2025-09-14, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så om jag förstår dig rätt så är han typ en psykopat som eventuellt undanhållit ena barnets pass så att hon inte olagligen skall försvinna och gå under jorden med barnen - Samtidigt som han bara är rolig och pinsam när han påpekar att hon under nio dagar olagligen hindrat honom från att träffa sina egna barn??
Hur står det till i huvudkontoret, egentligen?

Nej, det där hittade du på i din sjuka drog-dimma.
Hon skulle ha passen för att åka hem till England, hennes och barnens hemland, där de BOR i ett hus nära sin mormor och moster och har sin trygga punkt, långt bort från Måns raseriutbrott och kokain-strösslande och sexmissbruk, en Paow i varje by förmodar jag.
Citera
2025-09-14, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Nej, det där hittade du på i din sjuka drog-dimma.
Hon skulle ha passen för att åka hem till England, hennes och barnens hemland, där de BOR i ett hus nära sin mormor och moster och har sin trygga punkt, långt bort från Måns raseriutbrott och kokain-strösslande och sexmissbruk, en Paow i varje by förmodar jag.
Vad hittade jag på?
Såklart hon skulle ha passen för att åka hem till England (alternativt gå under jorden)! Men barnen bodde inte där då. Sådan tur för henne att Måns stoppade henne från att bli en "child abductor".
Citera
2025-09-14, 20:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Exakt. De är bara människor. Och därtill "bara" nämndemän och inte domare, som någon hävdade. Människor gör fel ibland (eller ganska ofta) och det har de gjort här. Vi får väl se hur det blir nästa gång.
Vad blir det nästa gång? Är det vårdnaden eller tillgångar som menas? I vilket fall så kommer inte barnen skiljas från mamma och sitt hemland. Dom är inga kattungar som man kan flytta runt hur som helst och domen står fast antar jag.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-14 kl. 20:45.
Citera
2025-09-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fyra sovrum. Då får sönerna ett rum var, och ett för mamma. Det låter inte överdådigt direkt. FYI, man behöver inte bo i ett slott för att ha fler rum än så.

Glöm inte det där lilla extra huset på bakgården som visades på TV. Allt det ökar husets värde, men också kostnaderna... kostnaderna som CJ nu måste betala... och ingen av er köpte hennes tavlor... Skäms ni inte?
Citera
2025-09-14, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad blir det nästa gång? Är det vårdnaden eller tillgångar som menas? I vilket fall så kommer inte barnen skiljas från mamma och sitt hemland. Dom är inga kattungar som man kan flytta runt hur som helst och domen står fast antar jag.
Nja. Tror inte vårdnadsfrågan avgjorts än. Tänker du att Måns får vårdnaden men att de ändå, på något mystiskt vis, blir kvar i England?
Citera
2025-09-14, 21:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Glöm inte det där lilla extra huset på bakgården som visades på TV. Allt det ökar husets värde, men också kostnaderna... kostnaderna som CJ nu måste betala... och ingen av er köpte hennes tavlor... Skäms ni inte?
Det huset som saknade allt så det blev ofärdigt? MånsPetter glömde avlopp och annat.
Citera
2025-09-14, 21:28
Avstängd
Citat:
Exakt. De är bara människor. Och därtill "bara" nämndemän och inte domare, som någon hävdade. Människor gör fel ibland (eller ganska ofta) och det har de gjort här. Vi får väl se hur det blir nästa gång.
I tingsrätten består rätten av en domare och och tre nämndemän. I hovrätten sitter tre domare och två nämndemän. I Högsta domstolen dömer vanligtvis fem domare. Hemvisten är avgjord. Den är i GB. Det blir ingen nästa gång.
Citera
2025-09-14, 21:31
Avstängd
Citat:
Vad hittade jag på?
Såklart hon skulle ha passen för att åka hem till England (alternativt gå under jorden)! Men barnen bodde inte där då. Sådan tur för henne att Måns stoppade henne från att bli en "child abductor".
Behöver man pass för att gå under jorden? Hon blev erbjuden skyddat boende av kvinnojouren, sedan när har de infört passkontroll?
Måns kidnappade barnen och vägrade låta dem resa hem. Det var han som valde att bli en ”child abductor” så polisen fick ingripa.
Citera
2025-09-14, 21:34
Avstängd
Citat:
Nja. Tror inte vårdnadsfrågan avgjorts än. Tänker du att Måns får vårdnaden men att de ändå, på något mystiskt vis, blir kvar i England?
Det blir lite svårt att få vårdnaden när man har kidnappat sina barn en gång redan. Han får vara glad om han får övervakat umgänge i London. Även då kommer det att krävas rena drogtester.
Citera
2025-09-14, 21:50
Avstängd
Citat:
I tingsrätten består rätten av en domare och och tre nämndemän. I hovrätten sitter tre domare och två nämndemän. I Högsta domstolen dömer vanligtvis fem domare. Hemvisten är avgjord. Den är i GB. Det blir ingen nästa gång.
FP.
Citera
2025-09-14, 21:55
Avslutad
Citat:
Vi får väl se hur det blir nästa gång.
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Citat:

Mina fem cent:
C har (viss) uppförsbacke när det gäller äktenskapsförordet/lagvalsavtal.
M har uppförsbacke när det gäller vårdnaden.

Men vi vet ju inte vilka eventuella ess i rockärmarna som C eller M skulle kunna ha.
Citera
2025-09-14, 21:56
Avstängd
Citat:
Behöver man pass för att gå under jorden? Hon blev erbjuden skyddat boende av kvinnojouren, sedan när har de infört passkontroll?
Måns kidnappade barnen och vägrade låta dem resa hem. Det var han som valde att bli en ”child abductor” så polisen fick ingripa.
Svar, Ja. Om "under jorden" är utanför Sverige så behövs pass.
Ingen kidnappade barnen. Du får läsa på lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in