2025-09-08, 13:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Skrämmande ändå, om VL adopterar C så blir han hennes juridiska förälder, medan den biologiska pappan i praktiken räknas som vilken okänd person som helst, utan någon juridisk koppling.

Ja jag vet hur adoption funkar, men just i detta fallet där allt sker så snabbt...svårt att inte bli skeptisk.

Förhållanden där allt ska gå snabbt är SÅÅ 🚩🚩🚩

Nicci är en röd flagga hela hon och Viktor är inte direkt känd för att tänka efter före.

För tillfället är det inte möjligt för honom att få adoptera Chiara då de inte har något gemensamt hem att visa upp och de ska ju fortsätta vara särbo har de båda sagt i intervjuer.
Citera
2025-09-08, 13:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Från och med nu….. jag är LIVRÄDD för den där familjen. Usch vilka kalla kårar.

Allt är uträknat i detalj och VL är bara en spelpjäs i detta fruktansvärda mot både A men även C!

Synd att N tog efternamnen i fel ordning
Hon skulle valt NICCI HERNESTIG LODIN så hade det blivit NHL. Hon som gillar hockey så mycket 🤪

Synd att inte Viktor var livrädd innan då jag också misstänker att han kommer bli det snart nog.

Haha ja NHL hade passat bättre!
Konstigt att inte ha sin mans namn sist?
Citera
2025-09-08, 13:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Det positiva i allt detta är ju att hon äntligen kan frigöra sig från sin mamma och vara lycklig och ansvarstagande mamma själv med en uppenbart fin person som tar på sig föräldrarollen också.
Vad Andreas tycker och tänker är ju ointressant för han har uppenbarligen inget intresse av att vara pappa. Då hade han satt hårt mot hårt. Löjligt att dalta med honom när han faktiskt kan växa upp han med och steppa upp. När han inte gör det så är det något som han gjort bort sig med som är oförlåtligt.
Chiara är en ursöt liten tjej och kommer att växa av det här äktenskapet också och förhoppningsvis må jättebra av att hennes mamma är mer stabil nu.
Att gifta sig är ett mindre åtagande än att bli föräldrar.
Håller detta är det jättebra. Håller det inte så blir det katastrof för alla inblandade.

Jag tror också att Viktor är en fin människa och snäll, däremot kan han inte tänka efter före.

Nicci kommer inte att frigöra sig, hon kommer att bo kvar hemma hos mamma och pappa med två barn och Viktor är folkbokförd hos sina föräldrar men har lägenhet i Karlstad, de har själva berättat detta.

Nicci klarar inte av att vara mamma till ett barn än mindre till två stycken och Viktor har kontrakt till 2029 i Karlstad.

Ja det kommer förmodligen sluta i katastrof tyvärr.
Kanske om Nicci får massor av pengar och presenter varje månad så är hon nöjd, tror inte hon har visat sina dåliga sidor än.
Citera
2025-09-08, 13:25
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Såg klippet när V sköt en puck oxå kom det rosa färg. Såg ut att vara filmat i familjen H trädgård.
Inte för att jag har med det att göra, men undrar om V familj var där? Lite nyfiken är man ju. Jag hoppas av hela mitt hjärta att N svärföräldrar får ta stor del av deras barnbarn.

Tror tyvärr att avståndet blir ett stort hinder för att de ska kunna träffa barnet så ofta.

De är förmodligen inte heller överlyckliga eftersom allt gått så snabbt, de blev tillsammans i mars......
Det är säkert inget personligt mot Nicci men alla normala föräldrar hade önskat att de hade använt preventivmedel och lärt känna varandra innan barn och äktenskap.

Några skrev att de blev tillsammans tidigare men i början på året var Viktor med två andra tjejer som jag vet säkert.
Citera
2025-09-08, 13:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
Fy fan så sjukt att de gift sig 😱 Här går det i racerfart!!! När man blir gravid o är gift så blir mannen automatiskt pappa till barnet. Blir han automatiskt det till Chiara också nu då!???

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Det kan väl ändå inte vara möjligt att C blir hans per automatik? Hon har knappt kännt honom mer än max ett halvår...fy så vidrigt OM det stämmer!

