2025-09-09, 23:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Jo, det är därför vi ständigt läser om invandrargäng som blir friade trots tung bevisning, ofta när de skyller på varandra - vilket leder till att domstolen då väljer att fria hela gänget, före att döma flera stycken, eller före att döma en oskyldig - men är det en vit svensk eller en adopterad svensk då räcker hörsägen från en kvinna, om mannen är ensam?

Endast de som våldtar i gäng verkar vara skyddade, och det är för fan dessa som bör sättas dit - sedan tycker jag självklart att personer som Hagamannen, Nytorgsmannen och dylikt skall också sättas dit - min uppfattning är dock att feministerna och PK-eliten duperat Sverigedemokraterna till att stödja kraftigare lagstiftning mot män på området, där SD i sin kåthet att få döma Ahmed Muhammed och hans gäng för deras gruppvåldtäkter, istället bidragit till att Sven Svensson som haft vanligt sex nu åker in för våldtäkt när flickvännen som han gjort slut med ångrar sexet långt efteråt och vill hämnas...

Ja, i SD:s vilja att straffa invandrare så har de istället bidragit till att fler svenska män blir straffade.

PK-samhället har länge misslyckats med att straffa just invandrargängen för våldtäkter, och antalet anmälda våldtäkter har skjutit i taket, ofta med fall där just dessa gäng frias trots kraftfull bevisning - det politiskt korrekta samhället har länge stört sig på att det är för många invandrare som våldtar i relation till svenska män, och som alltid prioriteras dokument och papper, man vill ha statistik som är mer jämställd mellan grupperna - så istället för att ha 90% invandrare och 10% svenskar - vilket gynnar SD och AfS - så vill man istället ha 50% invandrare och 50% svenskar - så att man kan påstå att de svenska männen är inte ett dugg bättre, och bland svenska män ingår även adopterade som har samma fostran och moral som svenska män - har samma syn på rätt och fel - men poängen är med andra ord att det politiskt korrekta samhället vill ha fler svenska män dömda, och färre invandrare (icke adopterade) dömda - så självfallet används den nya Samtyckeslagen för att fälla fler svenska män, så att statistiken kan bli mer jämställd - de invandrade gängen fortsätter att frias och SD har endast duperats till att bidra till att svenska män åker dit mer ofta.

Innan samtyckslagen så krävdes det våld, hot eller en särskilt utsatt situation - de flesta svenskar begår inte våld eller hot i sexuella sammanhang, endast några få som Hagamannen, Nytorgsmannen och dylika personer, sex under hot är lika ovanligt det - men bägge var och är vanligare bland invandrade gärningsmän, och då menar jag specifikt de som invandrat som vuxna med utländska värderingar och utländsk kultur - inte oss som adopterats och fostrats med Kalles Kaviar kulturen. Då svenska män var mönstermedborgare jämfört med invandrarna, så krävdes det ny lagstiftning för att kunna döma fler svenska män och ta ifrån dem deras status som nästan helt oskyldiga - hela målet med den nya lagstiftningen är att sätta fler svenska/vita/adopterade män i fängelse, så att de politiskt korrekta och feministerna kan få sin jämställda statistik som visar att svenska män är lika mycket våldtäktsmän som invandrade män...

Det viktiga för den vita kvinnan, om hon är radikalfeminist, är inte rättvisa, rättssäkerhet, fakta eller verkligheten - utan det viktiga är att hennes ideologi blir en sanning, så de vill ha fler män dömda, fler män från andra grupper än Muhammeds.. Och det är därför den nya lagen kom till, och som haft det resultatet att fler Sven Svensson blir inlåsta - att sedan "Oaktsam Våldtäkt" inte ens innefattar våld eller hot om våld visar att de försöker jämställa gärningar utan våld med gärningar som innefattar mycket grovt våld, och lyckas på grund av ett korrupt system.

Hur kan frivilligt sex, men där en kvinna ångrar sig två månader senare och påstår att det inte var frivilligt, trots att hon gick in på killens rum frivilligt när det hände och njöt, hur kan det jämföras med att ett gäng invandrare, eller en Hagaman - brutalt överfaller och angriper en kvinna och gör alla möjliga våldshandlingar på henne och hennes underliv?

Just det, det går inte att jämföra - men tyvärr så jämförs dessa av systemet och media - som benämner allt som "våldtäkt" - och som fortfarande dömer ut kraftiga skadestånd och långa fängelsestraff (kan bli rättspsyk vid autism eller ADHD) som om det inte är någon skillnad på brotten..

Jag kan ju tycka att "Oaktsam Våldtäkt" inte borde vara ett brott, men om det nu är det - så borde kanske skadestånden sjunka från 750k, 400k till kanske 15k kr max - det tycker jag är en lämplig summa för något som inte innefattade hot, våld eller en utsatt situation..

15k är faktiskt för mycket det med..

