2025-09-12, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Om jag förstått det rätt så blir man reggad på samma parti som guvernören tillhör i delstaten om man inte aktivt ändrar det. Så det behöver inte betyda att dom röstar trump.
Jag skrev inte att skytten röstade på Trump.
Han var reggad oberoende.

Föräldrarna var reggade reps.
Citera
2025-09-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det var väl givet att det var en psyksjuk vänsterextrem som begick dådet. Det visar sig främst här hur sjuka vänstern faktiskt är. Man hyllar mord, ställer man sig en millimeter till höger från Socialdemokraterna, i svenska mått, så är man dödsnazist.

En gång i tiden hade jag sagt att högern inte hade firat om något vänsterskum dog, men den tiden är förbi. Jag önskar er alla på vänsterkanten det absolut värsta i livet.

Nu kanske jag inte kan lira vänsterforward i Tre Kronor eller få vara med i Dodgystars gäng men... jag tror vänstermänniskor känner sig hotade av MAGA som är mer känslomässiga och inte drar sig för att fuska i spel och att skippa att argumentera när känslorna svallar. Inte för att ideal nödvändigtvis är bra men det är lätt, tror jag att som vänstermänniska uppleva att man behöver "ge upp" för mycket (ett helt j-a tankegods de gått och filat på länge). Alla har vi våra mörka skrymslen. Känslomänniskorna skiter i andra när de är hotade och har enkla och påverkbara livsåskådningar, sossar (mitten) gaddar ihop sig, säger usch och fy, och får inget gjort medan vänstern tittar för djupt i glasen, debatterar sina teorier om en bättre värld och blir mordiska. De gamla kattdjursinstinkterna tittar fram. Flocken och egoisterna = Staten och kapitalet. Ett problem idag är att det är egoisterna (kanske en... sur, hotad schimpanshane?) som leder när det är kattdjuren som skulle vinna en fight.

Och sen den vanliga svåra frågan. Trygghet eller frihetskänsla. Båda är vinnare. Båda kan förlora.

Jag kan tänka mig att de som Trump lotsat fram är rena maktmänniskor som är där för sin egen skull. De har tagit sig från farmarligan genom att fördjupa sig i konspirationsteorier och nå toppen där. SD har gjort det ganska bra som stått emot andra flanken länge. Och Kristersson gör ju inte bort sig. Men så fort ett begränsat gäng vill röra upp ordningen för mycket börjar pantrar och tigrar och små katter röra på sig. Djungelns ordning lite...

Nä, nu blir det lite Pansarkommando med Marduk!

Stay alive - Don't kill!
Senast redigerad av ccnut 2025-09-12 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
... å fy faaan va jag garvade!
Patel, ditt totala jävla ärkespååån!!

Alright, den sansade förklaringen är att Kash Patel, nuvarande FBI chef, är - som du själv ser - ett fullständigt vandrande miffo, i ordets rätta bemärkelse.
Hur kan en sån bli FBI-chef? Enkelt, man blev tillsatt som FBI-chef av Donald Trump, som landets chef för högsta brottsbekämpande expertisen i landet - vissa säger i världen. Donald Trump har ju en lång historik att utse de mest kompetenta nogräknade statsmännen i USA som sin administrations företrädare. *HOOST!!*

Orden Patel säger, är delvis dom ord som fanns inristade på de patron-hylsor som skytten sköt Kirk med. Det var ord som var drypande hatfullt och sarkastiskt skrivna. Så totalt sanslöst taktlöst och insiktslöst att chefen för FBI ska citera mördarens egna inskrifter på kulorna, som avrundning av en FBI press-konferens. Och att han avslutar med en hälsning till "sin vän Kirk" med samma ord som hans mördare ristade in på kulorna!!

God bless USA alltså, dom kommer behöva det! .. gud, fan jag halvgråter än asså ...

Jättevärdigt en FBI-chef att uttala sig på det viset...
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organspenat
Kirk var ett troll som bara levde för att reta upp småtjejer på college.
Den enda replik han kunde var ju 'källa på det?'.
Klart som fan han skaffade sig fiender.
Ungefär lika bra debattör som han den där... Vad fan heter han nu igen? Judesnubben som också håller på och mopsar mot småungar?

