2025-09-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Kan någon förklara skämtet att man vänder kalsonger ut och in när de är skitiga?

Är inte hela grejen med kalsonger att man skyddar byxor mot ev vätskor penis kan avträda? vänder man på kalsongen så exponerar du dina kroppsvätskor ändå.
Är det själva penis man skyddar när man vänder på kalsongera?

Nån insatt får gärna förklara.

Det är ingen som vänder på dom. Det vore sinnessjukt.
Det är det som är skämtet.
Citera
2025-09-12, 23:19
Medlem
KillPus avatar
Tro eller nej men jag har hört av en handlare om folk som som köper 365 par kalsonger per år på REA och slänger dem efter 1 dag användning!
Citera
2025-09-12, 23:33
Medlem
HBTKuks avatar
Ta och väx ifrån kallingar som du har gjort med blöjor. Finns ingen mening att ha kalsonger, som även är kända som "kukens fängelse".

Släpp fritt och upplev livet som det var avsett.
Citera
2025-09-12, 23:47
Medlem
Man tvättar inte kallingar... man gör på samma sätt som med dasspapper. Man hänger dem på tork... sen när de torkat skakar man dem så all skit lossnar. Funkar skit bra!
Citera
2025-09-13, 01:11
Medlem
Jag har inget system som andra i tråden verkar ha. Vissa dagar som gymdagar går det åt två par, vissa 0 om jag bara jobbat och varit hemma och inte hade några på mig. När tvättkorgen är full är där fortfarande ett gäng kvar i lådan, och då tvättar man, för tvättkorgen är full. Det känns som folk övertänker hela livet, men kul ändå att läsa att folk gör så olika.
Citera
2025-09-13, 01:22
Medlem
StigAllans avatar
Själv använder jag mig av tre grundtvättar med avvikelse på vita T-shirts som tvättas separat.

Strumpor tvättas i 60 grader oavsett vad som står i tvättrådet, har bara en färg på dessa.
Kalsonger får en medelväg 50 grader separattvätt om jag anser att något behöver högre temperatur kastas dessa.

T-shirts tvättas med T-shirts 50 grader.
För tork av det tvättade använder jag mig för allt utom strumpor som torkas i torktumlaren torklina utomhus vilket innebär T-shirts och kalsonger samt separattvättade detaljer som byxor och annat som
jag anser behöver separat tvättning.
Använder även ett torkskåp på kläder som inte torkat utomhus på ett par dagar.
Brukar inte vara någon svårighet oavsett utomhustemperatur.
Kläderna blir dessutom luktfria har jag upptäckt.
Senast redigerad av StigAllan 2025-09-13 kl. 01:28.
Citera
2025-09-13, 02:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Spelar väl ingen roll om några blir tvättade oftare än andra, är nästan bättre då man kan köpa kontinuerligt, annars får man byta ut alla på en gång när de blir slitna.

Det tvättas bättre om man blandar stort och smått, än att man bara tvättar smått i en maskin.
Citera
2025-09-13, 02:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Tro eller nej men jag har hört av en handlare om folk som som köper 365 par kalsonger per år på REA och slänger dem efter 1 dag användning!
Ska ha funnits i papper, känns inte stabilt, men man kanske kan torka sig och ta nya därefter.
Citera
2025-09-13, 02:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har 20 par kallingar jag gillar och 10 ”extrapar” om jag missar tvättiden.

Tvättade kallingarna med resten av tvätten i 40 grader under många år men sen fick jag lära mig att kallingar ska tvättas i 60 grader pga bakterier så nu kör jag kallingarna separat sen ganska många år tillbaka.
Kör lakan och handdukar med kalsongerna i 60 grader. De pallar med det.
Citera
2025-09-13, 02:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det räcker med ett par. Bara duscha med kallingarna på så blir dom rena automatiskt.
Spänn fast dig på takräcket när din fru kör igenom bilen i biltvätten, tre saker i en.
Citera
2025-09-13, 02:48
Medlem
Har ingen speciell taktik. Tvättar allt i 40 grader.

Det här med att man måste tvätta underkläder i 60 grader skulle jag säga är lite av en myt. Visst kanske det kan finnas en viss sanning i att alla bakterier inte dör annars, men det handlar om att dö i tvätten. Hur länge överlever bakterierna i torrt tyg i en byrålåda? Det finns ju ingen näring för dem där. De svälter ihjäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfisk
Det är direkt olämligt! Kalsonger behöver tvättas i 60 grader. Andra kläder tvättas på lägre grader.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ja 60 grader har jag med fått till mig är minium om bakterier skall dödas , tvättar själv dessa i denna temperatur.

Fick till mig av en saneringstekniker vid anticimex att 60 gr både i tvätt eller värmeskåp tar död på alla skadedjur som ett hem kan drabbas av.
Se ovan. Bakterierna dör ändå svältdöden i byrån. Och även om det skulle finnas några kvar, är det verkligen någon reell fara? Det där handlar mest om noja och överdriven bacillskräck.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-09-13 kl. 03:00.
Citera
2025-09-13, 02:57
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Har ingen speciell taktik. Tvättar allt i 40 grader.

Det här med att man måste tvätta underkläder i 60 grader skulle jag säga är lite av en myt. Visst kanske det kan finnas en viss sanning i att alla bakterier inte dör annars, men det handlar om att dö i tvätten. Hur länge överlever bakterierna i torrt tyg i en byrålåda? Det finns ju ingen näring för dem där. De svälter ihjäl.

Det blir inte rent i 40 grader. Kanske det luktar rent direkt efter tvätt, men när kallingarna blir lite fuktiga så kommer den äckliga lukten snabbt tillbaka.

Grattis Einstein! Du går runt och luktar gammal rövsvett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in