Citat:
Ursprungligen postat av
Hidjangalo
UTK är inte emot migration och multikultur? De är emot Islam och öppna gränser (även censur, korruption, diktatur och nonchalans med skattemedel).
Britterna som nation och folk står inte "i skuld" till någon. Britterna har snarare gett världen mer än du någonsin kommer att begripa. Men låt oss anta, för argumentationens skull, att Britterna har en post-kolonial skuld. Betalas den då bäst av att tillåta ohämmad invandring från muslimska länder av män i värnplikts ålder? På vilket sätt reparerar det opiumepidemin som kineserna drabbades av på 1800-talet?
Om där har funnits rovkapitalister, de som vänstern en gång kritiserade, är det då inte märkligt att straffa alla som ingår i samma etnicitet som denne rovkapitalist? Nåja.. Jag förstår att du tagit till dig slutsatser från ytterst intellektuellt begränsade akademiker som pekar ut den vita mannen som vår fiende, men nu är det såhär att kolonisatörer, det har det funnits genom alla tider. Människor har alltid rest, upptäckt, plundrat, erövrat och förslavat.. Av alla historiens kolonialmakter kan jag tala om för dig att det Muslimska Kalifatet, det är den kolonialmakt jag minst av allt vill leva under.
Det var ett väldigt långt och ambitiöst försök till whataboutism.
I en historisk kontext upphörde den brittiska kolonialismen typ nyss. De har en j-a skuld att betala.
Om britterna har problem med islam, hör också det problemet ihop med deras egen expansion.
Islamiseringen av UK och andra länder i EU, är en direkt bieffekt av vissa länders koloniala expansion.
Hade britterna haft vett att stanna hemma - eller åtminstone chilla lite - de senaste 200 åren, hade de inte behövt hata "packies", muslimer och allt annat de hatar.
Hade britterna inte varit så självgoda och översvämmat världen, hade de inte haft problem med muslimska indier och pakistanier och deras konstiga livsstilar, som bla omfattar extrem inavel (!).
Vissa invandrarfamiljer i UK är så inavlade, att de i praktiken är utvecklingsstörda.
De sociala myndigheterna sliter sitt hår.
Och vissa stadsdelar i UK har väl blibit som Malmö, där muslimer sätter dagordningen.
Problem saknas inte.
Jag ogillar fö alla religioner, så var inte alltför arg på mig. Jag ser problemet med islam, tro mig.
När jag ser filmer av protestmarschen ser det det ut att vara en mixed bag.
Vanliga britter samsas med skins, i sina klassiska vita pikettröjor. Självklart är dessa personer på G.
Att denna folksamling inte skulle vara mot multikulturalism, har jag extremt svårt att tro ...