Det blir svårare och svårare att sympatisera med de riktiga offren när män åker in för skitsaker som påstås vara samma sak.

SD trodde de skulle få låsa in Muhammed Ahmed, men fick istället se Sven Svensson bli inlåst.

Som man är Samtyckeslagen ett hot mot mig, då jag inte känner mig rättssäker i Sverige.

Man vill ha fler svenska män dömda, färre invandrade män dömda - allt för att gynna sina statistiska mål, det finns en quota att fylla - de vill ha fler svenskar straffade, färre invandrare straffade - Samtyckeslagen infördes i detta syftet - det handlar inte om att straffa invandrare som våldtar i gäng, dessa fortsätter att frias - detta är ett angrepp mot de inhemska männen, och de adopterade - endast.

Från Googles Al, men går även att hitta statistiken och artiklarna om man vill:

"Enligt uppgifter från 2025 och 2018 hade nära två tredjedelar av de dömda för våldtäkt i Sverige en invandrarbakgrund. I en kartläggning från SVT:s Uppdrag granskning 2018 var 58 procent av de dömda männen födda utomlands, och det var en ökning jämfört med tidigare undersökningar. Det är viktigt att notera att detta endast gäller dömda gärningsmän och utgör en liten del av alla anmälda sexualbrott, och att man inte bör dra förhastade slutsatser.

Detaljerad information
Andel med invandrarbakgrund:
Enligt Lunds universitet var 63 procent av de som dömdes för våldtäkt i Sverige migranter eller andra generationens invandrare.

Kartläggning från 2018:
SVT:s Uppdrag granskning fann 2018 att 58 procent av de 843 personer som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt var födda utomlands.

Överrepresentation:
Undersökningen bekräftade att personer med utländsk bakgrund är överrepresenterade bland dömda för våldtäkt, en slutsats som även stöds av tidigare undersökningar.

Kontext:
Det är viktigt att förstå att dessa siffror endast representerar en liten delmängd av alla anmälda sexualbrott. Andelen anmälda våldtäkter är betydligt högre än antalet fällande domar."

I övrigt kom samtyckeslagen till för att komma åt alla dem som våldtog personer som sov, var för fulla eller av andra anledningar tuppat av. Det var en stående ursäkt från våldtäktsmän att eftersom de inte fick ett tydligt "nej" från någon som tex sov så trodde de att det var ok att genomföra ett samlag med personen ifråga.

Sen skulle jag jättegärna vilja veta hur många skadestånd på över 700 000 eller ens 400 000+ som dömts ut vid sexualbrott.
Citera
2025-09-09, 23:53
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

"Enligt uppgifter från 2025 och 2018 hade nära två tredjedelar av de dömda för våldtäkt i Sverige en invandrarbakgrund. I en kartläggning från SVT:s Uppdrag granskning 2018 var 58 procent av de dömda männen födda utomlands, och det var en ökning jämfört med tidigare undersökningar. Det är viktigt att notera att detta endast gäller dömda gärningsmän och utgör en liten del av alla anmälda sexualbrott, och att man inte bör dra förhastade slutsatser.

Detaljerad information
Enligt Lunds universitet var 63 procent av de som dömdes för våldtäkt i Sverige migranter eller andra generationens invandrare.

Kartläggning från 2018:
SVT:s Uppdrag granskning fann 2018 att 58 procent av de 843 personer som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt var födda utomlands.

Överrepresentation:
Undersökningen bekräftade att personer med utländsk bakgrund är överrepresenterade bland dömda för våldtäkt, en slutsats som även stöds av tidigare undersökningar.

Kontext:
Det är viktigt att förstå att dessa siffror endast representerar en liten delmängd av alla anmälda sexualbrott. Andelen anmälda våldtäkter är betydligt högre än antalet fällande domar."

I övrigt kom samtyckeslagen till för att komma åt alla dem som våldtog personer som sov, var för fulla eller av andra anledningar tuppat av. Det var en stående ursäkt från våldtäktsmän att eftersom de inte fick ett tydligt "nej" från någon som tex sov så trodde de att det var ok att genomföra ett samlag med personen ifråga.

Sen skulle jag jättegärna vilja veta hur många skadestånd på över 700 000 eller ens 400 000+ som dömts ut vid sexualbrott.

Alla vet att invandrare är överrepresenterade vid så kallade "äldre typer av våldtäkter" - det är därför man införde "Oaktsam Våldtäkt" för att kunna jämna ut statistiken och få fler svenskar (där ingår även vi adopterade) dömda.

