2025-09-16, 18:35
Medlem
jesussugers avatar
Bästa vore om man hade en en viss period hur länge man får gå på bidrag. Som ex: har du gått 2 år på bidrag så kommer du få minskad bidrag var 6:e månad
Citera
2025-09-16, 18:42
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Väldigt vagt. Men det är ju valår nu, så då är det som förväntat. Alla väljare ska mobiliseras, så att säga. På högerkanten är det många som avskyr ”bidrag”, vad det nu är för något.

Utom till sig själva, då går det bra.

En sån som Konrad har aldrig problem med att Tidöregeringen höjer sin egna löner, gynnar sig själva och sina egna, säljer ut landet. Att rika blir ännu rikare, det är helt okej. Men fattiga människor ska ha det tufft, då njuter han minsann....
Citera
2025-09-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

En sån som Konrad har aldrig problem med att Tidöregeringen höjer sin egna löner, gynnar sig själva och sina egna, säljer ut landet. Att rika blir ännu rikare, det är helt okej. Men fattiga människor ska ha det tufft, då njuter han minsann....

Konrad är i sanning en fattig man men äcklas av att fullvuxet arbetsdugligt folk kan leva på bidrag år efter år.
Citera
2025-09-16, 19:08
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det kallas avdrag.
Citera
2025-09-16, 19:09
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Konrad är i sanning en fattig man men äcklas av att fullvuxet arbetsdugligt folk kan leva på bidrag år efter år.
Tänkte det väl det. Då vill jag informera om att det du hoppas på till 99 procent handlar om valfläsk i bred mening, det kommer inte att bli som du hoppas, de vill bara aktivera ditt stöd.
Citera
2025-09-16, 19:14
Medlem
Det blir spännande, jag är också emot att man ska kunna leva på bidrag och få såpass mycket pengar att det inte ens lönar sig att skaffa sig ett arbete, den sk inlåsningseffekten som gör att folk väljer att hellre vara arbetslösa.
Citera
2025-09-16, 19:24
Avstängd
senhackarens avatar
Wohahahaha. Wohahahahaha. 🤣😂🤣🤣😂. Det kommer aldrig gå igenom.
Citera
2025-09-16, 19:28
Medlem
Onanikrems avatar
Kanske kan de tjocka påskkärringarna som dräller runt på stan hela dagarna äntligen börja jobba?
Vandrande äggläggningsmaskiner.

Jobb finns, spika lastpallar eller dra kundvagnar på IcaMaxi.
Citera
2025-09-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Wohahahaha. Wohahahahaha. 🤣😂🤣🤣😂. Det kommer aldrig gå igenom.
Vem/vilka från regeringunderlaget kommer rösta emot?
Detta är en del av hela budgeten som presenteras 22 september och röstas om senare.
Senast redigerad av tjanska 2025-09-16 kl. 19:33.
Citera
2025-09-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Låter väldigt positivt det jag kan utläsa så här långt. Kanske att det äntligen går att röka ut bidragstagarna ur förorterna? Jag kmmer med intresse att ta del av detta imorgon 09:00.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...ed50062c&ei=36
Fan va bra! Tidö levererar! Inga ska leva lyxliv på bidrag. Framförallt allt fuskande med VAB, LSS, Bostadsbidrag osv. Ett tak för familjer är skitbra! De som inte bidrar ska inget ha själva!
Citera
2025-09-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Fan va bra! Tidö levererar! Inga ska leva lyxliv på bidrag. Framförallt allt fuskande med VAB, LSS, Bostadsbidrag osv. Ett tak för familjer är skitbra! De som inte bidrar ska inget ha själva!
Mindre bidrag mer bidra....
Citera
2025-09-16, 19:40
Medlem
Detta tror jag på när jag ser det, snacka går ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in