning.

Man måste med andra ord vara politiskt korrekt enligt rådande politiska normer om ekonomisk vinst är ens högsta prioritet. Att vara politiskt korrekt nu innebär att inte förlöjliga, dra osmakliga skämt, framföra faktamässigt inkorrekta påståenden eller agera moraliskt tvivelaktigt i relation till mordet på Charlie Kirk, och det var det som Jimmy Kimmel Live gjorde.
Ja de har inte råd att inte vara oss konservativa till lags men det har också med att göra att vi vinner kulturkriget. Trans är på väg ut, nu tar vi till ska våra västerländska länder. Till och med fucking Magdalena Andersson verkar vara nationalistisk i sina tal. det säger någonting. Woke är snart över.
Citera
2025-09-18, 04:11
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Förutom att den politiska ensidigheten gör att många tittare repelleras, så är kombinationen allt högre löner för gammaldags stjärnor och höga produktionskostnader å ena sidan, samt sjunkande tittarskaror på grund av gammelmediadöden å andra sidan, en omöjlig ekvation. Många youtubers har lika många eller fler tittare, men har i jämförelse små produktionskostnader.

Många menade att Colberts show försvann på grund av någon slags underbordet-deal mellan CBS och Trump, men showen gick ju med allt större förlust. Det är värt att notera att de just lade ned hela showen, de bytte inte ut Colbert. Jag har för mig att CBS hävdade att showen gick 40 miljoner dollar back per år. Personligen tror jag dagarna är räknade för gammaldags talk shows med höga produktionskostnader med stjärnprogramledare som har arvoden för ett par hundra miljoner kronor per år.

Colberts rating har aldrig varit så hög som nu. Möjligt att showen går back.

Här är länken till ratings: https://www.ratingraph.com/tv-shows/...52274/#ratings
Citera
2025-09-18, 04:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ska en amerikansk president som under sin valkampanj vurmade för att avskaffa censuren, bli så förolämpad av en talk show host på ett privat bolag, att han skickar sin lakej i FCC att hota moderbolaget Disney med att dra in sändningstillståndet?

Är ju inte kritik, är påhejande av politiskt våld och mord. Är en viss skillnad.
Citera
2025-09-18, 04:15
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Haha jag var west coast i den fighten.
Haha ja de var båda goa gubbar på den tiden USA var ett normalt land. Alltså jag hatar vad Trump gör i resten av världen men han är den stora räddaren av USA. Vill vi ha ett starkt USA måste vi tro på Trump. 4år till av Biden/Haris hade varit en splittring av nationen. Det var SÅ illa i alla s.k. sanctuary cities. Sjukaste reformen som någonsin genomförts
Citera
2025-09-18, 04:20
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87

Jag vet inte, jag hade inte gjort det eftersom Jimmy Kimmel Live successivt grävt sin egen grav och även nu lagt sig själv i den, inte bara genom att vara komiskt osmakligt och tråkigt, utan även genom att införa moraliskt och faktamässigt inkorrekta påståenden i relation till mordet på Charlie Kirk, och potentiellt agera som demokratisk brandsläckare för demokraterna.

Det är inte bara ett politiskt ofördelaktigt drag, utan även ett ekonomiskt sådant.

Man behöver inte hindra en motståndare som gör misstag av denna kaliber, orsak och verkan sköter sig självt.

Men du kanske har något konkret att förmedla i påståendet att FCC skickats för att hota ABC eller Jimmy Kimmel Live? Det vore i så fall högst relevant att undersöka, diskutera och förmedla till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in