2025-09-14, 15:18
Medlem
Då måste folkmassan ha fyllt många gator.
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Baserat på en kombination av olika video-rapporter och min egen uträkning baserad på dessa:

Hela demonstrationen: 700.000-1.000.000+ miljon
Motdemonstrationen: <1.000

Så >1:700 till >1:1.000+
Citera
2025-09-14, 15:28
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Jag såg Eva Vlaardingerbroek's tal på demonstrationen. Känns verkligen som att något stort är på gång, folk har tröttnat och bägaren har runnit över. Blir intressant att se hur detta utvecklas men jag tror inte att det blir vackert.

https://www.youtube.com/watch?v=zlz28sfNqJE
Citera
2025-09-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Då måste folkmassan ha fyllt många gator.

https://youtu.be/Q0HHZbvvQOE?si=fdCdp7QQdS0ylPvA
Citera
2025-09-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Skriver någon med maskerad identitet på ett anonymt forum.

Googla whataboutism och läs in dig på det, du behöver det.
Citera
2025-09-14, 15:59
Medlem
Största puckeln för en anti-muslimsk rörelse i Sverige är att nationella partier och grupper har starkare band till anti-semitismen. Svenskar är uppfödda med "om detta må ni berätta" och vår tveksamma insats under andra världskriget..

Tommy Robinson däremot samlar miljoner. Britternas äldre släktingar kämpade mot nazisterna. Och Tommy Robinson är grundad i fotbollshuliganismen, den kanske kan te sig rå, men den är inte särskilt politisk..

Jag kommer att rösta på AfS nu i kyrkovalet, men jag är inte helt bekväm med hat mot Israel eller konspirationsteorier om judar som tyvärr florerar på högerkanten, om än inte alls som på vänsterkanten givetvis..

Och till er som faktiskt hatar judar.. ptja. Hoppas ert hat för den ras med världens högsta medel IQ är värt att Sveriges faller till det världsomspännande kalifatet.
Senast redigerad av Hidjangalo 2025-09-14 kl. 16:08.
Citera
2025-09-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Rätt patetiskt egentligen. Vore det rätt skulle halva världen kolonialisera England så att de fick känna av sin egen medicin . Självklart ska man dela upp Storbritannien med raka gränser samt dela in befolkningen i grupper baserat på hudfärg och hårfärg och givetvis näsorna .

Det England nu lider av är resultatet av deras egna kolonialism och ovilja att göra upp med sitt förflutna. Stulna artefakter samt förmögenheter som stulits i andra länder .

Att det finns problem med migraiton och multikultur i EU, är uppenbart.
Men britterna ska ju hålla klaffen. De har bjudit in sig själva i resten av världen i hundratals år, krigat, plundrat och ställt till kaos. Det står fortfarande i skuld till massor av länder.
De kan ju börja med att betala för kolonialismen, innan de tycker synd om sig själva.
Om det är invandringen de är sura på, har de sig själva att skylla.
Britterna har översvämmat hela världen i hundratals år och därför är Storbrittanien multikulturellt.
Gillar de inte indier, pakistanier och människor från Afrika, kunde de hållit sig hemma och lämnat andra folkslag ifred från början.
Att se britter grina över multikulturalism är tragikomiskt ...
Fråga indier och afrikaner hur det känns att bli förtryckt av britter ...

J-a clowner.
Citera
2025-09-14, 16:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Men att kritisera islam i England, Sverige och Frankrike är farligt och på så sätt är det ett hot mot yttrandefriheten.
Inte om du gör det på ett snyggt sätt.
Citera
2025-09-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten133
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LM2Bvq/stora-protester-i-london

Britterna vill kasta ut invandrarna. De våldtog barn (pakistanier) mördade skolflickor (negrer). Nu tar England tillbaka sitt land. Fråga. När gör vi det i Sverige? Jag e på.

Skillnaden är väl att de försökte kolonisera halva världen, byggde sitt imperium, utnyttjade naturtillgångar. Men gnäller nu....

