Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Du verkar ha noll koll. Bilderna föreställer inte mottagaren.
Först påstår ni att han bett om bilderna sen att det var hans och inget stämmer. Ni verkar bara sprida en massa lögner för att försvara en som Anjo. Fräscht att ni försvarar hans beteende.

Vissa av bilderna föreställer ju både maken och frun.

Jag tycker att bilderna som tycks visa narkotikaanvändning är intressanta. Är det nån sorts hemmarullade örtcigaretter som används som rekvisita eller knarkar hon...?
Citera
2025-09-06, 16:33
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag tror man måste komma ihåg att hon, eller de (om maken fungerat som hallick), frivilligt spridit enorma mängder bilder helt utan betalvägg. Precis som jag antog har hon/de har haft reddit- och instagramkonton dedikerade för att nå största möjliga spridning på materialet. Den största samlingen jag sett hade nästan 3000 unika bilder, producerade och spridda över mer än ett år. Kontona på Reddit och IG raderades först när sexköp på distans kriminaliserades tidigare i år.

Det är troligt att både Anjo och Rask bidragit till en ökad spridning av bilderna, men att det skulle röra sig om olaga integritetsbrott har jag svårt att se när materialet frivilligt både i stor mängd och över tid publicerats av producenterna själva. Vissa av bilderna har kanske legat bakom betalvägg, de kan således ha stulits och upphovsrätten kan ha skadats, men då återstår att klargöra om Anjo och Rask isåfall bär skuld i just det fallet.

Jag har inte följt dramat mellan sekten och temu i nån större utsträckning så vet inte vilka stenar man vänt på, men i det fall bilderna har legat bakom betalvägg och inte bara spridits fritt som reklam på Reddit och IG, så vore det intressant att veta i vilken utsträckning de kommersiella bilderna har skapat några inkomster att ta om. Det bör synas i hennes deklaration om inkomsterna varit större än de som en mer blygsam hobbyverksamhet tillåter.

Har Lisen alltså lagt upp nakenbilder? Då undrar man ju varför Anjo har problem med att fru medvikt har haft onlyfans. Jag moraliserar inte över Lisens nakenbilder, har hon lagt upp dem på internet, så är det helt upp till henne. Men moralisera för fan inte över att dina fiender gör det då...
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-09-06 kl. 16:38.
Citera
2025-09-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vissa av bilderna föreställer ju både maken och frun.

Jag tycker att bilderna som tycks visa narkotikaanvändning är intressanta. Är det nån sorts hemmarullade örtcigaretter som används som rekvisita eller knarkar hon...?

Spelar det nån roll? Gör inte Anjo bättre för det.
Citera
2025-09-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Säkert till Trosa och kärringen där. Hon när så stort hat mot Rask och Anjo. Hon bistår säkert med hjälp.

För er som tror att jag håller med Rask och Anjo i allt får tänka om. Men när jag ser att det kan bli brott värre än förtal på gång och barn dras in är det inte svårt att välja vad jag själv står i den frågan.

Fettsäcken Anjo drog in Chippar dotter i dramat. Han har även tryckt upp tröjor med Cluees barn. Inte mer än rätt att granska fläskkotlettens faderskap.
Citera
2025-09-06, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av Puttrigare
Fettsäcken Anjo drog in Chippar dotter i dramat. Han har även tryckt upp tröjor med Cluees barn. Inte mer än rätt att granska fläskkotlettens faderskap.

Nu var det CHRIPPA själv som drog in sin dotter.
Citera
2025-09-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttrigare

Men snälla nån. Hur ska man kunna ta dig på allvar när du skriver som en arg liten tonåring?

Nä jag tycker inte att man ska dra in barn alls. Och du har väl inte med Anjos barn att göra. Jag tycker mer att du behöver växa till dig och sedan återkomma.
Citera
2025-09-06, 22:53
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Men snälla nån. Hur ska man kunna ta dig på allvar när du skriver som en arg liten tonåring?

Nä jag tycker inte att man ska dra in barn alls. Och du har väl inte med Anjos barn att göra. Jag tycker mer att du behöver växa till dig och sedan återkomma.
Pontus tycker det är helt okej att dra in alla som finns på Youtube även om det är barn, förståndshandikappade eller dom med andra medfödda problem.

