Citat:
Ursprungligen postat av
GregLestrade
Pratar du om Sverige eller om UK nu, när du vill styra om ämnet till att prata om var jag bor?
Situationen i Storbritannien är väl i ärlighetens namn inte alls som den var i Sverige 2015? 2024 minskade migrationen till UK med nästan 50% jämfört med 2023, så de har ju redan skärpt sina regler markant.
Utöver det är ju Tommy Robinson i allra högsta grad rasist och till synes yrkeskriminell, med ett ytterst tveksamt beteende. Givetvis styrs han mycket av rädsla. Han trakasserar journalister som skriver om att han har förskingrat pengar eftersom han är rädd för att sanningen ska komma fram. Utöver det har varit medlem i British National Party, som tycker att hudfärg definierar vem som är britt. Det är själva definitionen av rasism. Utöver det vill man bygga ett fascistiskt samhälle, väldigt snarlikt gruppindelningen som Mussolini förespråkade för snart hundra år sedan. Sedan kan du förstås tycka att fascimen är din dröm, men det finns ingen anledning att förneka eller ducka för det.
2022 och 2023 var toppen, så du jämför med det. Men fortfarande kommer det in massor och antalet asylsökande var som högst 2024 där.
Var du bor specifikt, är lite ointressant, men jag är rätt säker på att du inte bor i ett invandraghetto. Det var min poäng. De som försvarar invandring mest, bor nästan aldrig så. Samma i England. Man styr ut dem till de sämre områdena som här, för själva vill man inte ha med skiten att göra, det är "andra" som ska ta hand om det. Vill dom inte det kan man skrika rasist och nazist åt dem och anse sig som bättre. För att försöka förstå dem, vill man inte.
Jag pratar om de som demonstrerar där. Du pratar om Robinson och drar alla som demonstrerar över samma kam. Definitionen av en rasist enligt dig, är att de är mot invandring och de problem som följer av det. Du försöker förminska dem som människor.
Men om du ser vilka som demonstrerar, är den absoluta majoriteten inte "Right wing thugs", som man vill göra dem till. Utan vanliga människor som är trött på invandringen. Men man kör förstås på med sina narrativ och sprider hat mot de som protesterar och framställer dem som hemska för att försöka alienera dem. Då man själva, är de som faktiskt är rädda. Rädda för folket.
Du påstår även att Robinson är rädd, Men om man ser hur han har behandlats i pressen och av staten, kan man nog inte mena att han är rädd. Jag tror inte du skulle våga stå upp på samma sätt som han i någon fråga, med den press man lägger på honom. Så nej, jag tror inte han är rädd.
Jag menar du bara för fram nån påhittade psyklogisk förklaring, ett narrativ, som ska försöka förlöjliga demonstranterna. Men de som vågar stå upp här, är faktiskt modiga. För de riskerar trakasserier från polisen för det. Vilket förkommer. Man har nyss släppt ut en kvinna som fick tre år för ett inlägg på internet. Så precis som i totalitära länder, tål man inte att människor säger sin mening.
Du har inte heller visat att de är rädda. Du bara påstår det. Det betyder inte att det är sant. Demonstranterna har nog haft mer att göra med invandrarna och invandringens baksidor, än vad de som hatar demonstranterna har.
Sen är multikultur inte bra. De som påstår det har helt enkelt inte torrt på fötterna. Ett påhitt till stora delar som har lett till den här situationen, som nog ingen ville ha. Varken här eller där. Har du blivit lurad av det narrativet?