Jag skrev inte att invandrare inte blir dömda, endast att vi sett flera fall i media där tung bevisning funnits mot invandrargängen, och ändå så har dessa friats - att de frias ofta innebär ju inte att varenda invandrare frias, däremot så visar det att det finns X antal fall i sociala medier som filmats och där gärningsmännen kommer undan, sedan införs "Oaktsam Våldtäkt" och de fortsätter att frias - men svenskar som varken använt våld, hot om våld eller utnyttjat någon i en särskilt utsatt situation (att våldta någon som sover är ju en särskilt utsatt situation?) blir dömda endast med hörsägen som bevisning, oftast ord mot ord - inga vittnen eller fysiska bevis - sedan är vittnen enligt min mening inte trovärdiga om de känner målsäganden sedan tidigare..

Det är enkelt för två kvinnor som är bästa vänner att börja sprida lögner om män de inte gillar och det inser ju alla att de är jäviga med varandra, alla utom det galna svenska orättvisesystemet.

Du har måhända rätt i att det du nämner också bidrog till att lagen kom till, men det främsta skälet är att de vill fälla fler Sven Svensson.

"Sen skulle jag jättegärna vilja veta hur många skadestånd på över 700 000 eller ens 400 000+ som dömts ut vid sexualbrott."

I fallet jag nyligen läste om på Samnytt hade samma kvinna tilldömts skadestånd på 400k två gånger från två olika män, och på 750k från den senaste tredje mannen. Jag vet inte hur vanligt detta är, men det verkar ju som att skadestånden ligger på mellan 400 och 700k..

https://samnytt.se/mor-till-valdtaktsdomd-son-45-ars-fangelse-och-750-000-skadestand-for-nagons-berattelse
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 00:05.
Citera
2025-09-10, 00:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Alla vet att invandrare är överrepresenterade vid så kallade "äldre typer av våldtäkter" - det är därför man införde "Oaktsam Våldtäkt" för att kunna jämna ut statistiken och få fler svenskar (där ingår även vi adopterade) dömda.

Jag skrev inte att invandrare inte blir dömda, endast att vi sett flera fall i media där tung bevisning funnits mot invandrargängen, och ändå så har dessa friats - att de frias ofta innebär ju inte att varenda invandrare frias, däremot så visar det att det finns X antal fall i sociala medier som filmats och där gärningsmännen kommer undan, sedan införs "Oaktsam Våldtäkt" och de fortsätter att frias - men svenskar som varken använt våld, hot om våld eller utnyttjat någon i en särskilt utsatt situation (att våldta någon som sover är ju en särskilt utsatt situation?) blir dömda endast med hörsägen som bevisning, oftast ord mot ord - inga vittnen eller fysiska bevis - sedan är vittnen enligt min mening inte trovärdiga om de känner målsäganden sedan tidigare..

Det är enkelt för två kvinnor som är bästa vänner att börja sprida lögner om män de inte gillar och det inser ju alla att de är jäviga med varandra, alla utom det galna svenska orättvisesystemet.

Du har måhända rätt i att det du nämner också bidrog till att lagen kom till, men det främsta skälet är att de vill fälla fler Sven Svensson.

"Sen skulle jag jättegärna vilja veta hur många skadestånd på över 700 000 eller ens 400 000+ som dömts ut vid sexualbrott."

I fallet jag nyligen läste om på Samnytt hade samma kvinna tilldömts skadestånd på 400k två gånger från två olika män, och på 750k från den senaste tredje mannen. Jag vet inte hur vanligt detta är, men det verkar ju som att skadestånden ligger på mellan 400 och 700k..

https://samnytt.se/mor-till-valdtaktsdomd-son-45-ars-fangelse-och-750-000-skadestand-for-nagons-berattelse

Jag tror absolut inte att skadestånden brukar ligga på 700 000+ eller ens 400 000+ vid sexualbrott. Du har troligen hittat undantaget.

Jag tror inte det främsta skälet var att sätta dit fler Svenssons, jag tror syftet med samtyckeslagen var att sätta dit fler våldtäktsmän oavsett hudfärg eller ursprung.

Fast det finns ju statistik efter samtyckeslagen som fortfarande visar på en överrepresentation bland utländska män. Utländska män verkar vara överrepresenterade gällande alla former av sexbrott.

Sen ska man inte glömma att det fortfarande är otroligt svårt att få någon dömd för våldtäkt i Sverige idag. Av 9000+ anmälda våldtäkter per år blir ca 300 dömda. Siffror som legat stadigt sen samtyckeslagen infördes. Den absoluta majoriteten anmälningar gällande våldtäkt läggs ner och rättsosäkerheten går åt båda hållen. För frågan bland många kvinnor är fortfarande om det ens är lönt att anmäla. Och fallen som du nämner, där det finns tydlig bevisning, men gärningsmännen går ändå fria, ökar ju bara på misstroendet för rättsväsendet bland kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-10 kl. 00:19.
Citera
2025-09-10, 00:40
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Jag tror absolut inte att skadestånden brukar ligga på 700 000+ eller ens 400 000+ vid sexualbrott. Du har troligen hittat undantaget.

