2025-09-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
I vilken 4chan-tråd läste du det?

Charlie Kirk assassination presser: Suspect Tyler Robinson allegedly wrote some Antifa phrases on fire casings: "Hey fascist!" and "oh bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao."

The lyrics are to an old Italian protest song now used by Antifa as a theme song.

https://www.theweek.in/news/world/2025/09/12/revealed-charlie-kirks-killer-tyler-robinsons-chilling-last-message-to-his-roommate.amp.html

Togs även upp på presskonferensen. Jo han röstade säkert på Trump
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Här på Flashback kan folk inte skilja på assyrier, syrianer, och syrier, då kan vi väl inte förvänta oss att en indier ska hålla koll på skillnaden mellan kristendom och asatro?

Tja, eftersom det råkar vara fråga om Kash Patel så är det säkert rätt mycket begärt, det har du rätt i.

Men å andra sidan verkade ju Patel övertygad om att han själv var på väg dit och att han skulle träffa Kirk där, så litet underligt är det. Eller, hmm... när man tänker efter så blir det faktiskt mycket underligt...

Å andra sidan, det ÄR ju fråga om Kash Patel, den ryggradslösa slemmask (han är faktiskt en misslyckad jurist, på riktigt) som just nu av någon outgrundlig anledning bossar över anrika FBI. En mörkhyad indier mitt i den vita kristenytterhöger-smeten. Man kan ju förstå hur han har ett desperat behov av att "passa in". Sen kan man ju diskutera hur klockrent just det här landade...
Citera
Medlem
https://www.fec.gov/data/receipts/individual-contributions/?contributor_name=tyler+robinson&contributor_city= St+george&contributor_state=UT

Snubben donerade till trumps kampanj 2020. Aj aj vad säger ni nu då trumptards?
Citera
2025-09-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
I just detta fall, var det just en lågintelligent högermupp jag citerade. Därför blev det just lågintelligent höger.

Sen sitter motsvarande på vänstersidan, och skriver lågintelligenta inlägg.

Nästan ingenting i debatten mellan lågintelligent höger/vänster, består i att framföra det positiva med sin ideologi. Utan det är nästan uteslutande pajkastning. Sprida så mycket hat som möjligt mot motståndarsidan som möjligt.

Det är ju bara att läsa runt lite här på Flashback. Finns inte många politisk inlägg här utan hat riktat på andra sidan.

Över dessa spridare av hat, sitter sedan dom högintelligenta och styr vilket hat som ska spridas.
Via sk trollfabriker, politiker, tidningar, tankesmedjor osv.

Att denna tennismatch av hat, leder till våld är ju endast logiskt.

Att sprida hat, handlar ju om att provocera fram negativa känslor hos sin motståndare.
Har sedan den som blir utsatt för hatet ett vapen, då kan det smälla.

Charlie Kirk var ju rätt person att attackera, om man vill slå tillbaka mot det lågintelligenta hatet.
Han kanske själv inte sprider hat, men dom lågintelligenta använder han som bas för sitt hat.
Han stryde dom lågintelligenta i "rätt" riktning så att säga.

Man skulle kunna kalla herr Kirk för mellanintelligent, som i sin tur var styrd av dom högintelligenta.

Och såhär kommer det att rulla på, tills dom högintelligenta bestämmer sig för att ändra strategi. Vilket knappast kommer att hända.

Hat är bra, anser dom, då det förblindar folket.

De hade ihjäl den snälla killen i det onda laget, killen som är en av få i dagens samhälle oavsett politisk tillhörighet som på riktigt trodde på att vi behövde diskutera mer innan skiten träffar fläkten.

Om du tycker att det var rätt man, att det rätta var att ta död på diskussionen. Okej. Vi får väl se hur det blir när rabiata Ben Shapiro återtar tronen nu, eller ännu värre någon som Candice Owens...
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-09-12 kl. 18:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag tror inte du förstår vad relativisering betyder. Har jag på något minsta sätt ens antytt att mordet på något som helst sätt var rättfärdigat?