Citat:
Ursprungligen postat av acephalia
Haha, gifta och väntar barn..
Men bor inte ihop

Citat:
Ursprungligen postat av heart31
Så jäääääääääävla uträknat, kollade på chat gpt nu som gifta kan de fixa så V står sin far.

Rakt svar: Ja, hon kan låta den nya maken bli juridisk pappa – men bara genom en formell faderskapsbekräftelse som godkänns av socialnämnden.

Det spelar ingen roll om han inte är biologisk. När bekräftelsen är godkänd räknas han i lagens mening som barnets riktiga pappa (med vårdnadsrätt, försörjningsplikt och arvsrätt).

Alltså: på papper kan den nya maken bli barnets pappa även om den biologiska inte fastställts.

Helt sjukt!
Men enligt Skatteverket är de skyldiga att göra ännu en utredning innan han får några rättigheter och det kommer han inte att få eftersom de inte har något gemensamt hem eller är folkbokförda tillsammans.

På grund av Niccis tidigare historik med socialen kommer det inte göra saker och ting enklare för henne nu (som väl är).
Citera
2025-09-08, 13:42
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, verkligen. Som du säger, på tiden att J lägger undan "mamma rollen" & ägnar lite tid till sitt eget förhållande och det egna hemmavarande "barnet" nr. 3.

Det är olagligt i Sverige att stå skriven på en adress och bo på en annan. Hur N gör i det fallet är osäkert. Ekerö har lägre kommunalskatt än Karlstad så ur det hänseendet kan det vara mer fördelaktigt för N att stå skriven på Ekerö.

Jag är inte särskilt förvånad över att N har gift sig med VL. Allt blir ofta impulsivt med N och hon påverkar lätt sina partner med sin dominans och sitt sätt att vara.
Men VL kan mycket väl vara den som friat till henne innan barnet kommer......

N säger att det är stora saker på gång som vanligt så återstår att se vad de är som är så STORT på hennes/deras agenda.
🫣😵‍💫

Ja det finns väldigt specifika regler för folkbokförd och boende.
Att dessutom göra det för att komma undan högre skatt gör det hela ännu sämre.

Men tror faktiskt att hon kommer att vara mest i Stockholm då hon inte klarar barnen själv och socialen har ögonen på familjen.
Citera
2025-09-08, 14:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Någon som vet varför hon börjat köra mer på snap, eller har hon gjort det hela tiden men marknadsför det mer nu??

Sen, detta med att hon inte "kan" flytta till Karlstad pga sitt jobb?! Alltså, både samarbeten och podda kan man väl göra från varsomhelst?! Eller har hon något annat, förutom mamman som håller henne fast i storstaden?
Detta är väl VLs första barn och att iinte då få/vilja vara med och följa graviditeten och allt annat som händer runtomkring, jag fattar inte!
Samtidigt borde väl N också vilja ha stöde mm från barnets pappa?
Samtidigt, de kanske träffas mer och oftare än "vi" ser men ändå...

Det har inget med jobbet att göra.
Hon klarar inte av att vara mamma till Chiara utan hjälp av sin mamma och snart kommer ett barn till.......
Citera
2025-09-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Skönt att man inte är ensam om att veta hur Nicci är och hur gärna hon vill ha pengar!

Tror inte att de skrev äktenskapsförord för då hade hon nog tackat nej men nu har hon framtiden säkrad!

Håller med om att Millan skriver mycket bra och förstår inte heller varför folk ska hacka på henne?
Alla har rätt till sina åsikter och Millan vet mycket om hur saker fungerar!
Nix vi är många som räknat ut det för länge sen . Bara in och titta på Snapchat och se hur många ggr N säger jag har köpt den väska till min kille . Och sen sitta och berätta att man åter igen ska ut & resa nu 4 dagar undrar om C ska med el inte . Hon ska tydligen bli interjuvad Också för att en reporter kommer snart 🤣 blir bara pinsamt.
Ännu en gång får vi bekräftat att dom är här inne läser misstänker att det handlar om giftermålet och huset el om det kommande pogramet hon ska spela in som det ryktas om .
Är också väldigt ledsamt att se att man som mamma klär sin dotter efter sin klädsmak och ej praktiska kläder och kallar henne redan för minibästis la ut på TK nyss
Citera
2025-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
😅😅Ja, verkligen. Man ser så väl att det är "riggat".
"Nu gör vi en riktigt "kärleksfull" video session så vi har något "smaskigt" att visa allmänheten när det blir dax att avslöja vår familjelycka.
Se Mig, Hör Mig, Bekräfta alltjämt Mig annars straffas du på ett eller annat sätt = NH.

