2025-08-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Bra också att du förstår varför dina ”rättningar” blir så konstiga när du inte ens förstår vad man skriver.

Även om det naturligtvis är andras fel att du inte förstår vad de skriver. Skriver de 39 av 100 så menar de naturligtvis just 39 stycken av just 100 stycken och då måste du ju rätta dem till 39%. Det kan ju du inte hjälpa att du inte fattar.

Du lyckas inte förmedla det du tänker på ett korrekt sätt i skrift. När du sedan får kritik på det som du har skrivit så börjar du att böla och hävdar att andra inte förstår det som du har skrivit. Eeeh... jo, det är precis det jag gör. Logiken bekräftar att jag gör det. Du har svårt att erkänna när du har skrivit något som inte stämmer. Du verkar ha ett stort ego trots minimal kompetens.

Du får öva på att uttrycka dig tydligare. Du har ansvar för det du skriver och om du inte förmår att skriva på ett sätt som speglar vad du tycker så är det ditt problem.

Nog om detta.
Citera
2025-08-29, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du lyckas inte förmedla det du tänker på ett korrekt sätt i skrift. När du sedan får kritik på det som du har skrivit så börjar du att böla och hävdar att andra inte förstår det som du har skrivit. Eeeh... jo, det är precis det jag gör. Logiken bekräftar att jag gör det eftersom det inte står något om hundra domar i tabell 20 på sida 92. Du har svårt att erkänna när du har skrivit något som inte stämmer. Du verkar ha ett stort ego trots minimal kompetens.

Du får öva på att uttrycka dig tydligare. Du har ansvar för det du skriver och om du inte förmår att skriva på ett sätt som speglar vad du tycker så är det ditt problem.

Nog om detta.
Jag förklarade för Joaquin Guzman att 39% inte betydde att 61% blivit friade.

Och du som inte fattar ens vad man skriver fyller forumet med evinnerligt tjafs med ”rättningar”.
Citera
2025-08-29, 12:05
Medlem
Citat:
Jag förklarade för Joaquin Guzman att 39% inte betydde att 61% blivit friade.

Och du som inte fattar ens vad man skriver fyller forumet med evinnerligt tjafs med ”rättningar”.

Jag har redan förstått den biten. Det gör inte ditt uttalande om hundra fällande domar mer korrekt.

Men som sagt, nog om detta. Du är ett hopplöst fall.
Citera
2025-08-29, 13:25
Avslutad
Citat:
Jag har redan förstått den biten. Det gör inte ditt uttalande om hundra fällande domar mer korrekt.

Men som sagt, nog om detta. Du är ett hopplöst fall.
Tror jag inte en sekund att du har förstått. Du har ju fortfarande inte förstått 0 till 0-diskussionen och man vs björn-diskussionen ska ju bara inte tala om. Och ändå så kommer dessa poänglösa ”rättningar” och hackar upp tråd på tråd på tråd. För att du inte ens har förstått vad andra skriver.
Citera
2025-08-29, 15:38
Medlem
Citat:
Tror jag inte en sekund att du har förstått.

Så nu projicerar du din oförståelse på andra. Trist för dig att allt dokumenterats. En av oss missförstår det mesta i de flesta sammanhang dock och det är du.

Det vet vi kan fastslå är att din trovärdighet på det här forumet är väldigt låg.

Jag har redan uttalat mig om er ordväxling så som vanligt snackar du goja:

Citat:
Jag nämnde 39 % siffran med 26 st. domar enbart för att illustrera den korrekta logiken men du har helt rätt i att det intressanta är den andra 39 % siffran huvudsakligen.

Här är ett citat:
''En ytterligare förändring som kan iakttas är att enbart muntlig bevisning i
större utsträckning tycks ses som tillräckligt för en fällande dom. Andelen
av alla fällande domar där det enbart finns muntlig bevisning har ökat från
16 procent år 2017, till 28 procent år 2023. I fällande domar för ”nya” fall är
det hela 39 procent. ''

Detta citat ovanför är hämtat ifrån tabell 20 på sidan 92 i BRÅ rapporten. Det finns två 39 % siffror, den siffra som beskrivs och fokuseras på är den ifrån 2023 (''nya'' våldtäktsdomar, n = 66). Men den logik som jag presenterar nedanför gäller för båda siffrorna.

Här är BRÅ rapporten: https://bra.se/download/18.773bb1c7194d8520788136a2/1740561997214/2025_3_Samtyckeslagens%20till%C3%A4mpning%20och%20 konsekvenser.pdf

För mer info vad som tabellen innehåller kan du läsa sida 91 i samma BRÅ rapport.

Terminologibeskrivning:
''Nya'' fall = ''Nya'' fällande våldtäktsdomar.

Det viktiga att förstå är att resterande 61 % för vardera 39 % siffra i tabellen (finns två st. 39 % siffror) inte utgörs av friande domar utan utgörs av resterande fällande domar baserat på olika bevisnivåer. Det du har framför dig är en fördelningstabell för olika fällande våldtäktsdomar för att spegla hur bevisnivån ser ut i olika domar.

