2025-10-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej, det kan man inte. Överdriver man intag av vin så syns det lång väg. Enligt er i svansen så krökar hon ju ständigt och bör därför lämna över barnen till en alkoholiserad kokainist. Det står verkligen inte rätt till i era skallar. Det är få vin-alkisar som blir kåta utan snarare tvärtom. Fattar inte var du får allt ifrån. Däremot kokain som får missbrukaren att gå över alla gränser när det gäller sex. Alkohol dödar sexlusten.

Ni är så korkade så att man ska behöva lära ut självklara saker som varenda normalbegåvad människa känner till. Blir du själv stormkåt när du dricker vin och sugen på knark???

Det var Armstark som skrev följande.

Min teori är att kokainet inte är MånsPetters primära beroende, jag tror att det först och främst handlar om ett alkoholberoende som i sig påverkar omdömet och sänker ribban för att experimentera med andra droger. Baserat på hans egna ord om beroendepersonlighet, sexmissbruk att sex är något som inte enbart hör hemma inom äktenskapet så kan det även finnas en fallenhet åt experimenterande med chemsex.

Så ni har uppenbarligen olika åsikt i den här frågan.
Citera
2025-10-01, 18:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Det var Armstark som skrev följande.

Min teori är att kokainet inte är MånsPetters primära beroende, jag tror att det först och främst handlar om ett alkoholberoende som i sig påverkar omdömet och sänker ribban för att experimentera med andra droger. Baserat på hans egna ord om beroendepersonlighet, sexmissbruk att sex är något som inte enbart hör hemma inom äktenskapet så kan det även finnas en fallenhet åt experimenterande med chemsex.

Så ni har uppenbarligen olika åsikt i den här frågan.
Han skrev att alkoholberoendet kan påverka omdömet och i fel kretsar blir det inbjudande att prova knark. Så är det naturligtvis och är man beroende så kan man bli lockad att prova. Dock gäller det inte vanliga drinkare i hemmiljö då dom flesta inte vill börja med droger.
Citera
2025-10-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Det ena utesluter väl inte det andra man kan väl vara både fräsch och fyllkaja.

Någon tog väl upp här i tråden att vindrickande leder till dåligt omdöme och att man då tänjer på gränserna både vad gäller droger och sexuella utsvävningar.

Det går ju inte att bara anklaga MZ för dåligt omdöme och vin CJ får garanterat också dåligt omdöme efter en hel del vin.

Du är ju skamlös som du ljuger.
Nej, det sa hon inte öht, jag har sett klippet på Instagram.
Är det genetiskt att du ljuger så mycket eller är det något du utvecklat själv?
Citera
2025-10-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du borde läsa på om hur det är att leva som anhörig till en missbrukare. Föräldrar, syskon, barn, kollegor och alla andra runt omkring drabbas av missbruket.

Se bara på det olovliga kvarhållandet av barnen som krävde stora resurser från myndigheterna och orsakade stort lidande hos alla anhöriga inklusive barnen själv. MånsPetters missbruk har orsakat svåra konsekvenser för många människor.

Vilka konsekvenser har HAN orsakat? Vad kom före, hönan eller ägget?
Om Ciara varit en lugn och behärskad person hade de kunnat be om hjälp såsom en förälder får göra. Vad gör hon om en av sönerna börjar med droger i framtiden!
Citera
2025-10-01, 19:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Om Ciara varit en lugn och behärskad person hade de kunnat be om hjälp såsom en förälder får göra. Vad gör hon om en av sönerna börjar med droger i framtiden!
Vilket dravel. Du har Ciara på hjärnan och borde få nån medicin.Ciara borde ha kastat ut fanskapet för flera år sen men han dolde väl sina missbruk skickligt då det var high life långt hemifrån.
Citera
2025-10-01, 19:58
Medlem
Citat:
Vilket dravel. Du har Ciara på hjärnan och borde få nån medicin.Ciara borde ha kastat ut fanskapet för flera år sen men han dolde väl sina missbruk skickligt då det var high life långt hemifrån.

