2025-09-12, 20:48
Medlem
Mrsmupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var något av det dummaste jag hört. Det är inte Adams mamma som hållit Adam tvångsplacerad i över sju års tid eller vad det var. Utan det var helt och hållet socialtjänstens tjänstemän och chefer som bestämde att att det skulle vara så. En manlig socialsekreterare klev in och såg att något inte stämde, men han blev snabbt utkörd. Det är per definition ett SEKTBETEENDE. Ett riktigt farligt sådant. Både för samhället och för barnen.

Återigen. Det är inte mamman som placerat Adam. Det gjorde soc. Det hade all fakta på bordet från polis och domstol, men det sket de fullständigt i. Det kan omöjligt vara mammans fel oavsett om hon ljög eller inte. Det ska vara totalt omöjligt att tvångsomhänderta ett barn under så lång tid utan bevis i ett demokratiskt land, men det är tyvärr möjligt i vårt land pga hur systemet är upplagt med en myndighet med så mycket makt och så lite kunskap. Som dessutom tillåts gömma undan viktig och avgörande dokumentation för både domstol och nämnd. Hur är det ens möjligt och hur kan man påstå att detta är ett demokratiskt system?

Precis som soc gör i så många fall. Det finns ju många bra sagor att tro på. Det värsta är att många inte är sanna. Priset för det betalas av barnen.

Nej det det var det inte. Den värsta boven var soc, cheferna och de handläggare som trots att de hade så mycket fakta på bordet valde att ignorera den, gömma undan viktiga bevis för domstol och nämnd och hålla Adam felaktigt och OLAGLIGT tvångsomhändertagen under flera års tid till miljonkostnader för skattebetalarna helt i onödan. Och lidandet går inte ens att mäta i pengar som Adam och hans pappa utsattes för.

Ingen aning om vad som hänt i hennes fall, men med tanke på fallet Adam så kan man inte lita på vad soc säger överhuvudtaget. De kör med den linje de TROR på. TRO och SPEKULATION.

I ett demokratiskt land med ett demokratiskt system är det inte möjligt, men i Sverige används orosanmälningar som ett vapen. Hur är det ens möjligt att det fungerar på det sättet? Det borde vara totalt omöjligt.

Spelar du dum för att blidka sektledaren, eller är det här ditt naturliga tillstånd? Om Adams mamma inte hade dragit igång hela sitt hämndprojekt med lögner om att ungen var "farlig" och att pappan var en pedofil, hade barnet hade fått växa upp med sin pappa som älskade honom. Men nej, hon valde istället att krossa liv bara för att hon inte fick som hon ville. Verkligen ett praktexempel på modern moderskärlek inspirerad av Family United.
Citera
2025-09-12, 20:50
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
För en socialnämnd handlar det inte bara om pengar utan att köpa sig fri från kritik att "göra för lite" om barn far illa. I barnens namn får man göra precis vad som helst och även bryta mot lagen i vårt land utan att dömas, då tjänstemannaansvar saknas. Det är inte deras pengar som ryker, utan det är kommunens skattebetalares pengar: Och det går i förlängningen ut över annan verksamhet. Så pass mycket i vissa kommuner att folk börjar ifrågasätta vad socialtjänsten håller på med som i exemepelvis Uppvidinge kommun i skrivande stund. Vi får se vad den utredningen kommer fram till, men samma typ av problem finns i stort sett över hela landet.

Du skrev ju nyss att det handlade om pengar?

Du är så otroligt slö i huvudet så jag har inga ord. Du lixom motbevisar dina egna konspirationsteorier gång på gång men ändå vägrar du medge att du har fel.

Snälla repetera inte något du redan skrivit nu.
Citera
2025-09-12, 20:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Spelar du dum för att blidka sektledaren, eller är det här ditt naturliga tillstånd? Om Adams mamma inte hade dragit igång hela sitt hämndprojekt med lögner om att ungen var "farlig" och att pappan var en pedofil, hade barnet hade fått växa upp med sin pappa som älskade honom. Men nej, hon valde istället att krossa liv bara för att hon inte fick som hon ville. Verkligen ett praktexempel på modern moderskärlek inspirerad av Family United.

Ja men i en rättsstat ska detta inte vara möjligt. Det ska inte vara möjligt att tjänstemän sitter och tror och spekulerar och gömmer viktig information för domstol och nämnd, men det är det i vårt land och därför är hela LVU-processen från början till slut ett stort luftslott ur ett rättssäkerhetsperspektiv..

Tänk om du skulle gå till polisen och påstå att någon är skyldig till ett allvarligt brott och polisen säger: "javisst klart hen är det" och griper en person på obestämd tid utan bevis. Det skulle aldrig någonsin hända i något demokratiskt land. Men när det gäller barn så får socialtjänsten göra precis som och vad de TROR har hänt som grund. Det är faktiskt helt sjukt och mycket märkligt att inte fler kritiserar.

