2025-09-18, 04:22
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är ju inte kritik, är påhejande av politiskt våld och mord. Är en viss skillnad.

Utveckla hur det Kimmel sa igår är påhejad av politiskt våld. För Kirk var inte politiker, och Kimmel sa inget ont om Kirk och uttalade inget hot om politiskt våld.

Du kan själv läsa vad Kimmel sa längst upp i tråden.

Det som är glasklart är dock att Kimmel gjorde narr av Teump som skulle sörja sin gode vän Kirk genom att bygga ett "ballroom". Det är väl inte politiskt våld, eller missar jag något?

Om du däremot på sistone har tittat på Fox News, som klassas som 'Entertainment' och inte nyheter, så ser du massvis av uppmaningar till politiskt våld mot vänstern.

Jag är själv höger och hatar censur. Det borde alla göra, oavsett om man är vänster eller höger.
Citera
2025-09-18, 04:22
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Det kan vara så att allt det här bara är ett sätt att få till en hets mot folkgrupp lag i USA för att skydda Israel och judarna från kritik. Skulle inte alls förvåna mig. Använda högerväljare raseri och kraft för det ändamålet.

Det blir ju en logisk stringens i din tanke, den svenska HMF lagstiftning tillkom ju för att skydda judar i Sverige. Hatespeech är i stort sett lagligt i USA, så länge det inte direkt uppmanar till våld eller utgör hot mot en person. Men, vissa demokratiska politiker och aktivister förespråkat inskränkningar av vissa typer av tal, särskilt hatespeech, desinformation, trakasserier och tal som anses uppvigla till våld.
I vilket fall så skaver det här.
Citera
2025-09-18, 04:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Colberts rating har aldrig varit så hög som nu. Möjligt att showen går back.

Här är länken till ratings: https://www.ratingraph.com/tv-shows/...52274/#ratings

Länkar du inte till tittarbetyg, inte tittarsiffror? ”Rating” kan betyda både betyg och tittarmängd. ”Users ratings” betyder ”användarbetyg”.

Som sagt, 40 miljoner dollar back per år.

https://www.imdb.com/news/ni65385673/
Senast redigerad av Europe 2025-09-18 kl. 04:30.
Citera
2025-09-18, 04:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
FCC:s Brendan Carr har hotat ABC över uttalandet, något som folk reagerat kraftigt på.

Så det verkar vara tryck från Trump att partshowvärdar som inte är pro-Trump ska bort.

FCC chair levels threat against ABC, Disney after Kimmel suggested Charlie Kirk assassin was 'MAGA'

Federal Communications Commission (FCC) Chairman Brendan Carr issued a threat Wednesday against ABC and Disney, suggesting he would take action over comments made by late-night host Jimmy Kimmel about the alleged Charlie Kirk assassin.
https://www.foxnews.com/media/fcc-ch...-assassin-maga
FCC Chairman Threatens ABC Over Jimmy Kimmel’s Remarks About Charlie Kirk’s Killer

FCC chairman Brendan Carr has threatened to take action against ABC after Jimmy Kimmel suggested in a monologue that Charlie Kirk‘s assassin is “one of them,” meaning one of “the MAGA gang.”
https://variety.com/2025/tv/news/bre...rk-1236522406/

Brendan Carr är alltså Trumps censurofficer som stänger ned alla medier som yttrar fel åsikter

https://en.wikipedia.org/wiki/Brendan_Carr
Citera
2025-09-18, 04:28
Medlem
Ytterligare ett steg mot en totalitär fasciststat.
Free speech my ass.
Citera
2025-09-18, 04:31
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag vet inte, jag hade inte gjort det eftersom Jimmy Kimmel Live successivt grävt sin egen grav och även nu lagt sig själv i den, inte bara genom att vara komiskt osmakligt och tråkigt, utan även genom att införa moraliskt och faktamässigt inkorrekta påståenden i relation till mordet på Charlie Kirk, och potentiellt agera som demokratisk brandsläckare för demokraterna.

Det är inte bara ett politiskt ofördelaktigt drag, utan även ett ekonomiskt sådant.

Man behöver inte hindra en motståndare som gör misstag av denna kaliber, orsak och verkan sköter sig självt.

Men du kanske har något konkret att förmedla i påståendet att FCC skickats för att hota ABC eller Jimmy Kimmel Live? Det vore i så fall högst relevant att undersöka, diskutera och förmedla till tråden.

Ja, ordförande för Federal Communications Commission Brendan Carr har hotat ABC.

Carr was interviewed by YouTuber Benny Johnson on Wednesday (video also below), where he appeared to threaten ABC affiliate licenses over the comments, which he called “the sickest conduct possible.”

“[This] appears to be an action by Jimmy Kimmel to play into the narrative that this was somehow a MAGA or Republican-motivated person,” Carr said. “What people don’t understand is that the broadcasters … have a license granted by us at the FCC, and that comes with it an obligation to operate in the public interest. When we see stuff like this, look, we can do this the easy way or the hard way. These companies can find ways to change conduct, on Kimmel, or there’s going to be additional work for the FCC ahead.”

ABC hade inget annat val än att avsluta Kimmel show.