Jag tror inte det främsta skälet var att sätta dit fler Svenssons, jag tror syftet med samtyckeslagen var att sätta dit fler våldtäktsmän oavsett hudfärg eller ursprung.

Fast det finns ju statistik efter samtyckeslagen som fortfarande visar på en överrepresentation bland utländska män. Utländska män verkar vara överrepresenterade gällande alla former av sexbrott.

Sen ska man inte glömma att det fortfarande är otroligt svårt att få någon dömd för våldtäkt i Sverige idag. Av 9000+ anmälda våldtäkter per år blir ca 300 dömda. Siffror som legat stadigt sen samtyckeslagen infördes. Den absoluta majoriteten anmälningar gällande våldtäkt läggs ner och rättsosäkerheten går åt båda hållen. För frågan bland många kvinnor är fortfarande om det ens är lönt att anmäla. Och fallen som du nämner, där det finns tydlig bevisning, men gärningsmännen går ändå fria, ökar ju bara på misstroendet för rättsväsendet bland kvinnor.

Sexualbrott och sexualbrott.. Ett sexualbrott kan vara allt från våldtäkt, oaktsam våldtäkt till mindre brott som sexuellt ofredande, sexuella trakaserier, sexuella övergrepp..

Jag syftar specifikt på brottet samtyckeslagen gäller - nämligen "oaktsam Våldtäkt" - Jag syftar inte på "Sexuellt Övergrepp", "Sexuellt Ofredande" eller dylika mindre sexualbrott.

Så du har måhända rätt om du syftar på alla sexualbrott i lagboken, jag skrev endast om "Oaktsam Våldtäkt" här.

"Sätta dit fler våldtäktsmän"

Ja, för utan fysiska bevis så är det ju bevisat att någon är en våldtäktsman...

Hur kvinnor kan vilja leva i ett samhälle där endast deras ord skall avgöra förstår jag inte, och vi andra tvingas leva i Sovjetunionen 2.0 - den enda skillnaden mellan feminismen och kommunismen är att feminismen är en kommunism för kvinnor, där Stalins kommunism fokuserade mer på bägge könen - det fanns trots detta en syn på jämställdhet som påminner mycket om dagens feminism, där kvinnor i Sovjetunionen fick ha mansjobb, de fick bli militärer, vara jämställda med männen - fast där pratar vi riktig jämställdhet där ingen skillnad gjordes mellan mannen och kvinnan, inte fejkad jämställdhet likt i västvärlden, och främst i Sverige - där på pappret vi ska vara som i Sovjet - jämställda - men där i verkligheten kvinnan blir någon slags SS/Gestapo och männen slängs in i läger så fort hon snackar skit.

Utländska män har ju de kriminella grupperna som välkomnas hit av Sverige tyvärr, sedan är det dessutom svårare som utländsk man att få en partner/kvinna så de är ofta mer desperata - självfallet med vita svenska män så är det inte lika svårt att hitta en partner, då de är mer etablerade - det kvinnor vill ha hos en man är framför allt hög status - något de svenska männen har i Sverige - det är här de utländska männen får problem, det finns inte många utländska kvinnor, och även dessa kvinnor vill ha de vita männen med hög status - så ja det är naturligt att invandrade män är överrepresenterade - endast med någon form av raslag som dikterar att "mörkhyade kvinnor får endast söka mörkhyade partners" så skulle statistiken jämnas ut. Annars väljer de alla de vita männen i toppen uppenbarligen.

Det är alltså negativt att vara utländsk man i västvärlden på kvinnofronten, och det gäller även adopterade män även om svenskar inte vill tro det - då vi ofta hamnar längre ner på stegen och således inte är bland de mer högstatusmännen.

Men jag skulle påstå att oavsett hur lite sex man får så har man aldrig rätten att våldta någon, problemet med den nya lagen är att oskyldiga män döms, och skillnaden mellan t.ex. mig som adopterad och en utländsk invandrare som våldtar i gäng är att den mannen saknar spärrar, saknar en uppfostran i Sverige med en svensk syn på rätt och fel - där jag, och svenska män - har en annan syn som förhindrar oss i 90% av fallen från att begå de handlingar invandrargängen begår - det innebär inte att onda kvinnor inte kan komma med falska anklagelser om de tycker man är antifeminist eller ett svin.

Fallen jag nämner är så klart sjuka, där det finns tung bevisning och gärningsmännen ändå frias.

Dock så tycker jag att jag ser en tendens att just vi som vuxit upp svenskt är de som blir dömda, och inte de som gemene man kanske tycker är mer skyldiga till just våldtäkt.

Kvinnor blir mer benägna att vilja skärpa lagarna när gärningsmän frias, men när de struntar i bevisningen så finns det stor risk att oskyldiga män döms, och olikt er kvinnor så anser inte män att det är acceptabelt att offra oskyldiga män, då det skulle kunna vara oss själva...
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 00:53.
Citera
2025-09-10, 01:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sexualbrott och sexualbrott.. Ett sexualbrott kan vara allt från våldtäkt, oaktsam våldtäkt till mindre brott som sexuellt ofredande, sexuella trakaserier, sexuella övergrepp..

