Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Fruktansvärt med ”hets mot folkgrupp” verkligen. Finns det något värre här i världen ens? Kan inte komma på något nu iaf..
Tänker du att vi ska organisera oss på nån Discord tex där vi kan diskuterar vilka skribenter som bör doxas och drivas bort?
Det är väl talande att det är just töntig HMF som är i blickfånget här? Inte att allt från pedofiler till kattmördare faktiskt hanteras?
Sen får man fan i mig ha förståelse för Mohammed som lackat ur efter att ha jobbat samma skift som Nkeke men på fredagen slår i sig en halvböj Explorer och drar negrers obefintliga yrkeskunskap över en kam under namnet Sven Svensson.
Veckan efter kanske Nkeke bjuder Mohammed på lite banan och råkar hitta dom bits han slarvat bort tidigare? Det kan leda till att börjar prata och äta grillad kyckling ihop, kanske gifta sig?
Det stora problemet är nog egentligen alla väldigt lättkränkta individer som inte tål varken sanning eller humor, känsloutbrott eller åsikter som skiljer sig från dom egna.
Nä, jag gillar inte sån organisering. Och jag är egentligen för maximal frihet på internet. Men jag gillar FB, och också om jag förstår att målsättningen är öppen, fri och frejdig debatt så tycker jag att det skulle vara en tragedi om alla möjliga "folkgruppshatare" får FB nedlagd. Bara för att de inte kan hålla sig och/eller behärska sig, utan måste spy ut sitt hat. Då tycker jag att de ska slängas ut istället. Whatever it takes, vilket om åtalet går igenom är mer än vad som görs just nu (eller i alla fall då åtalet väcktes).
Grejen är att det inte ens är svårt att diskutera invandring, islam, bidrag, kriminalitet etc. utan att hänge sig åt HMF. Det går att diskutera såna ämnen hur sakligt som helst, t.o.m. med känslor och utgående från ideologier. Men det finns debattörer som helt enkelt inte klarar av det, som använder FB som kanal för få ge utlopp för sitt eget hat. Det är säkert pedagogiskt och bra på många sätt det med, men INTE om det hotar FB.