2025-09-13, 05:32
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Själv kör jag med 21 par, exakt tre veckors rotation. Alla är numrerade 1–21 och registrerade i en loggbok. Efter användning läggs varje par i en vakuumtät påse märkt med datum, tid och kroppstemperatur vid avtagning. Påsarna hamnar i en separat karantänlåda innan de tvättas.

Tvätt sker alltid när exakt 20 par är använda - aldrig 19, aldrig 21. Temperaturen är 43°C jämnt, centrifugen körs i 800 varv, och varje kalsong inspekteras i mikroskop efteråt för att säkerställa att fibrerna inte brutits. Sedan stryker jag dem på ett bord med laserpass, tre drag per sida, resår först, alltid resår först.

Vikningen sker enligt gyllene snittet (61,8% åt höger, 38,2% tillbaka), mätt med stållinjal. Varje kalsong blir en perfekt modul, identisk i storlek, och placeras i en låda med fack där avståndet mellan paren alltid är exakt 3,0 mm.

På måndagar används alltid par nr. 1, tisdag nr. 2, onsdag nr. 3, och så vidare. Skulle rotationen av någon anledning brytas - sjukdom, resa, naturkatastrof - så nollställs hela systemet och alla 21 par tvättas om, för synkroniseringens skull.

Kort sagt: IKEA-lager i lådan, NASA-nivå i tvättstugan, Pentagon-disciplin i vardagen. Allt annat är amatörmässigt.

jösses hade betalt för att se detta live
Citera
2025-09-13, 06:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det blir inte rent i 40 grader. Kanske det luktar rent direkt efter tvätt, men när kallingarna blir lite fuktiga så kommer den äckliga lukten snabbt tillbaka.

Grattis Einstein! Du går runt och luktar gammal rövsvett.

Varför luktar du då, överviktig, konstig kost, går och lattjar med korven i mynningen istället för att gå och skita eller?

Och varför är de där bakterierna så farliga då, blir inte kroppen typ resistent mot dem efter ett tag?
Citera
2025-09-13, 06:42
Medlem
Om ni tröttnar på tvättstuga och måste tvätta där...

Varför inte köpa billig engångskalsonger....
Det finns överallt på nätet.

Exempel: 43 kr för 50 st ... fr Temu... det finns..

För mig med boxershorts använde 1 per dag och lägg direkt i hink för att det ska inte fast fläck i. Hink med vatten står i hörn dusch hjälper sen kör tvättmaskin. Renare än lägg i tvättkorgen och fast fläck lr bromsspår efter fiser kvar efter tvätten...

Jag sover med pyjamasen shorts luftiga.

Jag går aldrig till tvättstuga som delar med hyresgäster.. usch..
Citera
2025-09-13, 06:51
Medlem
needAlifes avatar
Har aldrig ens tänkt på. Har typ 10 par som tvättas lite då och då. Aldrig varit ett problem faktiskt, finns alltid något par kvar i lådan. Är faktiskt intressant hur detta kan bli ett problem för någon. Vad är ens problemet?
Citera
2025-09-13, 06:53
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom

För mig med boxershorts använde 1 per dag och lägg direkt i hink för att det ska inte fast fläck i. Hink med vatten står i hörn dusch hjälper sen kör tvättmaskin. Renare än lägg i tvättkorgen och fast fläck lr bromsspår efter fiser kvar efter tvätten...

43 för 50 st?! Länk tack! Det låter ju helt sjukt. Då kan man ju köra en per dag och sedan slänga dem.
Citera
2025-09-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
43 för 50 st?! Länk tack! Det låter ju helt sjukt. Då kan man ju köra en per dag och sedan slänga dem.

Googla:

" Billig engångskalsonger " dyker upp allt på nätet...

Spana efter Temu..

Temu har lite smart när man köper saker för 43 kr då nästa gång lockar Temu med 30 kr....
Beroende fast efter ett tag...
Citera
2025-09-13, 07:53
Medlem
Jag tränar ibland 2-3 gånger om dagen så det kan gå åt många par på en dag. Nu talar jag inte för alla men jag blir så pass svettig att ett byte är oundvikligt, och vetskapen om att många som tränar lika ofta som jag och har på sig samma hela dagen är minst sagt motbjudande
Citera
2025-09-13, 08:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kör lakan och handdukar med kalsongerna i 60 grader. De pallar med det.

Det gör jag ibland oxå. Inga konstigheter med det. Det viktiga är dock att man kör kallingarna i 60 grader pga bakterierna.

Tirrar och skjortor kör jag alltid i 40 grader och torktumlar inte såna plagg som jag är lite mer rädd om. Tumlaren sliter hårt på plaggen. Kallingarna får dock alltid gå i tumlaren för kallingar är förbrukningsvaror som ändå måste bytas ut hyfsat ofta.
Citera
2025-09-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?
Fråga mamma...
Citera
2025-09-13, 09:09
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?

Minst varje dag, ibland kan det behövas byta en gång till om man svettats såklart. Tvätt sker i 60 grader så alla bakterier dör, 40 grader gör inte jobbet. Kör alltid förtvätt, även om det är overkill. För mig är det inte tvätten som sliter kalsongerna mest, utan det är i grenen de slits. Kalsonger är dock inte så dyra om man köper kvalité som är i en outlet exempelvis som jag gör. Brukar köpa på mig några nya då och då. Betalar max 100 kr för ett par i outlet-butik.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom

Hahaha, jag hade aldrig hört talas om något sådant så googlade precis. Det där är ju fan en blöja för folk som kissar ner sig.

Länkar för de som vill se.
https://www.kronansapotek.se/TENA/p/771449/
https://www.bonvisage.se/product.html/engangsunderklader--x-6
https://senior24.se/inkontinens/117-tena-men-protective-underwear-7322540886238.html
Senast redigerad av Orcinus-orca 2025-09-13 kl. 09:14.
Citera
2025-09-13, 10:10
Medlem
Kleiners avatar
Nu är det inte mitt recept men från svenskhalsokost.se

Jag själv använder granatäpple eterisk olja eftersom det är det enda som jag har hemma. Men annars kan man använda rosmarinolja, lavendelolja eller eukalyptusolja. Kan inte se något problem i varför inte tea tree ska funka ? Jag tror alla sorts eterisk olja funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Lite nyfiken på ditt recept där.
Tror att det vore bra för min tvättmaskin likaså då mitt värmeelement pajade på grund av för mycket kalk i vattnet...

Vilken sorts eterisk olja är lämplig?
Funkar Tea Tree Oil?
Vad kör du med?
Senast redigerad av Kleiner 2025-09-13 kl. 10:17.
Citera
2025-09-13, 10:56
Medlem
Firewaias avatar
Byter du inte underkläder varje dag är du ett äckel. Och tvättar du underkläder under 60* likaså. (95* är optimalt). Likadant om du inte tar en dusch per dag. Så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in