Jag syftar specifikt på brottet samtyckeslagen gäller - nämligen "oaktsam Våldtäkt" - Jag syftar inte på "Sexuellt Övergrepp", "Sexuellt Ofredande" eller dylika mindre sexualbrott.

Så du har måhända rätt om du syftar på alla sexualbrott i lagboken, jag skrev endast om "Oaktsam Våldtäkt" här.

"Sätta dit fler våldtäktsmän"

Ja, för utan fysiska bevis så är det ju bevisat att någon är en våldtäktsman...

Hur kvinnor kan vilja leva i ett samhälle där endast deras ord skall avgöra förstår jag inte, och vi andra tvingas leva i Sovjetunionen 2.0 - den enda skillnaden mellan feminismen och kommunismen är att feminismen är en kommunism för kvinnor, där Stalins kommunism fokuserade mer på bägge könen - det fanns trots detta en syn på jämställdhet som påminner mycket om dagens feminism, där kvinnor i Sovjetunionen fick ha mansjobb, de fick bli militärer, vara jämställda med männen - fast där pratar vi riktig jämställdhet där ingen skillnad gjordes mellan mannen och kvinnan, inte fejkad jämställdhet likt i västvärlden, och främst i Sverige - där på pappret vi ska vara som i Sovjet - jämställda - men där i verkligheten kvinnan blir någon slags SS/Gestapo och männen slängs in i läger så fort hon snackar skit.

Utländska män har ju de kriminella grupperna som välkomnas hit av Sverige tyvärr, sedan är det dessutom svårare som utländsk man att få en partner/kvinna så de är ofta mer desperata - självfallet med vita svenska män så är det inte lika svårt att hitta en partner, då de är mer etablerade - det kvinnor vill ha hos en man är framför allt hög status - något de svenska männen har i Sverige - det är här de utländska männen får problem, det finns inte många utländska kvinnor, och även dessa kvinnor vill ha de vita männen med hög status - så ja det är naturligt att invandrade män är överrepresenterade - endast med någon form av raslag som dikterar att "mörkhyade kvinnor får endast söka mörkhyade partners" så skulle statistiken jämnas ut. Annars väljer de alla de vita männen i toppen uppenbarligen.

Det är alltså negativt att vara utländsk man i västvärlden på kvinnofronten, och det gäller även adopterade män även om svenskar inte vill tro det - då vi ofta hamnar längre ner på stegen och således inte är bland de mer högstatusmännen.

Men jag skulle påstå att oavsett hur lite sex man får så har man aldrig rätten att våldta någon, problemet med den nya lagen är att oskyldiga män döms, och skillnaden mellan t.ex. mig som adopterad och en utländsk invandrare som våldtar i gäng är att den mannen saknar spärrar, saknar en uppfostran i Sverige med en svensk syn på rätt och fel - där jag, och svenska män - har en annan syn som förhindrar oss i 90% av fallen från att begå de handlingar invandrargängen begår - det innebär inte att onda kvinnor inte kan komma med falska anklagelser om de tycker man är antifeminist eller ett svin.

Fallen jag nämner är så klar sjuka, där det finns tung bevisning och gärningsmännen ändå frias.

Dock så tycker jag att jag ser en tendens att just vi som vuxit upp svenskt är de som blir dömda, och inte de som gemene man kanske tycker är mer skyldiga till just våldtäkt.

Kvinnor blir mer benägna att vilja skärpa lagarna när gärningsmän frias, men när de struntar i bevisningen så finns det stor risk att oskyldiga män döms, och olikt er kvinnor så anser inte män att det är acceptabelt att offra oskyldiga män, då det skulle kunna vara oss själva...

Fast kvinnor lever inte i ett land där deras ord avgör. Tvärtom. Som sagt, 9000+ anmälda våldtäkter per år och ca 250-300 dömda för våldtäkt per år. De flesta fall läggs ner oavsett hur våldtagen någon har blivit. Det har funnits ett stort misstroende bland kvinnor mot rättsväsendet gällande sexualbrott så länge jag kan minnas. De flesta orkar eller vågar inte anmäla. Vem som lever i Sovjetunionen (kunde du inte komma på en bättre liknelse?) kan ju diskuteras.

Skönt att du inte tycker det är ok att våldta oavsett hur lite sex man får. Jag hade heller aldrig våldtagit någon oavsett hur lite sex jag hade fått. Man förstör inte en annan människa av den anledningen, kan jag tycka.
Citera
2025-09-10, 01:39
Medlem
Citat:

Detaljerad information

Kartläggning från 2018:

Överrepresentation:

Kontext:

Kanske om du får några söner någon gång (tvivlar starkt på att du kommer få några) så kommer du få se hur det känns när kanske dina söner döms för våldtäkt utifrån enbart muntlig ''bevisning''. Du kanske hade jublat?