Jag delar din känsla.

Det här med faderskapet är nu i fam. H anda ett ack så känsligt ämne med tanke på hur N över tid agerat gentemot A och utifrån det skapat människors reaktioner vilket de är fullt medvetna om, även om N själv ser sig som felfri i den kabaliken. 🫣

Det osar skunk hela vägen om det här med att VL så här snabbt ska mantla sig rollen som C:s pappa och lilla C ska helt plötsligt från ingenstans kalla en Nykommen manlig figur för pappa. Den fiffiga ide'n är nog Inte påkommen av MR egen hög själv, (Viktor Lodin ) om jag själv får gissa en smula.

Jag kan ha fel men.....
Att C helt plötsligt ska tvingas att säga"pappa" till VL känns mer som ett ytterligare straff till A från N:s sida.......

F.ö.
N & J sitter i sin podd och kallar det Svenska samhället för PK och tycker att var och en skall få göra precis som man vill och ingen annan skall bry sig/lägga sig i vad den andre gör oavsett vad.......???!!!🙄

Det här med vad som egentligen går inom ramen för det humana, sunda och mest hälsosamma för ett barns och en vuxen människas vidkommande existerar inte i deras värld vilket är både skrämmande och fullkomligt absurt.

Det är ju alla andra det är fel på och så länge man tror på den osanningen och agerar därefter så kan man heller inte räkna med att långsiktigt bibehålla de relationer man en gång byggt upp, hastigt fallit in i och eller på annat sätt skapat.

N sitter med sin mor och kollar på SHL- Hockey då hon för stunden blivit så oerhört intresserad av sport. För inte så länge sedan fanns inget intresse för sport och träning enl. hennes egen utsago.

Då kan man heller inte undgå att fråga sig om det är i
själva sporten N:s intresse ligger eller om det intresset är mer riktat till de spelande männen med fotsulan ovan skriskoskenan?!?

N råkar se VL på tv i en match och slajdar sedan ogenerat in i hans DM. De för en konversation en längre tid innan de till slut bestämmer sig för att träffas. Därefter smäller det bara till som en blixt från klar himmel. Mio amore ❤️❤️

Får en känsla av att N bland annat "skyndar" dels för att straffa A till vägs ände men även som ett tecken på osäkerhet och en rädsla för att gå miste om ett villebråd fyllt av kändisskap och med en penningpung som hon nu äntligen med sin mammas hejarop vid sin sida greppat hårt om sina händer.

🙏❤️

N har ju försökt landa en hockeyspelare ett bra tag nu. Minns dramat med Lisa Siden i Love Island, var ju stel stämning deluxe efter att N försökt slajda in hos Lisas dåvarande on-off-pojkvän Alex Nylander och fått nobben. Men skam den som ger sig! Nu blev det äntligen en hockeykille till slut. Visserligen inte i närheten av NHL, men SHL är väl ändå helt okej för den som siktar högt men landar mjukt.
Citera
2025-09-08, 17:33
Medlem
Citat:
😅😅Ja, verkligen. Man ser så väl att det är "riggat".
"Nu gör vi en riktigt "kärleksfull" video session så vi har något "smaskigt" att visa allmänheten när det blir dax att avslöja vår familjelycka.
Se Mig, Hör Mig, Bekräfta alltjämt Mig annars straffas du på ett eller annat sätt = NH.

Jag delar din känsla.

