2025-09-09, 13:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Tycker du att hot och skrämsel från folkmobbar av enskilda politiker är bra påtryckningsmedel i en demokrati?
Det är ju trots allt det som är topic i denna tråd.

Som jag redan skrivit i denna tråd så tycker jag inte det är bra med hot och våld mot politiker. Varför tror du att jag skulle tycka det?
Citera
2025-09-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Adermark
Jude gubbarna begår massmord på barn. Rimmar illa med chilhood foundation drottningens lilla hobby. Inte hört ett pip från henne. Äckliga hycklare

Childhood foundation har väl aldrig brytt sej om 16-17 åriga arab ungar med Kalashnikovs ?

Dom Hamas offrar först i striderna är sina barnsoldater
Citera
2025-09-09, 13:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hjälpa? Hoppas det blir ändring snart!

Ja det är löjligt. Polisen underlättar för demonstranterna att hålla på långt utanför vad demonstrationsrätten tillåter. Det är något polisledningen bör ställas till svars för. Uppenbarligen fungerar inte den här strategin med lågaffektivt bemötande. Bland annat har Springare har talat om detta flera gånger.

F.D poliskommissarie, Anders Burén, menar i fallet Karl Hedin att man utsett vissa åklagare med agendadriven aktivism som ska utreda fall och som kan sluta i förskräckelse. Palmemordet är ett annat och det mest kända. Annars har vi också Asap Rocky och Thomas Quick och många fler. Gällande upplopp finns det en del polisledningar som har sin aktivistiska syn på hur upplopp och demonstrationer får fortlöpa. Klimatförnekarna blir inburade när de demonstrerar medan de som går i exempelvis BLM-tåg tillåts riva sönder hela gator.
Citera
2025-09-09, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ditt språkbruk är märkligt! Vart vill du komma med det?
Jag vet att Jomshof är invandrare. Desto märkligare att han vill utvisa alla invandrare. Vi förstår. Ingen behöver förklara mer.

Vad har du för belägg för att han vill utvisa ALLA?
Citera
2025-09-09, 13:15
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror du själv att man kan vinna ett krig mot en politisk idé? Så jävla dumt.

Det Israel kan göra är att bygga upp ett ännu bättre försvar för sitt land. De blir inte säkrare av kriget som de nu bedriver.
Israel spenderar redan extremt höga summor på sitt försvar, 3 000 USD per person och år, vilket är bland de allra högsta globalt.

Politiska idéer som inte startar krig mot en och försöker förinta ens civilbefolkning finns det ingen anledning att kriga mot. Politiska idéer som har som målsättning att förinta ens civilbefolkning skulle jag säga att man har en skyldighet att bekämpa.

Det tyckte man även på 40-talet när man slog tillbaks nazismen.
Citera
2025-09-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ukraina där gapar brett. Vad är skillnaden?

Att Ukraina styrs av en president och Gaza styrs av en terroristorganisation.
Citera
2025-09-09, 13:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
Jag har mer respekt för kryckmannen än hela sveriges befolkning ingen svensk kan klaga och hålla en politiker ansvarig. Dom klagar och istället skämmer ut andra som vill ha förändring. Jag har fått mer skit som "rasist" än vad Reinfeldt fått för att skapa gängkrigen.
Du har en klar poäng där. Det är sorgligt faktiskt att det är så.
Citera
2025-09-09, 13:17
Medlem
Citat:
Lägg av småbarn bombas sönder som är helt oskyldiga

Det gör inte bruket av barnsoldater mer förståeligt.

Hamas är skyldiga.

Släpp gisslan
Lägg ner vapnen

slut på kriget

så enkelt, sedan 7 Oktober 2023
Citera
2025-09-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hamas är skyldiga.

Släpp gisslan
Lägg ner vapnen

slut på kriget

så enkelt, sedan 7 Oktober 2023

Ja varför ger de sig inte? Inte ens Berlin stred så här länge. Vad vinner de på?
Citera
2025-09-09, 13:19
Medlem
Citat:
Jude gubbarna begår massmord på barn. Rimmar illa med chilhood foundation drottningens lilla hobby. Inte hört ett pip från henne. Äckliga hycklare

Även om hon skulle stå och prata om det fasansfulla som händer i Gaza på nyheterna så skulle det inte beröra Israel. Tycker inte du att det är väldigt tyst från de rika muslimska länderna, vad säger shejkerna i Dubai om barnen?
Citera
2025-09-09, 13:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Israel spenderar redan extremt höga summor på sitt försvar, 3 000 USD per person och år, vilket är bland de allra högsta globalt.

Politiska idéer som inte startar krig mot en och försöker förinta ens civilbefolkning finns det ingen anledning att kriga mot. Politiska idéer som har som målsättning att förinta ens civilbefolkning skulle jag säga att man har en skyldighet att bekämpa.

Det tyckte man även på 40-talet när man slog tillbaks nazismen.

Man kan såklart bekämpa politiska idéer men ett krigsmål som är att en UTROTA en politisk idé är bara trams och propaganda. Det man i så fall vill ha är ett evighetskrig.
Citera
2025-09-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vad har du för belägg för att han vill utvisa ALLA?
Det är givetvis överdrivet. Men Jomshof vill göra sig av med alla misshagliga personer. Invandrare och svenskar. Det är tydligt. Vi förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in