Vad försöker du ens antyda här? Att invandrare är överrepresenterade pga. sample bias/selection bias? Är det vad du försöker säga egentligen om vi ser till undertonen?

Kanske dyker invandrarmän upp i statistiken som de gör för att kvinnor anser sig ha rätt till att bete sig rasistiskt och på ett diskriminerande sätt mot invandrarmän vilket reflekteras i att de anmäls i högre utsträckning vilket spär på överrepresentationen. Kvinnor har ju jättemycket att jobba på om detta stämmer... hualigen. Men bra att du är öppen för möjligheten att detta kan vara förklaringen.

Är det värsta om han blir stämplad som en våldtäktsman eller att han får betala lite pengar? Det spelar väl ingen roll om det rör sig om 100 lax. Det handlar om sorgen över att bli oskyldigt dömd. Det är det värsta fattar du väl.

En stor andel av fällande våldtäktsdomar utgörs av berättelser och folk som har lyssnat på dessa berättelser (stödvittnen). Det är ovärdigt att kalla det för bevisning. Hur man kan kalla detta för bevis är en gåta. Det som klassificeras som bevis kan i själva verket röra sig om påhittade, ihopfabricerade fantasier. Samma nivå som spöket Laban historier.
Citera
2025-09-10, 02:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Jag tror den du citerade har rätt - syftet är att göra statistiken mer svåröverskådlig. I övrigt så är det försäkringsbolagen (via hemförsäkringen) och Brottsoffermyndigheten som betalar ut ersättningar på hundratusentals kronor till kvinnan med bara en anmälan som grund, och utan att fällande dom behövs. Det räcker alltså med en anmälan och kvinnan får ersätttning även om förundersökningen läggs ner. Det finns alltså stora ekonomiska incitament för att falskanmäla. I synnerhet när risken att åka dit för det är minimal.

Citat:
För den som blivit utsatt för ett överfall finns hjälp att få från hemförsäkringen genom överfalls- och krisskyddet. Men även personer som saknar en hemförsäkring kan få ekonomisk ersättning från Brottsoffermyndigheten. I den här artikeln går vi igenom vilken ersättning du kan få om du har blivit utsatt för ett överfall.
---
Vad som räknas som överfall är bland annat rån, misshandel och våldtäkt. För att en skada ska bedömas som misshandel måste du ha blivit utsatt för fysiskt våld. Det kravet gäller däremot inte för våldtäkt och andra sexualbrott.
--
Har du inte en hemförsäkring eller om gärningspersonen inte kan betala skadestånd kan du ibland få ersättning från Brottsoffermyndigheten. Det kallas brottsskadeersättning. För att få ersättning behöver du skicka in en ansökan till Brottsoffermyndigheten inom 3 år efter att

- brottet begicks

- förundersökningen lades ner <---!

- domen “vann laga kraft” och därför inte längre går att överklaga.

https://www.zmarta.se/tips-rad/hemforsakring/hemforsakring-overfall

Vi vet även följande:

- Allt fler unga svenska kvinnor är psykiskt sjuka och står på medicinering
- Allt fler unga svenska kvinnor konsumerar på en nivå de inte har råd med
- Allt fler unga svenska kvinnor hamnar hos Kronofogden för obetalda konsumtionskrediter
- Många unga svenska kvinnor är indoktrinerade av radikal feminism och mansförakt

För samvetslösa så är det bara att anmäla en kille man är sur på och kvittera ut en halv miljon.

Hon kan dessutom göra det om och om igen, eftersom domstolarna inte får information om att kvinnan figurerat i våldtäktsanmälningar tidigare. Något som borde leda till att hon synas noggrannare i sömmarna...

Sverige står inför en enorm rättsskandal och kommer att få betala ett enormt skadestånd till folk som dömts på lösa grunder. Feminism är ren och skär ondska.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-09-10 kl. 02:28.
Citera
2025-09-10, 02:24
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Fast kvinnor lever inte i ett land där deras ord avgör. Tvärtom. Som sagt, 9000+ anmälda våldtäkter per år och ca 250-300 dömda för våldtäkt per år. De flesta fall läggs ner oavsett hur våldtagen någon har blivit. Det har funnits ett stort misstroende bland kvinnor mot rättsväsendet gällande sexualbrott så länge jag kan minnas. De flesta orkar eller vågar inte anmäla. Vem som lever i Sovjetunionen (kunde du inte komma på en bättre liknelse?) kan ju diskuteras.

Skönt att du inte tycker det är ok att våldta oavsett hur lite sex man får. Jag hade heller aldrig våldtagit någon oavsett hur lite sex jag hade fått. Man förstör inte en annan människa av den anledningen, kan jag tycka.