De som inte bidrar till samhället, får gärna lämna, enligt mig. Har man skyddsskäl, är det en sak. Men att fly sitt land, för att några år senare åka dit på semester, leva på bidrag....Hej då
Citera
2025-09-14, 16:24
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag tycker så synd om dom i England. Det är verkligen snäppet värre än läget här i Sverige. Det är mycket möjligt att dessa demonstranter går samma väg som lastbilsförarna eller gula västarna. Att bara artigt protestera när den ledande klassen i landet har bestämt att dom ska utrotas är inte realistiskt. Men att starta ett väpnat uppror är inte heller roligt, jag tror inte dom kommer kunna rösta sig ur sin rävsax. Ska det bara bli Sydafrika av hela ruttna härket eller kommer dom ta sig tillbaka? Jag önskar det senare.
Citera
2025-09-14, 16:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag tycker så synd om dom i England. Det är verkligen snäppet värre än läget här i Sverige. Det är mycket möjligt att dessa demonstranter går samma väg som lastbilsförarna eller gula västarna. Att bara artigt protestera när den ledande klassen i landet har bestämt att dom ska utrotas är inte realistiskt. Men att starta ett väpnat uppror är inte heller roligt, jag tror inte dom kommer kunna rösta sig ur sin rävsax. Ska det bara bli Sydafrika av hela ruttna härket eller kommer dom ta sig tillbaka? Jag önskar det senare.

Varför är läget snäppet värre i England jämfört med Sverige? De har inte ens i närheten av samma mängd gängskjutningar och sprängningar. De har inte heller samma generösa bidragssystem i England som vi har. Det är alltså mer synd om svenskarna anser jag.
Senast redigerad av BombaySaphire 2025-09-14 kl. 16:54.
Citera
2025-09-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att det finns problem med migraiton och multikultur i EU, är uppenbart.
Men britterna ska ju hålla klaffen. De har bjudit in sig själva i resten av världen i hundratals år, krigat, plundrat och ställt till kaos. Det står fortfarande i skuld till massor av länder.
De kan ju börja med att betala för kolonialismen, innan de tycker synd om sig själva.
Om det är invandringen de är sura på, har de sig själva att skylla.
Britterna har översvämmat hela världen i hundratals år och därför är Storbrittanien multikulturellt.
Gillar de inte indier, pakistanier och människor från Afrika, kunde de hållit sig hemma och lämnat andra folkslag ifred från början.
Att se britter grina över multikulturalism är tragikomiskt ...
Fråga indier och afrikaner hur det känns att bli förtryckt av britter ...

J-a clowner.

UTK är inte emot migration och multikultur? De är emot Islam och öppna gränser (även censur, korruption, diktatur och nonchalans med skattemedel).

Britterna som nation och folk står inte "i skuld" till någon. Britterna har snarare gett världen mer än du någonsin kommer att begripa. Men låt oss anta, för argumentationens skull, att Britterna har en post-kolonial skuld. Betalas den då bäst av att tillåta ohämmad invandring från muslimska länder av män i värnplikts ålder? På vilket sätt reparerar det opiumepidemin som kineserna drabbades av på 1800-talet?

Om där har funnits rovkapitalister, de som vänstern en gång kritiserade, är det då inte märkligt att straffa alla som ingår i samma etnicitet som denne rovkapitalist? Nåja.. Jag förstår att du tagit till dig slutsatser från ytterst intellektuellt begränsade akademiker som pekar ut den vita mannen som vår fiende, men nu är det såhär att kolonisatörer, det har det funnits genom alla tider. Människor har alltid rest, upptäckt, plundrat, erövrat och förslavat.. Av alla historiens kolonialmakter kan jag tala om för dig att det Muslimska Kalifatet, det är den kolonialmakt jag minst av allt vill leva under.
Citera
2025-09-14, 16:37
Medlem
I Sverige sitter vi fast och kommer ha svårt och ta oss ur den här skiten. Vi kan ju inte riva moskéer och slänga ut muslimer för då kommer vi att invaderas av självmordsbombare. Så den kampen kan vi aldrig vinna, utan vi måste va lite taktiska. Börja med att ändra vårt generösa bidragsystem och även se över våra lagar när det gäller religionsfrihet. Islamiseringen hör inte hemma i ett civiliserat samhälle och framförallt inte i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in