2025-09-14, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vad hittade jag på?
Såklart hon skulle ha passen för att åka hem till England (alternativt gå under jorden)! Men barnen bodde inte där då. Sådan tur för henne att Måns stoppade henne från att bli en "child abductor".

Åka till England. ”Gå under jorden” hittar du på själv, det blir så om man knarkar för mycket och inte kan skilja på fantasi och verklighet.
MÅNS var child abductorn, Sveriges rättssystem tvingade tvärtom Måns att lämna ifrån sig barnen med hjälp av polisen.
Han överklagade och överklagade men alla instanser höll 100% med Tingsrätten att Måns var den som kidnappat barnen och hindrat dem återvända till sitt hemland, samt att polisen skulle hämta dem ifrån honom.
Citera
2025-09-14, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Det är absolut INGEN som tror att någon har kidnappat barnen det är så överdrivet löjligt att skriva detta HELA tiden.

Och det är endast Armstark med vänner som drar upp det, men de verkar inte förstå hur löjeväckande det är och hur de upplevs som människor!

Tycker hen har kidnappat hela tråden inte bara frågan.

Vi är ju rätt många bara i tråden som säger det jo. Även Tingsrätten, Hovrätten och Högsta domstolen dömde att Måns olagligt hållit kvar barnen i Sverige.
Citera
2025-09-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
De hade inga barn som MånsPetter försökte kidnappa.

De hade ju dock en hund som de hade delad vårdnad om efter att relationen tog slut. Vilket uppenbarligen har fungerat utmärkt.

Sedan vet ju du att det inte skett någon kidnappning det är ju bara ditt sätt att förvränga allt till värsta möjliga.
Citera
2025-09-14, 23:04
Medlem
Enligt CJ kan man i England, på väg till gymmet, rota igenom andras skräp och hitta en dyr diskbänk, toalett etc.
Citera
2025-09-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Vi är ju rätt många bara i tråden som säger det jo. Även Tingsrätten, Hovrätten och Högsta domstolen dömde att Måns olagligt hållit kvar barnen i Sverige.

Barnen var inte kidnappade det är ju det framförallt Armstark hävdar.
Citera
2025-09-14, 23:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
De hade ju dock en hund som de hade delad vårdnad om efter att relationen tog slut. Vilket uppenbarligen har fungerat utmärkt.

Sedan vet ju du att det inte skett någon kidnappning det är ju bara ditt sätt att förvränga allt till värsta möjliga.
Och hunden dog helt plötsligt. Delad vårdnad om en hund när man bor i olika länder var det löjligaste jag hört. Är det därför MånsPetter tror att han kan behandla barnen likadant?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-14 kl. 23:27.
Citera
2025-09-14, 23:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Barnen var inte kidnappade det är ju det framförallt Armstark hävdar.
Man kan ju kalla tilltaget för vad man känner för. I vilket fall så hindrade han barnen att åka hem med sin mamma. Egenmäktigt förfarande, tillfångatogs, beslagtogs, hållit kvar eller kidnappning. Välj själv!
Citera
2025-09-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Mina fem cent:
C har (viss) uppförsbacke när det gäller äktenskapsförordet/lagvalsavtal.
M har uppförsbacke när det gäller vårdnaden.

Men vi vet ju inte vilka eventuella ess i rockärmarna som C eller M skulle kunna ha.

Jag antar att MZ vill att domstolen (svensk i det här fallet) ska fatta ett beslut om gemensam vårdnad. Jag tror att MZ nu bara kan träffa barnen när CJ tillåter honom... till exempel, om CJ vaknar glad den morgonen så kommer MZ att se/höra barnen.... om CJ bryter en tånagel den morgonen så kommer MZ inte att se eller höra barnen... Det är därför som det behövs ett domstolsbeslut om vårdnaden som också reglerar sättet att träffa barnen.... kanske domstolen kommer att fatta ett beslut om att MZ kan ta med barnen till Sverige när det är "hans vecka"...
Citera
2025-09-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Och hunden dog helt plötsligt. Delad vårdnad om en hund var det löjligaste jag hört. Är det därför MånsPetter tror att han kan behandla barnen likadant?

Behandla barnen? Du menar att han ska ha delad vårdnad om sina barn jag det är väl ganska självklart, det känner du väl till att det brukar bli så då föräldrarna skiljer sig.

Och du behöver inte dra hela registret om droger, tester mm mm mm mm

ALLT kommer att lösa sig för MZ och hans barn till din förtret.

"Skrattar bäst som skrattar sist" heter det va................................................ ....
Citera
2025-09-14, 23:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Jag antar att MZ vill att domstolen (svensk i det här fallet) ska fatta ett beslut om gemensam vårdnad. Jag tror att MZ nu bara kan träffa barnen när CJ tillåter honom... till exempel, om CJ vaknar glad den morgonen så kommer MZ att se/höra barnen.... om CJ bryter en tånagel den morgonen så kommer MZ inte att se eller höra barnen... Det är därför som det behövs ett domstolsbeslut om vårdnaden som också reglerar sättet att träffa barnen.... kanske domstolen kommer att fatta ett beslut om att MZ kan ta med barnen till Sverige när det är "hans vecka"...
Tror det blir knepigt med tanke på tidigare kidnappning och gömda pass. Sen måste han hålla sig nykter och genomgå tester varje gång. Ett CDT-prov kan bli aktuellt och då måste han hålla sig nykter från allt vad stimulantia innebär i minst 6 veckor. I England har dom stränga regler mot narkotika.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-14 kl. 23:34.
Citera
2025-09-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Man kan ju kalla tilltaget för vad man känner för. I vilket fall så hindrade han barnen att åka hem med sin mamma. Egenmäktigt förfarande, tillfångatogs, beslagtogs, hållit kvar eller kidnappning. Välj själv!

Tack för tipsen.

Tillfångatogs lät lite annorlunda, beslagstogs är jag osäker på om man säger. Men ja jag väljer själv tror jag tar något som ligger i linje med sanningen.
Citera
2025-09-14, 23:43
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj

Hon, eller rättare sagt domstolen kommer säkert kräva att han testar negativt för substanser innan han får träffa barnen, vilket varje normal förälder och instans hade gjort i den situationen.
Du visar här att du inte bryr dig ett piss om barnen utan bara om Måns. Hur fan ska han kunna ta hit barnen på ”hans vecka” när de går i skola!? Tror du på allvar att en domstol skulle tycka att det var en bra idé?? Din dumme fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in