Det är olika från fall till fall, i de fall gällande "Oaktsam Våldtäkt" vilka gäller "Samtyckeslagen" så har ju ofta endast kvinnans ord varit det enda beviset. Sedan ifrågasätter jag varför dessa fall skyddas bakom sekretess, då olikt riktiga våldtäkter det inte förekommit våld, så det finns liksom ingenting att skydda från allmänheten - annat än rättegångens rättslöshet så klart.

En av de värsta konsekvenserna mannen stöter på, utöver skadestånd på flera hundra tusen, ett förstört rykte och låg status samt inlåsning, är att andra länder ser bara "våldtäkt" och tror att personen är en av de värsta förbrytarna i Sverige, och det kan leda till att han blir portad från andra länder, att han inte får behålla sina kanaler i sociala media då de plockar bort eller raderar "våldtäktsmän" - han blir misstagen för en faktisk våldtäktsman som överfallit en kvinna och tvingat henne till sex med våld, när han egentligen bara haft vanligt sex och sedan påstod hon efteråt att "det var inte frivilligt" även om hon helt frivilligt lade sig med honom i sängen, gick in på rummet frivilligt - han har inte greppat tag i henne och släpat henne till sängen.. Det ser rätt frivilligt ut i mina ögon.. Men andra länder drar då likhetstecken mellan honom och Hagamannen vilket blir helt orättvist och galet - vidare att jag skrev ett inlägg år 2018 någonstans där jag påstod att brottet borde inte ens heta våldtäkt (vilket betyder att ta någon med våld) utan det borde i så fall heta "tvångstäkt" (att ta någon med tvång) eftersom det är det man påstår att han gjort, att det inte varit frivilligt, att hon med tvång blivit tvingad till sex - kanske via tjat - och att det därmed inte varit frivilligt. Hur brottet kan ha våld i ordet om det inte förekommit våld är fel - det är samma sak som att använda ordet mord när ingen dött.. Helt fel...

Så ja, "Oaktsam Våldtäkt" är inte samma sak som "våldtäkt" och misstas av sociala medier och andra länder för "våldtäkt" för att sekretessen är så stor att de inte förstår skillnaden utanför Sverige.. Suger ju att få alla sina kanaler raderade för något man inte gjort med. Till och med FaceBook stänger av folk som döms för det.

Ja, sex är inte lika viktigt som mat - man klarar sig utan sex.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 02:36.
Citera
2025-09-10, 07:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är olika från fall till fall, i de fall gällande "Oaktsam Våldtäkt" vilka gäller "Samtyckeslagen" så har ju ofta endast kvinnans ord varit det enda beviset. Sedan ifrågasätter jag varför dessa fall skyddas bakom sekretess, då olikt riktiga våldtäkter det inte förekommit våld, så det finns liksom ingenting att skydda från allmänheten - annat än rättegångens rättslöshet så klart.

En av de värsta konsekvenserna mannen stöter på, utöver skadestånd på flera hundra tusen, ett förstört rykte och låg status samt inlåsning, är att andra länder ser bara "våldtäkt" och tror att personen är en av de värsta förbrytarna i Sverige, och det kan leda till att han blir portad från andra länder, att han inte får behålla sina kanaler i sociala media då de plockar bort eller raderar "våldtäktsmän" - han blir misstagen för en faktisk våldtäktsman som överfallit en kvinna och tvingat henne till sex med våld, när han egentligen bara haft vanligt sex och sedan påstod hon efteråt att "det var inte frivilligt" även om hon helt frivilligt lade sig med honom i sängen, gick in på rummet frivilligt - han har inte greppat tag i henne och släpat henne till sängen.. Det ser rätt frivilligt ut i mina ögon.. Men andra länder drar då likhetstecken mellan honom och Hagamannen vilket blir helt orättvist och galet - vidare att jag skrev ett inlägg år 2018 någonstans där jag påstod att brottet borde inte ens heta våldtäkt (vilket betyder att ta någon med våld) utan det borde i så fall heta "tvångstäkt" (att ta någon med tvång) eftersom det är det man påstår att han gjort, att det inte varit frivilligt, att hon med tvång blivit tvingad till sex - kanske via tjat - och att det därmed inte varit frivilligt. Hur brottet kan ha våld i ordet om det inte förekommit våld är fel - det är samma sak som att använda ordet mord när ingen dött.. Helt fel...

Så ja, "Oaktsam Våldtäkt" är inte samma sak som "våldtäkt" och misstas av sociala medier och andra länder för "våldtäkt" för att sekretessen är så stor att de inte förstår skillnaden utanför Sverige.. Suger ju att få alla sina kanaler raderade för något man inte gjort med. Till och med FaceBook stänger av folk som döms för det.

Ja, sex är inte lika viktigt som mat - man klarar sig utan sex.