Tycker i inte det är rätt med vad han råkat ut för, men folk i allmänhet har alldeles för lätt att kunna slänga ut sig saker och reta upp folk utan konsekvenser.

'Freedom of speech' Jovisst, men det innebär inte att det man säger är rätt, och det innebär inte att man får använda ordet för vad som helst.

Vad är det för fel på den frågan i en dialog eller diskussion öht ?

Ända sedan 70-talet (2 år efter 1968 ) har den ifrågasättande pedagogiken , dvs att eleven ska ifrågasätta, spridits över hela västvärlden och speciellt i Sverige så varför är det så underligt i det här fallet?

Snacka om skolvärlden i väst förändrats pga värdegrund och endast politiskt korrekta (vänster) frågor tillåts i en diskussion bara ser jag i din text. Du verkar ha annammat den pedagogiken och växt upp/utbildats i en sådan skola.

Naturligtvis ska man ifrågasätta saker o ting i en dialog men det ska inte ske på endast tillrättalagda frågor av elever på bekostnad av fakta och logik.

Utan frågan 'källa på det?" går det väl för fn inte att fortsätta föra en diskussion framåt, vad det än må vara!

Inte undra på att pisa-siffrorna sjunker i Sverige.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-12 kl. 18:06.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja,

Tack, så svårt var det.

Då går vi vidare:
Är vi överens om att Charlie Kirk kände till detta samband?
Är vi överens om att Charlie Kirk tjänade på bidra till polariseringen?

Citat:
precis som det finns ett samband mellan berömmelse och våldsutsatthet, psykisk sjukdom och våld, utanförskap och våld, fattigdom och våld mm.

Väldigt duktigt av dig att förstå att det finns fler samband i världen.
Citera
Medlem
Huntsmans avatar
Ord är bara ljudvågor som färdas genom luften.
Ord skadar inte någon.
En 30-06 skadar oerhört mycket.

Charlie Kirk blev skjuten av en 30-06 för de ljudvågor han sände ut.
En mycket sjuk individ ändade hans liv. Han bör arkebuseras, & gärna med en 30-06.

Så idioter fattar att ord gör ingen skada, men att skjuta någon gör att du själv blir skjuten.
Citera
Medlem
Grabben tillhörde alltså Antifa? Den som då tror att han var republikan har inte alla hästar hemma. Det är som att Expos medarbetare skulle rösta på AFS.
Citera
2025-09-12, 17:57
Medlem
ncr04s avatar
Skönt att Trump verkar ha kommit över den svåra förlusten...

https://x.com/atrupar/status/1966527303724278261
Citera
2025-09-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Tack, så svårt var det.

Då går vi vidare:
Är vi överens om att Charlie Kirk kände till detta samband?
Är vi överens om att Charlie Kirk tjänade på bidra till polariseringen?

Väldigt duktigt av dig att förstå att det finns fler samband i världen.

Nu har du relativiserat mordet i över ett dygn, räcker det inte nu?
Citera
2025-09-12, 17:58
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Grabben tillhörde alltså Antifa? Den som då tror att han var republikan har inte alla hästar hemma. Det är som att Expos medarbetare skulle rösta på AFS.

I vilken 4chan-tråd läste du det?
Citera
2025-09-12, 18:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Nu har du relativiserat mordet i över ett dygn, räcker det inte nu?

Jag tror inte du förstår vad relativisering betyder. Har jag på något minsta sätt ens antytt att mordet på något som helst sätt var rättfärdigat?

Låt mig vara övertydlig så att även du förstår: Skytten ska dömas för First degree murder
Citera
2025-09-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag tror inte du förstår vad relativisering betyder. Har jag på något minsta sätt ens antytt att mordet på något som helst sätt var rättfärdigat?

Låt mig vara övertydlig så att även du förstår: Skytten ska dömas för First degree murder

På kanalen sa'rom terrorism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in