Det här med faderskapet är nu i fam. H anda ett ack så känsligt ämne med tanke på hur N över tid agerat gentemot A och utifrån det skapat människors reaktioner vilket de är fullt medvetna om, även om N själv ser sig som felfri i den kabaliken. 🫣

Det osar skunk hela vägen om det här med att VL så här snabbt ska mantla sig rollen som C:s pappa och lilla C ska helt plötsligt från ingenstans kalla en Nykommen manlig figur för pappa. Den fiffiga ide'n är nog Inte påkommen av MR egen hög själv, (Viktor Lodin ) om jag själv får gissa en smula.

Jag kan ha fel men.....
Att C helt plötsligt ska tvingas att säga"pappa" till VL känns mer som ett ytterligare straff till A från N:s sida.......

F.ö.
N & J sitter i sin podd och kallar det Svenska samhället för PK och tycker att var och en skall få göra precis som man vill och ingen annan skall bry sig/lägga sig i vad den andre gör oavsett vad.......???!!!🙄

Det här med vad som egentligen går inom ramen för det humana, sunda och mest hälsosamma för ett barns och en vuxen människas vidkommande existerar inte i deras värld vilket är både skrämmande och fullkomligt absurt.

Det är ju alla andra det är fel på och så länge man tror på den osanningen och agerar därefter så kan man heller inte räkna med att långsiktigt bibehålla de relationer man en gång byggt upp, hastigt fallit in i och eller på annat sätt skapat.

N sitter med sin mor och kollar på SHL- Hockey då hon för stunden blivit så oerhört intresserad av sport. För inte så länge sedan fanns inget intresse för sport och träning enl. hennes egen utsago.

Då kan man heller inte undgå att fråga sig om det är i
själva sporten N:s intresse ligger eller om det intresset är mer riktat till de spelande männen med fotsulan ovan skriskoskenan?!?

N råkar se VL på tv i en match och slajdar sedan ogenerat in i hans DM. De för en konversation en längre tid innan de till slut bestämmer sig för att träffas. Därefter smäller det bara till som en blixt från klar himmel. Mio amore ❤️❤️

Får en känsla av att N bland annat "skyndar" dels för att straffa A till vägs ände men även som ett tecken på osäkerhet och en rädsla för att gå miste om ett villebråd fyllt av kändisskap och med en penningpung som hon nu äntligen med sin mammas hejarop vid sin sida greppat hårt om sina händer.

🙏❤️

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Nix vi är många som räknat ut det för länge sen . Bara in och titta på Snapchat och se hur många ggr N säger jag har köpt den väska till min kille . Och sen sitta och berätta att man åter igen ska ut & resa nu 4 dagar undrar om C ska med el inte . Hon ska tydligen bli interjuvad Också för att en reporter kommer snart 🤣 blir bara pinsamt.
Ännu en gång får vi bekräftat att dom är här inne läser misstänker att det handlar om giftermålet och huset el om det kommande pogramet hon ska spela in som det ryktas om .
Är också väldigt ledsamt att se att man som mamma klär sin dotter efter sin klädsmak och ej praktiska kläder och kallar henne redan för minibästis la ut på TK nyss

Nej precis. Detta hockeyintresse är nytt. För i en gammal video med M när de svarar på frågor så säger hon att hennes favoritsport är fotboll.

Och nytt tv program alltså? Jag förstår verkligen inte hur något program / de som skapar, kan vilja ha med N. Speciellt inte efter detta med A. Helt sjukt. Hon borde inte få utrymme i media alls. Jag följer mest bara för att jag undrar hur blinda folk kan vara som inte ser igenom hennes falskhet. Det är fascinerande i sig.
Citera
2025-09-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Synd att inte Viktor var livrädd innan då jag också misstänker att han kommer bli det snart nog.

Haha ja NHL hade passat bättre!
Konstigt att inte ha sin mans namn sist?
Det är det sista efternamnet som räknas, det första räknas som ett mellannamn så hon vill nog egentligen heta Hernestig i efternamn.
Senast redigerad av MissDolphin 2025-09-08 kl. 20:15.
Citera
2025-09-08, 20:23
Medlem
Vad är det för program, hon ryktas, ska vara med i??
Har det något med det "hemliga" bröllopet att göra kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in