Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Nej jag har inte förlorat diskussionen. Vuxna människor diskuterar inte för att vinna eller förlora diskussionen.
Sen en massa babbel. Du problematiserar och komplicerar detta som fan.
Erkänn bara att du inte kan tyda din omvärld som majoriteten neurotypiska kan.
Det finns ett par problem här:
1) Vad majoriteten tycker eller gör har ingen relevans för det är inte att likställa med att något är bra, giltigt eller moraliskt försvarbart (appeal to popularity fallacy). Var inte en gång i tiden majoriteten för slaveri? Om vi leker med tanken att de var det, dvs. för slaveri, innebär detta att slaveri är önskvärt och något som inte är värt att kritisera? Givetvis inte. Så även om vi leker med tanken att majoriteten cherry-pickar så innebär ju inte det nödvändigtvis, beroende på vad vi menar med cherry-picking, att det är något som är eftersträvansvärt. Det är liksom en irrelevant poäng.
2) Du utnyttjar tvetydigheten i begreppet ''cherry-picking'' för att skademinimera (damage control) för att skydda din vän Merapi. Cherry-picking är absolut inte eftersträvansvärt om vi pratar om den definition som JAG syftar på, inte din. Det är trots allt min definition som är relevant här, inte din, detta eftersom jag lyfter en kritik ifrån en viss vinkel mot Merapi. Det du gör är en klassisk equivocation villfarelse/semantisk villfarelse. Du använder språket på ett sätt för att vilseleda. Men det är ingenting som du plockar några pluspoäng på för människor ser igenom det rätt så enkelt.
Du ignorerar min tolkning av begreppet för att sedan applicera din tolkning av begreppet.
Det säger sig självt att det krävs en legitim förklaring varför man förlitar sig på WHO:s omdöme i vissa situationer men inte andra. Bryr man sig inte om att ge en förklaring, ja men då finns det ju ingen anledning för andra att tro att personen har rent mjöl i påsen eller att personen faktiskt bryr sig om intellektuell ärlighet. Personen skulle ju då kunna selektivt välja vad den vill tro på helt utan något rättfärdigande. Detta är inget seriöst sätt att bygga sin världsbild på.
Så jag har två frågor till Merapi:
1) Varför förlitar du dig på WHO:s omdöme i vissa situationer men inte andra?
2) Kan du förklara varför du inte förlitar dig på WHO (som har ämnesexperter) i vissa situationer när du har sagt att vi ska förlita oss på det som experter säger på det här forumet?
Detta är en rävsax som Merapi är i och hon behöver lösa detta dilemma på något sätt men det kommer hon inte att göra eftersom hon inte är en intellektuellt hederlig person.
Ni har ju ingen känsla för rätt eller fel och ni verkar inte bry er om sanningen heller. Vad gör ni ens här på forumet? Ge er härifrån, vetja.
Att du använder begreppet ''neurotypisk'' är ju för att indirekt förolämpa mig då du har sagt tidigare att jag är autistisk. Du tycker inte detta är ganska lågt när du själv har lovat att inte hålla på såhär? Jag har ju t o m bett dig sluta. Varför fortsätter du för? Har du psykiska problem? Det verkar som det.
Men det är ju jättebra att det kommer fram att både du och Ipsis ord inte har något värde alls. Du lovade mig att sluta antyda att jag är autistisk. Det har du inte slutat med. Dina ord betyder alltså ingenting.
Och Ipsi hävdade att jag inte kände till att inte all forskning är kvalitativ. Bestyrkte hon detta? Nix.
Vi har alltså två stora mytomaner i den här tråden som säger saker som det inte finns någon sanning bakom.
Det finns alltså goda skäl att tvivla på era ord på det här forumet.
Du kan hålla på och förolämpa mig hur mkt du vill. Det bestyrker ju bara jag och andra människors misstankar om att du och andra feminister har grava psykiska problem.