2025-09-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Överrepresenterade, ja. Det har jag inte sagt något annat om. Men att dom är överrepresenterade, är inte det samma som att dom flesta invandrare fuskar. Dom flesta invandrare är skötsamma.

Det är bra att det står i artikeln, att dom avsiktliga brotten handlar om organiserad brottslighet, och dom oavsiktliga och små beloppen är enskilda personer utan koppling till organiserad brottslighet.

Alla är ju ändå eniga om att bekämpa organiserad brottslighet. Men det är fel att peka finger mot ALLA invandrare när det gäller organiserad brottslighet.
För det första, om man läser Försäkringskassans rapport som ju för övrigt har rubriken just bidragsbrottslighet, vilket du ju konsekvent förnekat att det handlar om, står det att invandrare är extremt övrerrepsebtwrsde, inom tex assistans till 80 procent.. så man kan dra slutsatsen att enormt många fuskar, sen om det är 45 procent eller 50 spelar lillslam mindre roll om man är någorlunda rationell, och inte är ute efter att bara säga emot.
Och Hem och hyras artikel läste jag precis om efter det du påstod, och jag kan inte hitta att de nämner något om organiserad brottslighet nånstans, bara att de stoppat ”bidragsfusk”(inte misstag som du påstår) för miljoner.
Varför hittar du på och ljuger?
Citera
2025-09-23, 15:53
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Du är korkad i din analys.

Det är just det Sverige har gjort, och vår GDP har inte utvecklats alls.

Du tror att invandrare per automatik leder till välstånd? Hur kan man ens komma till en sån korkad slutsats när resultatet är uppenbart?

Jag har inte pratat om gdp eller bnp.

Det har gått så långt att det nu handlar om nationens överlevnad och inte ekonomi när det kommer till barnafödandet.
Citera
2025-09-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag har inte pratat om gdp eller bnp.

Det har gått så långt att det nu handlar om nationens överlevnad och inte ekonomi när det kommer till barnafödandet.
Varför skulle vi överleva bättre för att vi har en befolkning med u-landsmentalitet som bara växer? Deras egna länder har ju inte precis glänst, så vad tror du att de har att tillföra i Sverige?

Plus, om du bara har u-landsmänniskor som föder så får ju Sverige en helt annan befolkning.Det som vissa kallar för folkutbyte. Varför vill man ha det?

Vi överlever endast om vi har en ansvarsfull invandring, får in bra invandrare (i måttligt antal och efter behov/förmåga), och låter de missanpassade återvända.

Alternativt kan vi öka incitamenten för svenskar som skaffar sig barn. Inte många som vill föda barn när det ser ut som det gör i landet. Finns inget framtidshopp. Men det värsta är att ha ännu mer av det som har skadat landet så oerhört.

Det vi just nu begår är kollektivt självmord.
Senast redigerad av jamestoney 2025-09-23 kl. 17:45.
Citera
2025-09-23, 18:04
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Varför skulle vi överleva bättre för att vi har en befolkning med u-landsmentalitet som bara växer? Deras egna länder har ju inte precis glänst, så vad tror du att de har att tillföra i Sverige?

Plus, om du bara har u-landsmänniskor som föder så får ju Sverige en helt annan befolkning.Det som vissa kallar för folkutbyte. Varför vill man ha det?

Vi överlever endast om vi har en ansvarsfull invandring, får in bra invandrare (i måttligt antal och efter behov/förmåga), och låter de missanpassade återvända.

Alternativt kan vi öka incitamenten för svenskar som skaffar sig barn. Inte många som vill föda barn när det ser ut som det gör i landet. Finns inget framtidshopp. Men det värsta är att ha ännu mer av det som har skadat landet så oerhört.

Det vi just nu begår är kollektivt självmord.

Vi försökte med barnbidrag långt innan det öppnades upp för invandring. Fumlade inte. Vi har försökt alla sätt.

Invandrarnas länder du pratar om har inte glänst pågrund av kolonialism och neokolonialism samt brain drain ut till Väst som arbetskraft.

Men för all del hitta ett sätt få svenskar då fler barn. Kommer du på det sättet lovar jag dig att du kommer att få bli statsminister och få hela Europa att lyssna på dig.
Citera
2025-09-23, 19:20
Medlem
Citat:
Vi försökte med barnbidrag långt innan det öppnades upp för invandring. Fumlade inte. Vi har försökt alla sätt.

Invandrarnas länder du pratar om har inte glänst pågrund av kolonialism och neokolonialism samt brain drain ut till Väst som arbetskraft.

Men för all del hitta ett sätt få svenskar då fler barn. Kommer du på det sättet lovar jag dig att du kommer att få bli statsminister och få hela Europa att lyssna på dig.
Brain drain? Vet du hur många analfabeter som finns i Sverige? Det är nästan 1 miljon. Verkligen creme de la creme som vi tar emot.