Ehum och du? ......med dina aggressioner.
Det finns hjälp att få. Något fanskap är han inte. Om han lyckas dölja det är det ju inget som påverkat dem eller hur?
Citera
2025-10-01, 19:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du är helt besatt av Ciara och det är obegripligt. Tror inte många i Sverige engagerar sig i henne men du är extrem. Kan du ens sova med tanke på att du är på vakt här dygnet runt?

Det är som någon sorts sinnessjukdom bland de här människorna, med vanföreställningar om vad som skrivs om Måns här.

Egentligen är det ju inte mycket värre än, "kanske sluta knarka, vara otrogen och satsa på äktenskapet istället, och försök att inte vara utåtagerande".

Nu tror jag inte att han går runt och slår folk, fru eller barn, men normalt är att man är medveten om sina dåliga sidor och jobbar på att slipa bort dem. Det är ingen som är imponerad över att en 39-åring visar frustration eller ilska på ett fysiskt sätt.

Sedan kan det förstås alltid vara så att en människa beter sig dåligt, och jag tror inte att någon har varit i ett äktenskap under lång tid utan att det har blivit bråk någon gång. I min erfarenhet accepterar man att något har blivit fel, om det är en enstaka grej, och den som har betett sig dumt brukar också oftast visa en tydlig ånger.

Med det vill jag insinuera att det förmodligen finns något mer i den här historien, än en övergående dumhet.

Vad det är vet kanske bara Ciara och Måns.

Men han har helt misslyckats med att lappa ihop äktenskapet, trots att det måste ha funnits flera varningar, och bara flytten till Sverige och tidningsartiklarna är evidens för att något hade gått fel, men han verkar inte ha förstått, eller var för långt gången i missbruk.

Jag hoppas att han tillfrisknar, men det kan vara svårt.
Citera
2025-10-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Sluta ljug, det har hon verkligen inte. Det är så fascinerande hur ni attackerar henne hela tiden med saker ni själva hittar på.

Till skillnad mot er så har vi bevis, bilder, filmat material som visats offentligt. Hels hennes person är utlagt som en dagbok.
Citera
2025-10-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Du är ju skamlös som du ljuger.
Nej, det sa hon inte öht, jag har sett klippet på Instagram.
Är det genetiskt att du ljuger så mycket eller är det något du utvecklat själv?

Citerar du fel person nu? Vilket klipp på instagram och vad exakt är lögn?
Citera
2025-10-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Jag förutsätter att Ciara försöker fostra sina barn till bättre människor är MånsPetters föräldrar. Det är inte säkert att de har ärvt hans beroendepersonlighet.
Citera
2025-10-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förutsätter att Ciara försöker fostra sina barn till bättre människor är MånsPetters föräldrar. Det är inte säkert att de har ärvt hans beroendepersonlighet.

Skulle h o n lyckas med det????
om sönerna börjar med droger vid 15 vad tror ni h o n gör? går ut offentligt och förnekar dem, och ni kallar dem de fulaste ord som finns. Hur många tonåringar är inte fast i droger redan nu och ni sågar dem för tid och evighet och kallar dem det ena efter det andra då de egentligen behöver stöd och uppmuntran att ta sig ur det.
Citera
2025-10-01, 21:32
Medlem
Citat:
Och därför tycker du att ungarna ska skickas över till blandmissbrukaren MånsPetter? Varför tror du att han inte visar bilder på sitt Instagram när han dricker vin och snortar kokain ständigt? Varenda bild som visades från hans stora scen på kaffehaket i somras stod ett glas rött. Är du så korkad att du tror själv att myndigheterna skulle bolla med barnen fram och tillbaka som kattungar och till en narkoman dessutom? Hur mycket ni än bölar och gapar här i tråden så hjälper det inte ett dugg.
Var det ett glas vin på scenen på varje bild från hans café? Jag har av en slump sett en hel del bilder och videor därifrån, men jag minns inte så mycket vin. Men kanske räknar du till och med kaffe som vin, bara för att du ska kunna säga något? Räknar du då också flaskan med vatten på scenen som vin?

Eller kan du helt enkelt inte skilja på kaffe och vin? Vem vet vad mer det är som är fel med dig. Det skulle förklara en hel del av dina vansinniga fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in