Det räcker med att han tror att du är med i kommentarsfält så kan du bli uthängd.
Då är det också okej att kontakta arbetsgivare, skolkamrater när man var på dagis och läsa dagböcker för att trycka ner sitt offer.

Han har en skev syn på andra människor och vilken skada detta kan göra.
Allt pekar mot att han själv mår så dåligt psykiskt att han måste trycka ner andra för att försöka må bättre.
Detta behov förstärks med hans YouTube kanal då följarna hejar på hans dåliga beteende.

För att Pontus ska må bättre så måste han radera/ändra innehåll på sin kanal, gå i terapi och hitta en rutin i sin vardag genom exempelvis skaffa ett vanligt dagtidsjobb.
Han har större chanser att gå vidare än Rask som är oanställningsbar.
Citera
2025-09-06, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Pontus tycker det är helt okej att dra in alla som finns på Youtube även om det är barn, förståndshandikappade eller dom med andra medfödda problem.

Det räcker med att han tror att du är med i kommentarsfält så kan du bli uthängd.
Då är det också okej att kontakta arbetsgivare, skolkamrater när man var på dagis och läsa dagböcker för att trycka ner sitt offer.

Han har en skev syn på andra människor och vilken skada detta kan göra.
Allt pekar mot att han själv mår så dåligt psykiskt att han måste trycka ner andra för att försöka må bättre.
Detta behov förstärks med hans YouTube kanal då följarna hejar på hans dåliga beteende.

För att Pontus ska må bättre så måste han radera/ändra innehåll på sin kanal, gå i terapi och hitta en rutin i sin vardag genom exempelvis skaffa ett vanligt dagtidsjobb.
Han har större chanser att gå vidare än Rask som är oanställningsbar.

Jag håller inte med. Skulle Anjo förlora sociala medier som inkomst är han exakt lika totalt oanställningsbar som Rask, kanske till och med mer oanställningsbar eftersom Rask åtminstone har fysik för enklare arbetsuppgifter: exempelvis dela ut post. Hur skulle fläskvulkanen Anjo, som flåsar av ansträngning enbart av att äta mat, någonsin kunna klara av det?
Senast redigerad av Pippi64 2025-09-06 kl. 23:41.
Citera
2025-09-06, 23:19
Medlem
GravitySwitchs avatar
Jag har hört detta namnet Dalbin nämnas av både Axel och Bryt&Bandat, men kollade nu upp honom och känner igen att jag sett något av honom innan. Men jag trodde då att det var en PARODI på influencers som rask osv. Fakear bonnespråk som Stefan & Krister. Jag trodde han skämtade. Men så är han såhär på riktigt!! Detta är alltså en riktig kanal! Som har lika många followers som hela Temu tillsammans. Hahahaha vad fan är det som händer? Jag trodde det var en parodi på riktigt. Lyssna på honom! Haha????

https://youtu.be/U5s7TCJbaIs?si=4X4DzWZd6QCOKSox

Jag har mycket svårt att tro att han är hjärnan bakom Anjo. L O L. Full Frys för Lamotte
Senast redigerad av GravitySwitch 2025-09-07 kl. 00:12.
Citera
2025-09-06, 23:45
Medlem
Citat:
Jag undrar ju vem som ska ha sagt något från första gången. Anjo och Lisen? Någon som vill sprida lögn och i så fall varför?
Sen undrar jag också vad sjutton andra har med det att göra!
Är det för att skada barnen?
För att skada Anjo och därmed utnyttja barnen som vapen?
Om det är så är det vidrigt.
Är man så inne i detta flashback och vill vara någon "viktig"?

Oavsett så verkar Anjo ovetandes vad som skrivs här eller så ignorerar han dessa personer som antingen hittar på eller bara vill känna sig sedd av Anjo och tror att h*n kan komma åt honom på detta viset.
Brukar sällan hålla med dig och ditt vurmande för fettisen Anjo. Men håller med det känns onödigt att hålla på spekulera om han är far till sina barn. Och även om det vore så är det knappast något klandervärt
Citera
2025-09-07, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Blir det free for all när någon drar in ett barn på youtube?

Det verkar ju inte bättre?
Citera
2025-09-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Blir det free for all när någon drar in ett barn på youtube?

Det är ju precis det som händer just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in