2025-09-17, 14:12
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Så fungerar det inte, här uttalar du dig som en imbecill. Oavsett partitillhörighet så dömer man utifrån hur lagen är. Många sverigedemokrater blir lite missnöjda efter ett tag som nämndemän... Tro mig. Jag vet.
Vi får hoppa Jan Axelsson tillhör en någorlunda god familj om det sitter någon inknuffad av Centern i tingsrätten.

(FB) Solna tingsrätt friade make i misshandelsfall – för han var av god familj
Citera
2025-09-17, 14:31
Avslutad
Den här sajten länkar till ISIS-videos dvs terroristpropaganda på diverse goresajter, jag tror inte den har en chans i USA idag tbh.

Tvärtom är det nog bra att jänkarna aldrig uppmärksammat flashback med tanke på det.
Citera
2025-09-17, 14:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Varför ligger inte Flashback i något annat land med bättre lagar när det kommer till yttrandefrihet?
Det funkar inte så längre. Om en hemsida i ett annat land vänder sig till svenskar och samtidigt bryter mot för många svenska lagar så kan den blockeras i Sverige.
Citera
2025-09-17, 14:37
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Bra, nu kanske onödiga rasistinlägg utan värde försvinner.

Vad hade vart skillnaden om servarna låg kvar i USA?
Dumskalle!

Om ”onödiga rasistinlägg” inte kan postas så kommer Flashback dö.

Är du den som bedömer om inägg är ”onödiga”?

Vem som än har makten att göra den bedömningen kommer att missbruka den.
Citera
2025-09-17, 14:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Varför skriver folk att flashback kommer/riskeras att läggas ner?
För att de inte kan sin historia (de är väl för unga för att ha varit med förra gången Flashback stod under statlig attack).

Flashback som forum överlever självklart det här angreppet.
Citera
2025-09-17, 14:45
Medlem
BrunkeMundts avatar
Ett tandlös fall skapat av ynkliga människor.

Visserligen har yttrandefriheten begränsningar (på både gott och ont) ute i den fysiska världen. Men att lägga tid och kraft på att lagföra kommentarer skrivna i ett socialt forum är lika meningslöst som att runka av en gråsugga.

Att det finns öppna kommunikationskanaler i den virtuella världen har bidragit till att den enskilde medborgaren kan öppet ifrågasätta och motbevisa information från etablerade medier och myndigheter. Även om jag själv inte anser att det är revolutionärt eller hjärnstimulerande att skriva "neger" och "getknullare" i specifika trådar, så är det knappast något som utgör en större fara i det rådande samtalsklimatet.

I så fall borde många i detta forum ha blivit dömda för grovt förtal om lagföring på internetforum ska praktiseras på allvar. Annars är det bara meningslös signalpolitik - som alltid.
Citera
2025-09-17, 14:57
Medlem
Vet inte om t.ex. Researchgruppens röjda Flashback-identiteter kan bidra vid ett sånt åtal.

https://www.svt.se/kultur/flashback-identiteter-uppges-rojda

Dvs att kunna peka på exakt vilka personer som skriver vad, i motsats till att 'Axelsson är ansvarig för vad anonyma signaturer skriver'. Skulle kunna väga tyngre som åtal då.
Citera
2025-09-17, 15:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
När arbetsgivaren har slarvat så håller jag med dig. Eller om vi ska dra den parallellen till detta case så om regelverket eller moderatorer har slarvat. Men jag tycker då inte att slarv förekommer till den grad att man ska kunna dömas.
Rent krasst så ska denna BBS-lag inte ens existera då det är användaren som ska stå till svars för sina kommentarer, inte ägaren av webbsidan.

Att vår överförmyndarstat skiter ner sig av ilska för att vissa kanske sitter på VPN och inte kan hittas så ska inte det betyda att man totalt stryper hela Sveriges BBS-kultur. Det är ju helt löjligt.

Ja man kan såklart tycka det är löjligt. Och om åklagaren vill att moderatorerna ska förhandsgranska ALLA inlägg innan de publiceras så kan man inte ha öppna forum över huvud taget.
Citera
2025-09-17, 15:14
Medlem
jag vill verkligen inte ha en anmälningskultur av kränkthet bli en norm.
även om jag inte håller med kommentarer vill jag inte se varenda person bli doxxad och utpressad för att skratta åt charlie kirk eller stödja palestina på flashback.
alla måste gå samman för att krossa dessa NGO som håller på att jagar flashback för att påtvinga åsiktskorridorer.
dom är ett verkligt hot mot demokrati och yttrandefrihet
Citera
2025-09-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vet inte om t.ex. Researchgruppens röjda Flashback-identiteter kan bidra vid ett sånt åtal.

https://www.svt.se/kultur/flashback-identiteter-uppges-rojda

Dvs att kunna peka på exakt vilka personer som skriver vad, i motsats till att 'Axelsson är ansvarig för vad anonyma signaturer skriver'. Skulle kunna väga tyngre som åtal då.

om nu trump går vidare att terrorklassa antifa blir det en juridisk norm inom nato att stänga ner antifa för moderaterna?
Citera
2025-09-17, 15:20
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att de inte kan sin historia (de är väl för unga för att ha varit med förra gången Flashback stod under statlig attack).

Flashback som forum överlever självklart det här angreppet.
Ja, det var väl det jag tänkte
Citera
2025-09-17, 15:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Är det nån som har kvar FUPen och kan lägga upp den igen?

https://gofile.io/d/UPGe9p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in