Tänk efter nu. Det som du säger är sånt som vänsterpolitiker slänger ut sig. Om du tror att det är så bra med massinvandring, flytta då till orten.

Undrar varför de som förespråkar massinvandring aldrig vill bo där.

Ju mer de förökar sig i dessa till Sverige missanpassade kommuner, desto mer kaos blir det. Det är en självklarhet. Mer av något dåligt och resultatet blir ännu värre. Det ifrågasätter du väl ändå inte?
Citera
2025-09-23, 20:30
Medlem
Citat:
Alltså, vill du se dålig välfärd så är ju Sverige perfekt. Fattigpensionärer, väääldigt långa kötider i vården, våldtäkter och vanskötsel vid äldreboenden, människor som nekades vård under pandemin och avlivades.. behöver du fler exempel?

Och välfärden göder gangstrar och klaner, bidragsbedrägerier på rekordnivå, ingen koll på vart pengarna går, ingen koll på hur många som bor i landet och får ta del av välfärden...

Om du tycker att allt det här är bra, och om du tycker att det är välfärd så säger det allt jag behöver veta.

Samtliga regeringar har sålt ut och skurit ner på välfärden i över 40 år. Vi borde försvara det som finns kvar och stärka det, inte göra det värre (men ändå fortsätta klaga och skylla på "de andra").
Citera
2025-09-23, 20:32
Medlem
Citat:
Brain drain? Vet du hur många analfabeter som finns i Sverige? Det är nästan 1 miljon. Verkligen creme de la creme som vi tar emot.

Du går verkligen på allt... på med dumstruten.
Citera
2025-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Samtliga regeringar har sålt ut och skurit ner på välfärden i över 40 år. Vi borde försvara det som finns kvar och stärka det, inte göra det värre (men ändå fortsätta klaga och skylla på "de andra").

Vi kan fortsätta kämpa för välfärden och bidragssystemet ska vara generöst med mera, men den kommer att kollapsa när man fortsätter med massinvandringen och ökar på arbetslösheten. Det räcker att det kommer en riktig lågkonjunktur så blir det bara spillror kvar av den eftersom den är så vek och överutnyttjad redan nu när vi lever i väldigt goda tider.
Citera
2025-09-23, 21:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

Tänk efter nu. Det som du säger är sånt som vänsterpolitiker slänger ut sig. Om du tror att det är så bra med massinvandring, flytta då till orten.

Undrar varför de som förespråkar massinvandring aldrig vill bo där.

Ju mer de förökar sig i dessa till Sverige missanpassade kommuner, desto mer kaos blir det. Det är en självklarhet. Mer av något dåligt och resultatet blir ännu värre. Det ifrågasätter du väl ändå inte?

Är du korkad? Tror du alla kommer till Sverige? Brains åker till USA och England

Sen 1 miljon analfabeter? Visa mig den statistiken eller hittade du den i din mammas källare?

Jag förespråkar inte massinvanring jag säger hitta en annan lösning för det är den lösningen eliten i Europa har hittat... Har du nåt bättre som inte prövats? Du kan bli rik och mäktig om du sitter på det svaret
Citera
2025-09-23, 23:08
Medlem
Citat:
Du går verkligen på allt... på med dumstruten.
Åtminstone är jag smart nog att göra en enkel googlesökning. Synd att du inte är det.
Citera
2025-09-23, 23:12
Medlem
Citat:
Är du korkad? Tror du alla kommer till Sverige? Brains åker till USA och England

Sen 1 miljon analfabeter? Visa mig den statistiken eller hittade du den i din mammas källare?

Jag förespråkar inte massinvanring jag säger hitta en annan lösning för det är den lösningen eliten i Europa har hittat... Har du nåt bättre som inte prövats? Du kan bli rik och mäktig om du sitter på det svaret
Ska jag ta råd från dig som inte ens klarar av att göra en enkel googlesökning. Nu är det två i den här tråden som inte klarar av det mest grundläggande, men ändå snackar väldigt mycket.

Vet du inte hur man använder google? Testa att skriva nåt i stil med "scb analfabeter sverige".

Det är inte raketforskning, men de som har svårt att göra något så enkelt verkar också ha problem med att förstå konsekvenserna av massinvandring.

Att de smartaste inte åker hit var väl hela poängen med att det är idiotiskt att prata om brain drain i samband med svensk migrationspolitik. Men du tror att vi behöver fler analfabeter. Case closed.
Senast redigerad av jamestoney 2025-09-23 kl. 23:16.
Citera
2025-09-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ja, säger han som inte kan använda google. Du snackar ju bara om hur du tror att det är - inget att ta på allvar. Lär dig att kolla upp fakta först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in