Föreställ dig en tårta som föreställer fällande domar och så vill du veta hur stor andel av tårtan (fällande domarna) som utgörs av olika bevisnivåer. Det är vad du har framför dig.

Ett konkret exempel:
Tittar vi på samtliga fall (fällande våldtäktsdomar) - (272), den första kolumnen ifrån vänster i tabell 20, så utgjordes 28 % av domarna av bevisnivå 3, 52 % av bevisnivå 2 och 21 % av bevisnivå 1.

Du kommer nog hålla med om denna tolkning ifall du läser tabellen. Det finns inget annat logiskt sätt att tolka tabellen på.

Rapporten är rätt så märkligt skriven och saknar en stringent, logisk struktur. Det har du helt rätt i.

För att bedöma sannolikheten att bli dömd så behöver man ha info om fällande domar och även icke-fällande domar. Denna info tillhandahålls inte av tabell 20. Tabellen ger enbart info om fällande domar och hur stor andel av dem som utgörs av olika bevisnivåer.

Hoppas det hela blev mer begripligt nu. När jag får mer tid ska jag läsa igenom rapporten noggrant. Det var en lång rapport, 162 sidor.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-29 kl. 15:43.
Citera
2025-08-31, 15:36
Medlem
Lebels avatar
Rättssäkerheten kan förbättras enligt BRÅ:s rapport.

Det skadar inte.
Senast redigerad av Lebel 2025-08-31 kl. 15:45.
Citera
2025-08-31, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvestris
Jag har en tonårsson och är inte alls orolig över dejtande. Han har en sunda förebilder i sin pappa, farfar, farbröder och andra vuxna män i vår närhet. Vi har även öppna diskussioner om rätten till sin kropp oavsett om det handlar om hans kropp eller någon annan. Detsamma gäller min tonårsdotter. Det finns inga garantier för att de inte kommer fara illa på något sätt, men vi kan som vuxna föregå med gott exempel och stärka dem i deras rätt till sin egen kropp och att lära dem att respektera andra människor.

Skönt att du ej är orolig. Men hur väl du än har uppfostrat din tonårsson så är han rättslös om en vältalig tjej bestämmer sig för att falskeligen anmäla honom för våldtäkt.
Citera
2025-09-09, 20:28
Medlem
WordWarriors avatar
Demonstration idag mot samtyckeslagen och den bristande rättssäkerheten i sexualbrottsmål på Mynttorget i Stockholm.

Citat:
På tisdagen samlades ett hundratal personer på Mynttorget i Stockholm för att bland annat lyssna till tre kraftfulla vittnesmål om rättsosäkerhet i dagens Sverige. Bakom demonstrationen står nätverket Mannaminne, som organiserar anhöriga till unga män dömda för sexualbrott. Under manifestationen talade bland andra juristen Kada Karlsson, debattören Therese Juel och kulturprofilen Alexander Bard om hur samtyckeslagens tillämpning lett till rättsövergrepp, tystnad och rädsla. En efter en berättade de om pojkar som dömts till fängelse – utan teknisk bevisning, baserat enbart på ord mot ord.

https://samnytt.se/natverket-mannaminne-leder-protesterna-mot-rattsstatens-sammanbrott
Citera
2025-09-09, 22:15
Medlem
SaraFrees avatar
Bra manifestation vid mynttorget idag! Tips är att kolla denna https://youtu.be/_Im4CT15LAs
Citera
2025-09-09, 22:32
Medlem
Epoch times:
https://m.youtube.com/watch?v=n3bYKQ5Xlog
Citera
2025-09-09, 22:58
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Feminister tycker helt enkelt att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga.

Jo, det är därför vi ständigt läser om invandrargäng som blir friade trots tung bevisning, ofta när de skyller på varandra - vilket leder till att domstolen då väljer att fria hela gänget, före att döma flera stycken, eller före att döma en oskyldig - men är det en vit svensk eller en adopterad svensk då räcker hörsägen från en kvinna, om mannen är ensam?

Endast de som våldtar i gäng verkar vara skyddade, och det är för fan dessa som bör sättas dit - sedan tycker jag självklart att personer som Hagamannen, Nytorgsmannen och dylikt skall också sättas dit - min uppfattning är dock att feministerna och PK-eliten duperat Sverigedemokraterna till att stödja kraftigare lagstiftning mot män på området, där SD i sin kåthet att få döma Ahmed Muhammed och hans gäng för deras gruppvåldtäkter, istället bidragit till att Sven Svensson som haft vanligt sex nu åker in för våldtäkt när flickvännen som han gjort slut med ångrar sexet långt efteråt och vill hämnas...

Ja, i SD:s vilja att straffa invandrare så har de istället bidragit till att fler svenska män blir straffade.