Låt mig vara övertydlig så att även du förstår: Skytten ska dömas för First degree murder

Du har gång på gång menat att Kirk får skylla sig själv. Det är att relativisera mordet. Du har hållit på i ett dygn nu, vi fattar.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Jag säger bara sanningen för vad den är! Om du vill kamouflera dig som "mitten" fast du egentligen är en progressiv vänsterliberal och vill skifta fokus från den aktuella debatten så får du göra ett bättre jobb!

Fakta är att en psyksjuk vänsterextremist tillhörandes antifa en terroristorganisation på den yttersta vänsterkanten har helt sonika mördat en ung småbarnsfar som ville debattera med sina motståndare!
Notera debattera, inte mörda som vänstern och liberaler verkar tycka är en legitim metod gentemot småbarnspappor! Historien kommer döma er hårt! Och redan i skrivande stund så döms antifa-mördaren Tyler Robinson. Slutet gott nästan allting gott!
Jag delar uppfattningen att politiskt våld är skit, från vilket håll den än kommer ifrån. Ingen ska behöva skadas för sina åsikter. Det är bra att förövaren är fast och kan straffas.

Det du just nu sysslar med är däremot att göra ganska precis vad du beskyller dina motståndare för, piska upp en aggressiv stämning. Såtillvida är du själv vad du beskyller andra för. Att just välja mig som är helt överens om att våld mot meningsmotståndare är en styggelse, visar att du inte förstår att mellan oss två, så är du mycket mycket värre.
Istället för att projicera ut dina egna tillkortakommanden borde du bli man nog att bära dina egna fel, så att du kan göra något åt dem.
Citera
2025-09-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
https://www.fec.gov/data/receipts/individual-contributions/?contributor_name=tyler+robinson&contributor_city= St+george&contributor_state=UT

Och sjöng samtligt Antifa-sånger? Då var han one of a kind måste man säga.
Citera
2025-09-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför?

Livesändning+arkebusering vore perfekt i detta fall.
Jag tror inte på dödsstraff. Jag är glad att vi inte har det i Europa oavsett hur hemsk människan varit.
Citera
2025-09-12, 18:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
På kanalen sa'rom terrorism.

Spännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Här hade jag förväntat mig nån knäpp transradikal. Istället är förövaren förvånansvärt normal. Där ser man var fördomar kan leda en

Han verkar förespråka för HBTQ+ och är definitivt vänster. Så det är inte så far off. Dessutom så lär man inte klä upp sig i klackskor och aftonklänning när man ska gå och snipra någon

Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus

Det var länge sedan och har noll betydelse, vad som betyder nått är hans motiv och inställning idag.
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Den indiske FBI-chefen Patel lovsjunger sin polare den vulgärkristne proffsskojaren och lobbyisten Kirk med ett nazistdoftande citat från en sopig tv-serie om Hollywoodvikingar. Roligare och mer 2025 kan det nog inte bli.

HAHAAAHAAA!
Förihelvete!… hjääälp va roligt! Så Chefen på FBI hälsar den superDYGDIGE och megaGUDFRUKTIGE charlie Kirk välkommen till VALHALLA!!!
…det var det jävligaste…roligaste ever..!

Ja, att Kirk vill dit för att skåla med Oden å gänget medan vackra sköldmöer suger hans kuk, det är nog lite hippare än att stå i vitt särk å rabbla synder framför Herren Gud, för då blir han väl inte färdig förrän till nästa jul….
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Tack, så svårt var det.

Då går vi vidare:
Är vi överens om att Charlie Kirk kände till detta samband?
Är vi överens om att Charlie Kirk tjänade på bidra till polariseringen?

Väldigt duktigt av dig att förstå att det finns fler samband i världen.
Säger personen som inte tyckte vi skulle tramsa. Du lever knappast som du lär.

Vill du diskutera med mig får du höja dig. Säg vad du far efter istället för att tramsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in