Citat:
Ursprungligen postat av
Tacosaurus
Med tanke på att J är utbildad socionom så borde hon förstå och tycka det är bra att så många verkar ingripit och anmält till soc. Vi vet ju inte vad som händer bakom stängda dörrar, vi kan ju bara se det dem visar och höra det dem säger och det N sa var orosväckande helt klart. Jag själv har inte anmält till soc men tankarna gick ju ifall man skulle eller ej.
Med tanke på tystnaden så verkar det ju som att dem blivit tvungna att backa rejält, förmodligen pga rädsla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamy87
Är helt enig med dej . Förstår faktiskt inte varför J blir så irriterad över detta att folk faktiskt har anmält för att man är orolig för C .
Och att det inte är för att sätta ditt N till varje pris .
Tyckte bara det blev pinsamt att hon visa trolljägarna för att visa vilket hat N får . Visst det är ledsamt men hon har faktiskt satt sig i denna position själv flera gånger . Hon kan inte enbart skylla på sina följare.
Tror dom har blivit rejält skrämda denna gång då dom trodde att det var bara att snacka sig ur detta också precis som allt annat
J blir kränkt & kan inte se de på ett utifrånperspektiv eftersom hon tycker att dom inte gör något fel.
Utifrån artikeln har N vänt på exakt allt hon tidigare har sagt & detta är en efterhandskonstruktion.
När någon säger att man inte ger sitt barn mat är man skyldig att anmäla vid oro eller misstanke att barnet inte får det den behöver, även omsorgsvikt (skrivit angående tidigare).
J pratar som att enda gången man får anmäla är när barn blir slagna eller har stökiga hem.
Precis som N säger ”jag trodde Instagram va ett ställe där man kunde prata om allt” hm ja kanske inte att man nekar sitt barn mat men okej. För dom är detta normalt, i andras öron blir det en oro. Och det kan ju va svårt för vissa att ta in att man blir orolig när det ordagrant sägs ”när maten är slut så är den slut” & jag anmäler hellre en gång för mycket än för lite.
Nu verkar det ju Soc öppnat upp för utredning & därav har N med familj börjat backa & va tysta för att inte fucka upp ännu mer.
Soc kommer garanterat inte släppa detta lika lätt som de andra gångerna men det får man gärna tro vad man vill gällande.