2025-09-13, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Själv använder jag mig av tre grundtvättar med avvikelse på vita T-shirts som tvättas separat.

Strumpor tvättas i 60 grader oavsett vad som står i tvättrådet, har bara en färg på dessa.
Kalsonger får en medelväg 50 grader separattvätt om jag anser att något behöver högre temperatur kastas dessa.

T-shirts tvättas med T-shirts 50 grader.
För tork av det tvättade använder jag mig för allt utom strumpor som torkas i torktumlaren torklina utomhus vilket innebär T-shirts och kalsonger samt separattvättade detaljer som byxor och annat som
jag anser behöver separat tvättning.
Använder även ett torkskåp på kläder som inte torkat utomhus på ett par dagar.
Brukar inte vara någon svårighet oavsett utomhustemperatur.
Kläderna blir dessutom luktfria har jag upptäckt.
Varför tvättar du inte kalsonger och strumpor tillsammans? Alltid 60 grader på båda. Krymper inte t-tröjor i 50 grader? Vad är det för tvättmaskin med 50 grader i program? Läser du överhuvudtaget på tvättlappen?
Citera
2025-09-13, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det blir inte rent i 40 grader. Kanske det luktar rent direkt efter tvätt, men när kallingarna blir lite fuktiga så kommer den äckliga lukten snabbt tillbaka.

Grattis Einstein! Du går runt och luktar gammal rövsvett.
Om det verkligen är så att du behöver tvätta underkläderna i 60 för att inte lukta illa så ska du naturligtvis göra det.
Citera
2025-09-13, 03:11
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför tvättar du inte kalsonger och strumpor tillsammans? Alltid 60 grader på båda. Krymper inte t-tröjor i 50 grader? Vad är det för tvättmaskin med 50 grader i program? Läser du överhuvudtaget på tvättlappen?
Blir enklare att sortera.
Svårare än så blir det inte.

Min tvättmaskin går att ställa in önskad temperaturur på.
Citera
2025-09-13, 03:26
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om det verkligen är så att du behöver tvätta underkläderna i 60 för att inte lukta illa så ska du naturligtvis göra det.

Jag tvättar alla mina kläder i 60 grader. Att tvätta kallingar i 40 är ren galenskap. Själv känner man inte om man luktar illa. Det är andra som känner doften.

Usch vad äckligt för din partner när du går runt i vidriga kallingar och med dålig intimhygien.
Citera
2025-09-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag körde faktiskt den taktiken förr med att tvätta strumpor och kallingar separat. Det var praktiskt på så sätt att man inte behövde sortera efteråt. Funkar bra om man har stora mängder kallingar och strumpor.
Citera
2025-09-13, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jag tvättar alla mina kläder i 60 grader. Att tvätta kallingar i 40 är ren galenskap. Själv känner man inte om man luktar illa. Det är andra som känner doften.

Usch vad äckligt för din partner när du går runt i vidriga kallingar och med dålig intimhygien.
Om du nu inte känner det själv, hur har du då kommit fram till att det är på det sättet du påstår? När du känner att någon luktar illa, går du då fram och frågar i vilken temperatur de tvättar sina underkläder? Och hur vet du att du inte luktar illa trots att du tvättar i 60?
Citera
2025-09-13, 04:04
Bannlyst
Beror helt på, lever man ensam så byt två gånger i veckan. Med partner, byt minst varje dag, duscha minst varje dag, raka dig varje dag.
Citera
2025-09-13, 04:12
Bannlyst
tvätta allt i 95º, det blir inte rent annars, och nej det påverkar inte plaggen
Citera
2025-09-13, 04:17
Medlem
Hur har ts klarat sig hittills? Är det mamma som skött kalsonginköp och då tvätt?
Citera
2025-09-13, 04:43
Medlem
Vem bär kalsonger 2025? Var lite pk och kör med trosor 😛.

Måste du ha kalsonger vänd ut och in. Sedan häng upp 9p balkongen och vädra. Låt skiten torka in.

Skämt å sido. Byter varje dag undantag om jag är lite lat och inte ska träffa något folk alls, då låter bli.
Citera
2025-09-13, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Hur många par ska man ha? Ok vi säger 15 par. Man ska ha nya varje dag men man slänger dom man använt dagen innan i en annan korg än den vanliga tvättkorgen.

När man har ett par kvar tvättar man dom gamla (14 paren) och börjar om. Risken om man tvättar dom lite oftare än så är annars att man inte använder alla lika ofta och då slits vissa par snabbare.

Är detta det absolut bästa sättet att aproacha kalsonger på?

Du kan ju prova att skippa "blöjan" helt och hållet..
Citera
2025-09-13, 05:20
Medlem
Man byter varje dag i samband med dusch. Tvättar i 60 grader. Viker dem inte men stoppar dem i låda. Enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in