Hur mycket tydligare än så kan det bli?
Citera
2025-09-18, 04:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja de har inte råd att inte vara oss konservativa till lags men det har också med att göra att vi vinner kulturkriget. Trans är på väg ut, nu tar vi till ska våra västerländska länder. Till och med fucking Magdalena Andersson verkar vara nationalistisk i sina tal. det säger någonting. Woke är snart över.
Ja, woke är inte bara en politiskt dålig affärsprincip. En av de affärsmässiga konsekvenserna av woke är att företag prioriterar anställning av individer baserat på kön eller hudfärg framför faktisk kompetens. Ett företag som konsekvent prioriterar dessa faktorer framför merit, kapacitet och erfarenhet är i praktiken dömt att misslyckas.

En meritokratisk princip, alltså att värdera individers kapacitet, färdighet och erfarenhet, oavsett om det gäller politik eller företag, har historiskt visat sig vara både det mest politiskt effektiva och ekonomiskt lönsamma sättet att uppnå resultat. Den som underprioriterar kapacitet, färdighet och erfarenhet till förmån för hudfärg eller kön riskerar både effektivitet och resultat, vilket är precis vad wokeprincipen gör, och därför myntades uttrycket "go woke, go broke".

Den bästa för jobbet har alltid varit den mest kvalificerade, inte den som har en specifik hudfärg eller kön.
Citera
2025-09-18, 04:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja, ordförande för Federal Communications Commission Brendan Carr har hotat ABC.

Carr was interviewed by YouTuber Benny Johnson on Wednesday (video also below), where he appeared to threaten ABC affiliate licenses over the comments, which he called “the sickest conduct possible.”

“[This] appears to be an action by Jimmy Kimmel to play into the narrative that this was somehow a MAGA or Republican-motivated person,” Carr said. “What people don’t understand is that the broadcasters … have a license granted by us at the FCC, and that comes with it an obligation to operate in the public interest. When we see stuff like this, look, we can do this the easy way or the hard way. These companies can find ways to change conduct, on Kimmel, or there’s going to be additional work for the FCC ahead.”

ABC hade inget annat val än att avsluta Kimmel show.

Hur mycket tydligare än så kan det bli?

Du har uppenbarligen kopierat texten från en källa, kan du bifoga en länk till den?
Citera
2025-09-18, 04:48
Medlem
Europes avatar
Bland alla dessa gamla talk show-värdar som placerar sig på en skala från usel till strax över medioker, så har Conan O’Brien alltid för mig framstått som strået vassare. Jag har därför inte blivit förvånad över att han verkar klara sig rätt väl utanför gammelmediabolagens talk show-format, inklusive i nyare medier som podcast.

Det lär dock knappast gå nöd på de forna talk show-värdarna när deras shower läggs ned. Har man i många år, till och med årtionden, tjänat närmare ett par hundra miljoner kronor om året, så har man säkert lite sparade slantar.
Citera
2025-09-18, 04:56
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Förutom att den politiska ensidigheten gör att många tittare repelleras, så är kombinationen allt högre löner för gammaldags stjärnor och höga produktionskostnader å ena sidan, samt sjunkande tittarskaror på grund av gammelmediadöden å andra sidan, en omöjlig ekvation. Många youtubers har lika många eller fler tittare, men har i jämförelse små produktionskostnader.

Många menade att Colberts show försvann på grund av någon slags underbordet-deal mellan CBS och Trump, men showen gick ju med allt större förlust. Det är värt att notera att de just lade ned hela showen, de bytte inte ut Colbert. Jag har för mig att CBS hävdade att showen gick 40 miljoner dollar back per år. Personligen tror jag dagarna är räknade för gammaldags talk shows med höga produktionskostnader med stjärnprogramledare som har arvoden för ett par hundra miljoner kronor per år.

Jag gissar det också. Termen "gammelmedia" bör väl inte utesluta konventionella talkshows. En digital podcast idag skiljer sig egentligen inte mycket från det gamla talkshow-formatet, förutom att publiken inte klappar händerna eller skrattar när en skylt lyser "clap" eller "laugh".

Helt enkelt en utdöende form av underhållning, antagligen framför allt för att den är dyrare.
Citera
2025-09-18, 05:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Utveckla hur det Kimmel sa igår är påhejad av politiskt våld. För Kirk var inte politiker, och Kimmel sa inget ont om Kirk och uttalade inget hot om politiskt våld.

Du kan själv läsa vad Kimmel sa längst upp i tråden.

Det som är glasklart är dock att Kimmel gjorde narr av Teump som skulle sörja sin gode vän Kirk genom att bygga ett "ballroom". Det är väl inte politiskt våld, eller missar jag något?

Om du däremot på sistone har tittat på Fox News, som klassas som 'Entertainment' och inte nyheter, så ser du massvis av uppmaningar till politiskt våld mot vänstern.

Jag är själv höger och hatar censur. Det borde alla göra, oavsett om man är vänster eller höger.
Jag är också höger och hatar censur då jag och du är nog på exakt samma sida men jag kanske såg det annorlunda då ag tyckte det var ganska uppenbart att han absolut tonade ner mordet på Kirk. Jag hatar som sagt cancel culture men i fall där liv och död är involverad kan jag säga ja ändå. Han hade inte fått sparken om han inte uttalats dig, så enkelt är det. Kanske något att lära dig för alls i inom media-vänstern.Tiden tickar även där. Tick-tack.
Citera
2025-09-18, 05:23
Medlem
Varför ska det bråkas om vad Tyler Robinson hade för politisk hemvist. Jag tror knappast mordet var sanktionerat av varken demokraterna eller republikanerna.
Han var väl helt enkelt en produkt av USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in