Vad gjorde soc i fallet Adam? Jo de UNDANHÖLL bevisen som talade mot att pappan och sonen var "pedofiler" och sexförbrytare och lyfte ensidigt fram mammans berättelse. Mer Nordkorea och DDR än så kan det inte bli. Det går inte att beskylla mamman för vad soc gjorde. Med det underlag de hade borde de nästan per omgående släppt hem Adam. Men icke!
Citera
2025-09-12, 20:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du får lära dig att läsa hela meningar. Det handlar om dynamiken som jag precis beskrev. Privata bolag har intressen av att hålla barn placerade och tjänstemän vill slippa ansvar och anklagas för att ha gjort "för lite". Win Win. Problemet är bara att soc underlag i många fall är både undermåligt och rent lögnaktigt om man granskar det närare och jämför med vad som egentligen står i deras jounaler.

Citat:
Du är så otroligt slö i huvudet så jag har inga ord. Du lixom motbevisar dina egna konspirationsteorier gång på gång men ändå vägrar du medge att du har fel.
Det är nog lättare om du läser hela meningar än fastnar på mitten?

Citat:
Det är ju ditt eget fel som inte verkar vara läskunnig.
Citera
2025-09-12, 21:03
Medlem
Citat:

Jag har helt slutat svara Kurre.
Det är som att diskutera med en GPS som bara har en destination: 'Tokfian har alltid rätt'. Man kan säga 'men här är fakta', och han bara 'Sväng vänster in i total förnekelse'.

Hade det funnits en block-knapp hade jag brutit fingret i ren iver. Han är inte bara verklighetsfrånvänd , han har satt upp tält där, tänt en lägereld och bjudit in tokfian till sällskapsspel.

Tillsammans är de som två foliehattar som försökt bygga en tankesmedja men råkade skapa en clownbil.
Kurre är som en mänsklig megafon för tokfian – tryck på play och ut kommer nonsens på repeat. De två tillsammans borde få ett eget TV-program: 'Verklighetsflykt med Kurre & Fia " .
Skulle slå rekord i alternativ logik...
Senast redigerad av Wolfensi 2025-09-12 kl. 21:06.
Citera
2025-09-12, 21:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Jag har helt slutat svara Kurre.
Det är som att diskutera med en GPS som bara har en destination: 'Tokfian har alltid rätt'. Man kan säga 'men här är fakta', och han bara 'Sväng vänster in i total förnekelse'.
Det har jag aldrig någonsin sagt. Men att soc är en grovt korrupt myndighet är faktiskt INTE en konspirationsteori, utan ren och skär fakta. Fallet Adam är det ytterst beviset på det. Det är precis samma systemfel i vartenda LVU-mål mer eller mindre även om det fallet är extremt i sig. Men det är väldigt talande för vad som är fel i LVU-processen och en förklaring till varför man aldrig kan lita på vad det soc påstår i sina utredningar.

Citat:
Hade det funnits en block-knapp hade jag brutit fingret i ren iver. Han är inte bara verklighetsfrånvänd , han har satt upp tält där, tänt en lägereld och bjudit in tokfian till sällskapsspel.
Jag har inget med henne att göra. Men det finns fragment av sanning det hon vräker ur sig ibland.

Citat:
Tillsammans är de som två foliehattar som försökt bygga en tankesmedja men råkade skapa en clownbil.
Kurre är som en mänsklig megafon för tokfian – tryck på play och ut kommer nonsens på repeat. De två tillsammans borde få ett eget TV-program: 'Verklighetsflykt med Kurre & Fia " .
Skulle slå rekord i alternativ logik...
ja och så finns det en mycket märklig samling filurer i denna tråd som tror att soc alltid gör gör, aldrig ljuger och att om soc gör fel så beror det ALLTID på de biologiska föräldrarna. Det är lite smått otroligt när ni gång på gång blir överbevisade. Hur många fallet Adam behöver ni innan polletten trillar ner?
Citera
2025-09-12, 21:36
Medlem
Uncorruptables avatar
Det är en del i depopulationsagendan. Tar man barn från sina älskade föräldrar, blir barnen sjuka och skadade.

Det är 100 % medveten handling. "Statsministern" är en demondocka. Han är född demon. Vad innebär nu detta. Ett övernaturligt väsen? Absolut inte. Tvärtom. En själ med extremt dålig karma. En karma som är ett svart hål av skit, som förr eller senare kommer behöva betalas tillbaka av den själen som har karman. Statsministerns själ. Just nu jobbar idiotsjälen för att skapa sig ytterligare ännu sämre karma.

Jag fattar det inte men okej. Jag är inte Gud och fattar inte varför folk frivilligt vill dra på sig ännu mer dålig karma.

Som vanlig fattar inte folk ett skit. Svenskar är nuförtiden är på särskolenivå.
Citera
2025-09-13, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det är en del i depopulationsagendan. Tar man barn från sina älskade föräldrar, blir barnen sjuka och skadade.