Det behövdes en lag om oaktsam våldtäkt. Det säger ju sig självt att man inte ska kunna sätta på en avsvimmad människa och sedan hävda att eftersom man inte fått ett nej så var det inte våldtäkt.

Jag tycker dock att lagen så som den är skriven inte är bra alls, man kan inte ha som krav att man ska försäkra sig om samtycke hela tiden, det gör alla till våldtäktsmän i lagens mening.

Lagen borde istället ha utformats som att om det finns en rimlig möjlighet för personen att dra tillbaka sitt samtycke genom att säga nej och personen inte säger något så är det inte våldtäkt. Då kommer man åt fallen med sovande eller däckade personer.
Citera
2025-09-10, 07:45
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det behövdes en lag om oaktsam våldtäkt. Det säger ju sig självt att man inte ska kunna sätta på en avsvimmad människa och sedan hävda att eftersom man inte fått ett nej så var det inte våldtäkt.

Jag tycker dock att lagen så som den är skriven inte är bra alls, man kan inte ha som krav att man ska försäkra sig om samtycke hela tiden, det gör alla till våldtäktsmän i lagens mening.

Lagen borde istället ha utformats som att om det finns en rimlig möjlighet för personen att dra tillbaka sitt samtycke genom att säga nej och personen inte säger något så är det inte våldtäkt. Då kommer man åt fallen med sovande eller däckade personer.

Fast faller inte sovande eller däckade personer in under "Särskilt Utsatt Situation" - Jag håller självfallet med i att man inte kan ha sex med sovande eller utslagna personer.

Det du skriver angående hur lagen är skriven, att mannen skall inhämta samtycke inte bara innan sexet/samlaget men även under samlaget, för varje förändrad ställning - är helt galet - det gör att även om man filmar sexakten, har samtycke innan och under sexet så kan kvinnan/tjejen påstå att vid en viss rörelse mitt i samlaget så hade hon inte givit samycke för den rörelsen, så då kan domstolen ogiltigförklara filmen och samtliga tidigare samtycken med hennes brist på samtycke för en av rörelserna under samlaget..

Med andra ord så kan du inte ha sex med en kvinna i Sverige år 2025 utan att spela rysk roulette med våldtäktslagstiftningen, hon är pistolen och får bestämma om skottet skall gå av - du tvingas med andra ord hålla dig borta från kvinnor eller resa utomlands för dina behov.

Min undran är dock om de kan få en man fälld utan bevis om de påstår att en främling haft sex med dem utan att det varit frivilligt, även om mannen aldrig sett kvinnan förut och hon ljuger? Exemplet skulle vara om mannen är en politisk fiende och hon av det skälet försöker kladda våldtäkt på honom.

Ja, det du skriver i sista stycket låter vettigt.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 07:49.
Citera
2025-09-10, 09:53
Medlem
Citat:

Suck, ännu en som ska tjata om en massa irrelevanta siffror som inte förändrar någonting. Män döms till flerårigt fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd enbart utifrån kvinnors berättelser idag. Det spelar ingen roll om det så är en miljon anmälningar som inte leder till fällande dom. Det gör inte problemet med att män döms till flerårigt fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd enbart utifrån kvinnors berättelser mindre allvarligt eller mindre fel.

Och jo, hundratusentals kronor i skadestånd är standard, inte undantag.

Och att skapa en lag i syfte att "sätta dit fler" är ju bara sinnessjukt och kommer naturligtvis leda till sämre rättssäkerhet och fler oskyldigt dömda. Det säger ju liksom sig självt.

Vilken skam för Sverige och för mänskligheten denna lagstiftning är. Det är ALLDELES för lätt att få någon dömd för våldtäkt i Sverige idag.
Senast redigerad av Joe88 2025-09-10 kl. 10:01.
Citera
2025-09-10, 10:14
Medlem
Citat:
Sen ska man inte glömma att det fortfarande är otroligt svårt att få någon dömd för våldtäkt i Sverige idag. Av 9000+ anmälda våldtäkter per år blir ca 300 dömda. Siffror som legat stadigt sen samtyckeslagen infördes.

Det är alldeles för lätt att få någon dömd för våldtäkt i Sverige idag. Siffrorna har ökat i sambanded att man sänkte beviskraven 2014 och sen ytterligare i och med samtyckeslagens införande 2018. Att siffrorna legat stadigt sedan dess säger ju ingenting.

Citat:
Den absoluta majoriteten anmälningar gällande våldtäkt läggs ner och rättsosäkerheten går åt båda hållen. För frågan bland många kvinnor är fortfarande om det ens är lönt att anmäla. Och fallen som du nämner, där det finns tydlig bevisning, men gärningsmännen går ändå fria, ökar ju bara på misstroendet för rättsväsendet bland kvinnor.

Du vet uppenbarligen inte vad begreppet rättssäkerheten innebär. Rättssäkerhet handlar om att inte bli dömd utan bevis. Det kan således inte gå åt båda håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in