Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Du är helt besatt av Ciara och det är obegripligt. Tror inte många i Sverige engagerar sig i henne men du är extrem. Kan du ens sova med tanke på att du är på vakt här dygnet runt?
Det är som någon sorts sinnessjukdom bland de här människorna, med vanföreställningar om vad som skrivs om Måns här.
Egentligen är det ju inte mycket värre än, "kanske sluta knarka, vara otrogen och satsa på äktenskapet istället, och försök att inte vara utåtagerande".
Nu tror jag inte att han går runt och slår folk, fru eller barn, men normalt är att man är medveten om sina dåliga sidor och jobbar på att slipa bort dem. Det är ingen som är imponerad över att en 39-åring visar frustration eller ilska på ett fysiskt sätt.
Sedan kan det förstås alltid vara så att en människa beter sig dåligt, och jag tror inte att någon har varit i ett äktenskap under lång tid utan att det har blivit bråk någon gång. I min erfarenhet accepterar man att något har blivit fel, om det är en enstaka grej, och den som har betett sig dumt brukar också oftast visa en tydlig ånger.
Med det vill jag insinuera att det förmodligen finns något mer i den här historien, än en övergående dumhet.
Vad det är vet kanske bara Ciara och Måns.
Men han har helt misslyckats med att lappa ihop äktenskapet, trots att det måste ha funnits flera varningar, och bara flytten till Sverige och tidningsartiklarna är evidens för att något hade gått fel, men han verkar inte ha förstått, eller var för långt gången i missbruk.
Jag hoppas att han tillfrisknar, men det kan vara svårt.