Det är 100 % medveten handling. "Statsministern" är en demondocka. Han är född demon. Vad innebär nu detta. Ett övernaturligt väsen? Absolut inte. Tvärtom. En själ med extremt dålig karma. En karma som är ett svart hål av skit, som förr eller senare kommer behöva betalas tillbaka av den själen som har karman. Statsministerns själ. Just nu jobbar idiotsjälen för att skapa sig ytterligare ännu sämre karma.

Jag fattar det inte men okej. Jag är inte Gud och fattar inte varför folk frivilligt vill dra på sig ännu mer dålig karma.

Som vanlig fattar inte folk ett skit. Svenskar är nuförtiden är på särskolenivå.

Det finns många kolsvarta själar i socialtjänstens sekt.
Citera
2025-09-13, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Detta hände med mamma Emm*, s

Hon gjorde som socialtjänsten sa, även om hon inte gillade dom, fick tillbaka sina barn. ingen i nätverket FU vart glada för hennes skull utan frös ut henne. Så utifrån din egna definition så är FU en sekt. Tack och hej.

Det du säger stämmer inte.

Hon Emm du pratar om, det är en mamma som hade förlorat sitt barn. Jag pratade med henne som jag har gjort med många andra (som ni inte nämner, varför nämner ni inte alla hundratals andra jag pratat med en kanske två gånger)

Men denna mamma du referrar till, hon va inte Family United, Enligt henne hade socialtjänsten tagit hennes son för hennes föredettas nuvarande kvinna hade anmält henne så mycket till socialtjänsten. Jag har många gånger undrat har pappan fått träffa deras son igen sen hemkomsten och sen hon fick ensam vårdnad. Även om deras gemensamma son troligtvis inte fått träffa sin pappa på kanske två år nu så är det alltid en bra dag när barn inte längre är i socialtjänstens vanvård.

Efter hon fick hem sin son började hon som ni här ljuga och förtala mig. Vad tror ni helt ärligt. Tror ni på allvar att jag kommer tvinga migsjälv att hänga med folk för att ni, inte friska socialtjänstsekt ska bli nöjda. Nej.

Är man dum mot mig vill jag inte ha med den att göra. Jag önskar att jag slapp alla er, ni är en sekt som älskar socialtjänstens livsfarliga barnhandlarsekt..
Senast redigerad av Familyunited 2025-09-13 kl. 06:51.
Citera
2025-09-13, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice2u
Nu var det inte enbart den kommentaren jag besvarade!
Och bara för att det inte går att tillämpa, betyder inte att det är mindre allvarligt och kanske borde det egentligen.
Återigen:
"FN:s tortyrkommittée har de senaste månaderna granskat hur Sverige lever upp till FN:s tortyrkonvention. På fredagen offentliggjordes kommitténs slutsatser i Genève. FN*kommittén riktar särskilt kritik mot häktningsförhållanden i Sverige, och « beklagar utbredd och uttdragen isolering av barn ». FN oroas också över självmord och självmordsförsök i ungdomshäkten, som tros vara « resultat av isolering »"

Sverige är ett hycklande land, som inte följer FN konventionen varken gällande tortyr, mänskliga rättigheter eller barnens rättigheter.
Citera
2025-09-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ja men vad är egentligen mest allvarligt: att FU är en sekt eller att socialtjänsten är det?

Denna tråd är full av socialtjänstens sekt. Vi som kritiserar socialtjänsten enligt dem är en sekt, även om vi aldrig ens haft en dialog eller vet vilka varandra är. Den enda gången denna socialtjänstsekt blir nöjd är när de lyckas skapa osämja mellan oss som har gemensamt att vi vill förändra och stoppa socialtjänstens vanvård av barn.

Hoppas du inte går på deras taktik. Fostermamman i chatten går all in det märks.
Citera
2025-09-13, 09:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Denna tråd är full av socialtjänstens sekt. Vi som kritiserar socialtjänsten enligt dem är en sekt, även om vi aldrig ens haft en dialog eller vet vilka varandra är. Den enda gången denna socialtjänstsekt blir nöjd är när de lyckas skapa osämja mellan oss som har gemensamt att vi vill förändra och stoppa socialtjänstens vanvård av barn.

Hoppas du inte går på deras taktik. Fostermamman i chatten går all in det märks.

Sekten ifråga verkar vara socialtjänsten och hela kommunen. Just nu granskas Uppvidinge kommuns hantering av LVU och det verkar som man inte vill göra en ordentlig extern utredning från politikernas sida.....

https://www.smp.se/uppvidinge/lvu-gr...amnas-utanfor/

Hur är det ens möjligt att samhällets mest ingripande åtgärd mot ett barn och en familj måste ske utan insyn från någon annan än de närmsta tjänstemännen och cheferna? Mer sekt än så blir det nog inte.

Konspirationsteorier om socialtjänsten? Ja det är klart att det kommer att bli när vi har den sjuka och djupt odemokratiska ordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in