PK-samhället har länge misslyckats med att straffa just invandrargängen för våldtäkter, och antalet anmälda våldtäkter har skjutit i taket, ofta med fall där just dessa gäng frias trots kraftfull bevisning - det politiskt korrekta samhället har länge stört sig på att det är för många invandrare som våldtar i relation till svenska män, och som alltid prioriteras dokument och papper, man vill ha statistik som är mer jämställd mellan grupperna - så istället för att ha 90% invandrare och 10% svenskar - vilket gynnar SD och AfS - så vill man istället ha 50% invandrare och 50% svenskar - så att man kan påstå att de svenska männen är inte ett dugg bättre, och bland svenska män ingår även adopterade som har samma fostran och moral som svenska män - har samma syn på rätt och fel - men poängen är med andra ord att det politiskt korrekta samhället vill ha fler svenska män dömda, och färre invandrare (icke adopterade) dömda - så självfallet används den nya Samtyckeslagen för att fälla fler svenska män, så att statistiken kan bli mer jämställd - de invandrade gängen fortsätter att frias och SD har endast duperats till att bidra till att svenska män åker dit mer ofta.

Innan samtyckslagen så krävdes det våld, hot eller en särskilt utsatt situation - de flesta svenskar begår inte våld eller hot i sexuella sammanhang, endast några få som Hagamannen, Nytorgsmannen och dylika personer, sex under hot är lika ovanligt det - men bägge var och är vanligare bland invandrade gärningsmän, och då menar jag specifikt de som invandrat som vuxna med utländska värderingar och utländsk kultur - inte oss som adopterats och fostrats med Kalles Kaviar kulturen. Då svenska män var mönstermedborgare jämfört med invandrarna, så krävdes det ny lagstiftning för att kunna döma fler svenska män och ta ifrån dem deras status som nästan helt oskyldiga - hela målet med den nya lagstiftningen är att sätta fler svenska/vita/adopterade män i fängelse, så att de politiskt korrekta och feministerna kan få sin jämställda statistik som visar att svenska män är lika mycket våldtäktsmän som invandrade män...

Det viktiga för den vita kvinnan, om hon är radikalfeminist, är inte rättvisa, rättssäkerhet, fakta eller verkligheten - utan det viktiga är att hennes ideologi blir en sanning, så de vill ha fler män dömda, fler män från andra grupper än Muhammeds.. Och det är därför den nya lagen kom till, och som haft det resultatet att fler Sven Svensson blir inlåsta - att sedan "Oaktsam Våldtäkt" inte ens innefattar våld eller hot om våld visar att de försöker jämställa gärningar utan våld med gärningar som innefattar mycket grovt våld, och lyckas på grund av ett korrupt system.

Hur kan frivilligt sex, men där en kvinna ångrar sig två månader senare och påstår att det inte var frivilligt, trots att hon gick in på killens rum frivilligt när det hände och njöt, hur kan det jämföras med att ett gäng invandrare, eller en Hagaman - brutalt överfaller och angriper en kvinna och gör alla möjliga våldshandlingar på henne och hennes underliv?

Just det, det går inte att jämföra - men tyvärr så jämförs dessa av systemet och media - som benämner allt som "våldtäkt" - och som fortfarande dömer ut kraftiga skadestånd och långa fängelsestraff (kan bli rättspsyk vid autism eller ADHD) som om det inte är någon skillnad på brotten..

Jag kan ju tycka att "Oaktsam Våldtäkt" inte borde vara ett brott, men om det nu är det - så borde kanske skadestånden sjunka från 750k, 400k till kanske 15k kr max - det tycker jag är en lämplig summa för något som inte innefattade hot, våld eller en utsatt situation..

15k är faktiskt för mycket det med..

Det blir svårare och svårare att sympatisera med de riktiga offren när män åker in för skitsaker som påstås vara samma sak.

SD trodde de skulle få låsa in Muhammed Ahmed, men fick istället se Sven Svensson bli inlåst.

Som man är Samtyckeslagen ett hot mot mig, då jag inte känner mig rättssäker i Sverige.

Man vill ha fler svenska män dömda, färre invandrade män dömda - allt för att gynna sina statistiska mål, det finns en quota att fylla - de vill ha fler svenskar straffade, färre invandrare straffade - Samtyckeslagen infördes i detta syftet - det handlar inte om att straffa invandrare som våldtar i gäng, dessa fortsätter att frias - detta är ett angrepp mot de inhemska männen, och de adopterade - endast.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-09 kl. 23:32.
Citera
2025-09-09, 23:42
Medlem
Citat:
Epoch times:
https://m.youtube.com/watch?v=n3bYKQ5Xlog

Mycket bra initiativ.

"60% av domarna idag saknar bevisföring", säger Alexander Bard i klippet.

Undrar om TomatKungen och ipsi var där och tjatade om sitt irrelevanta "95% anmälningar leder inte till åtal"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in