2025-09-16, 19:42
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
De som inte bidrar ska inget ha själva!
Du menar pensionärer, sjuka, arbetslösa?
Citera
2025-09-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Har en pensionär aldrig jobbat? Jag syftar på de som ligger på sofflocket och tar det lugnt. Men som jag sa: De som inte jobbar, ska inget ha!
Citera
2025-09-16, 19:51
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Har en pensionär aldrig jobbat? Jag syftar på de som ligger på sofflocket och tar det lugnt. Men som jag sa: De som inte jobbar, ska inget ha!
Du skriver i presens, vet du vad det innebär? Du menar egentligen de som aldrig har arbetat? Eller bara arbetat lite grann? Oavsett anledning? Utveckla gärna, det blir lätt oklart annars.
Citera
2025-09-16, 19:55
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Wohahahaha. Wohahahahaha. 🤣😂🤣🤣😂. Det kommer aldrig gå igenom.

Vilka kommer rösta emot menar du L? Kd?

Samtidigt höjer man bostadsbidraget och om jag inte missminner mig, sjukersättningen?
Citera
2025-09-16, 20:02
Medlem
Ja de höjer i andra änden, blir ingen skillnad ekonomiskt för staten. snarare tvärtom, de höjer lite skatter eller minskar på avdrag.
Citera
2025-09-16, 20:03
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Att de fattiga blir ännu fattigare är jättebra. Fint prioriterat som vanligt av regeringen.
De fattiga är ju fattiga för att de har för många barn och frugan är hemma.

De har vant sig att ha frugan hemma medan mannen hänger på torget och tjatar med sina polare. Och svenne med noll barn betalar.

Ren rasism av systemet.
Citera
2025-09-16, 20:04
Medlem
MrPerfect1892s avatar
Men ska inte kommunerna och socialtjänsten skapa nya offer så det blir fler hjälplösa att ta hand om ?? Det älskar ju kommunerna, som vill ju ha massor av sjuka, arbetslösa, hjälplösa så att det blir mer jobb åt kommunanställda inom socialtjänst, LSS, äldrevård, beroendevård. Gör inte fler självständiga och arbetsföra i Sverige! Nej! Skapa fler offer så skapas fler kommunala jobb!! * GROV IRONI *
Citera
2025-09-16, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Att de fattiga blir ännu fattigare är jättebra. Fint prioriterat som vanligt av regeringen.

fattiga? Man får skaffa ett jobb och inte få allt serverat, efterblivet inlägg.
Citera
2025-09-16, 20:05
Medlem
Blir väl bara mera rån och bedrägerier mot oss som har pengar/jobbar om bidragen dras in.
Pengarna måste in liksom.
Vi har att välja mellan att ge dom pengarna fredligt via bidrag eller ge dom pengarna via hot om våld via rån...
Så jag tror bidragen blir kvar, slutar nog med någon form av kompromiss ...
Senast redigerad av Cuttherope 2025-09-16 kl. 20:11.
Citera
2025-09-16, 20:08
Citat:

Pensionärer ska ha, om dom arbetat i livet. Sjuka & arbetslösa är värdelösa invånare som inte bidrar till något, inte ett skit ska dom ha. Surt att dom ska ha en kaka av min lön, dom slöa asen.
Citera
2025-09-16, 20:09
Medlem
MrPerfect1892s avatar
Men ska inte kommunerna och socialtjänsten skapa nya offer så det blir fler hjälplösa att ta hand om ?? Det älskar ju kommunerna, som vill ju ha massor av sjuka, arbetslösa, hjälplösa så att det blir mer jobb åt kommunanställda inom socialtjänst, LSS, äldrevård, beroendevård. Gör inte fler självständiga och arbetsföra i Sverige! Nej! Skapa fler offer så skapas fler kommunala jobb!! * GROV IRONI *
Citera
2025-09-16, 20:10
Medlem
Citat:
"Vanliga" pensionärer (som jobbat länge) belastar inte statsbudgeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in